Gå til innhold

Hvilket budsjett - kjøkken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal pusse opp kjøkken og ser på ulike leverandører. Er litt av noen priser!! Hvor mye kostet ditt kjøkken/hvor mye var ditt budsjett på? Vurderer å velge Ikea kjøkken og heller koste på en benkeplate i litt dyrere materiale.

Anonymkode: dcb02...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har kjøkkenet fra Kvikk, opprinnelige budsjett var på rundt 120 tusen, men det ble litt mer. Ikke minst fordi vi til slutt bestemte oss å betale for å sette opp kjøkkenet, og installasjon (uten vann og elektriske) kom på 30 tusen, to mann jobbet i to timer. 

Valgte Kvikk fordi: laminatbenkeplater hos Kvikk er dyrere enn Ikea sine men er mye bedre kvalitet. Man kan kjøpe hvitevarer også hos Kvikk, det er Siemens eller Bosch, som er merker vi foretrekker. Men du kan selvfølgelig spare på å kjøpe det selv og en annen plass. Vi fikk quooker-kran, bare det er 10 tusen. Vi kjøpte platetopp med integrert vifte, veldig fornøyd med det. Og, det absolutt beste, er høyskap med uttrekkoppbevaring. Det er flere kjøkkenleverandører som har slik, men ikea har ikke. Men jeg hørte at du kan kjøpe høyskap-skrog på ikea og "innmat" hos Epoq, og det vil passe.

https://www.elkjop.no/product/kjokken-vaskerom-og-garderobe/vaskerom/vaskeromsprodukter/vaskeromsinnredning/E12035019507/epoq-tandem-50-cm-uttrekksoppbevaring

image.png.9dd6a363b813495732c5c67a59fedbd1.png

Anonymkode: 5080f...c70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har pusset opp kjøkken tre ganger.

Første gangen for 70 000. Ikea, mye egeninnsats, laminatbenkeplate, enkle hvitevarer.

Nå sist for 900 000. Benkeplaten alene kostet 200 000. Hvitevarene 300 000. 

Anonymkode: 12778...37e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt ærlig hjelper det deg lite å høre hvor mye jeg har brukt på mitt kjøkken. En venn så på to kjøkken, drømmekjøkkenet og HTH flatpakket. Forskjellen var på 100.000 for helt likt oppsett. Anbefaler at du starter med å tenke ut hva ditt budsjett er og deretter se hva du får hos de ulike leverandørene til det beløpet. Du har allerede tanker om bedre benkeplate, men betyr det en litt dyrere og helt klart bedre laminat fra HTH til 30.000 eller betyr det en silestone eller dektonplate til 80.000? Hva slags vask vil du ha? Kompositt eller stål? Hvilken prisklasse vil du ha hvitevarene i? De finnes fra billige til middels til dyre. Ofte er det ikke så stor forskjell på, funksjonalitet, men mye går på merker. 

Jeg har venner som har vært skikkelig fornøyd med ikea kjøkkenet sitt til 20.000, sikkert like fornøyd som jeg er med mitt kjøkken til 450.000. Så her er det lommeboka som bestemmer sammen med egne tanker og forventninger til hva man ønsker å betale for et kjøkken. Følg også med på kampanjer. Fri montering er ofte verdt rundt 20-30.000. 

Anonymkode: 36f6c...b32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har kjøkken fra ikea. Kjøpte heltre benkeplater fra bauhaus. 
Vi endte på ca 80k, men mye av det var elektriker/rørlegger. Mener å huske at kjøkkenet kostet 46k.(pluss benkeplater. Husker ikke hva de kostet) 

Kjøkkenet vårt er fem år gammelt nå, og holder stand. Ikea har mange gode løsninger og benkestammene har lang garanti. De passer jo også overens med alle andre fronter på ikea, så hvis man går lei frontene, er det ikke så styr å bytte 😅

Anonymkode: cc57d...c16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...