Thyra Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Har fått noen stikk i natt. Har katter som stadig går ut og inn av soverommet og ligger også i senga en del. Er det sannsynlig at det er fuglelopper? Er livredd for veggedyr...
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Ja, katter kan ta med fuglelopper inn, spesielt på denne tida. Har akkurat fått fugleloppebitt selv 🙄Ikke fra katt, men på hytta var det et reir inni veggen der vi ifjor tettet med fugeskum da reiret var forlatt. Vi klarte ikke å fjerne selve reiret, åpningen var for liten. Jeg tror loppene har kommet inn gjennom tømmerveggen (reir mellom tømmer og vanlig bordkledning) og senga står mot den veggen På meg ser det ut som hovne myggstikk. Anonymkode: c992f...d64 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, katter kan ta med fuglelopper inn, spesielt på denne tida. Har akkurat fått fugleloppebitt selv 🙄Ikke fra katt, men på hytta var det et reir inni veggen der vi ifjor tettet med fugeskum da reiret var forlatt. Vi klarte ikke å fjerne selve reiret, åpningen var for liten. Jeg tror loppene har kommet inn gjennom tømmerveggen (reir mellom tømmer og vanlig bordkledning) og senga står mot den veggen På meg ser det ut som hovne myggstikk. Anonymkode: c992f...d64 Akkurat. Vi har fuglereir på toppen av blokka og folk er redde for å åpne vinduene... Anonymkode: a706b...718
Thyra Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, katter kan ta med fuglelopper inn, spesielt på denne tida. Har akkurat fått fugleloppebitt selv 🙄Ikke fra katt, men på hytta var det et reir inni veggen der vi ifjor tettet med fugeskum da reiret var forlatt. Vi klarte ikke å fjerne selve reiret, åpningen var for liten. Jeg tror loppene har kommet inn gjennom tømmerveggen (reir mellom tømmer og vanlig bordkledning) og senga står mot den veggen På meg ser det ut som hovne myggstikk. Anonymkode: c992f...d64 Fant dere lopper inne, eller bare antar dere at det må være lopper fra fugleredet?
Thyra Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat. Vi har fuglereir på toppen av blokka og folk er redde for å åpne vinduene... Anonymkode: a706b...718 Så lenge jeg vet det er lopper (eller mygg) så er jeg ikke redd for å åpne vinduet og få bitt. Er bare at alle bitt, så lenge jeg ikke ser hva som biter, og det gjør man sjelden, gir meg panikk for at det kan være veggedyr.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 Har det startet nå nylig? Som første gang i natt? Om så er det stor sannsynlighet for at det er fuglelopper, med tanke på årstiden. Anonymkode: 6e296...359 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 Jeg hadde veggedyr en gang. De formerer seg fort. Men det gir det også en mulighet til å ta de på fersken!! Når det blir kveld, skru av alt lys og legg deg i sengen. Vent 20 min, så flom belyser du hele rommet og ser etter de. De løper typisk direkte fra gjemmested og til senga. Jeg fant de løpende nedover på gardinen og over gulvet Veggedyr bitt klør SOM FAEN! Og det ser ikke ut som et myggbitt. Ser mer ut som en infisert nupp. Det som er likt ved bittene til veggedyr og fulgelopper, er at de sjelden etterlater seg ett bitt. De prøver flere steder på huden før de får tak i blod, og det er ofte en remse med bitt. Anonymkode: 000a1...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 Kan du ikke legge ut et bilde av bittene? Anonymkode: 000a1...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg hadde veggedyr en gang. De formerer seg fort. Men det gir det også en mulighet til å ta de på fersken!! Når det blir kveld, skru av alt lys og legg deg i sengen. Vent 20 min, så flom belyser du hele rommet og ser etter de. De løper typisk direkte fra gjemmested og til senga. Jeg fant de løpende nedover på gardinen og over gulvet Veggedyr bitt klør SOM FAEN! Og det ser ikke ut som et myggbitt. Ser mer ut som en infisert nupp. Det som er likt ved bittene til veggedyr og fulgelopper, er at de sjelden etterlater seg ett bitt. De prøver flere steder på huden før de får tak i blod, og det er ofte en remse med bitt. Anonymkode: 000a1...9d6 Stemmer det at fuglelopper biter rundt magen mens veggedyr armer/bein (som regel)? Anonymkode: a706b...718
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Stemmer det at fuglelopper biter rundt magen mens veggedyr armer/bein (som regel)? Anonymkode: a706b...718 Veggedyr biter der det er hud synlig og tilgjengelig. Typisk på steder som er utenfor dyna. Så om foten ligger tilgjengelig blir den bitt. Jeg begynte bevist legge føttene under dyna, og da bare angrep de ansiktet mitt istedenfor 🙄 veggedyrene vil bare fortest mulig skaffe mat og rømme tilbake til gjemmestedet, så de loker ikke rundt under dyna 🙈 Anonymkode: 000a1...9d6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Veggedyr biter der det er hud synlig og tilgjengelig. Typisk på steder som er utenfor dyna. Så om foten ligger tilgjengelig blir den bitt. Jeg begynte bevist legge føttene under dyna, og da bare angrep de ansiktet mitt istedenfor 🙄 veggedyrene vil bare fortest mulig skaffe mat og rømme tilbake til gjemmestedet, så de loker ikke rundt under dyna 🙈 Anonymkode: 000a1...9d6 Ok, men hvordan klarer fuglelopper bite under to eller tre lag med klær?? Anonymkode: a706b...718
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Stemmer det at fuglelopper biter rundt magen mens veggedyr armer/bein (som regel)? Anonymkode: a706b...718 Jeg blir bitt over alt av fugleloppene som kattene våre drar inn iallefall. I fugleloppesesongen har jeg store klumper både på armer, legger, lår, mage, ryggen og en sjelden gang i ansiktet, så de holder seg ikke nødvendigvis bare til mageområde. Til ts: se i senga om du finner små dyr som hopper unna om du prøver å ta på de. Det er mulig du må lete godt, for det trenger ikke nødvendigvis å være så mange av de. Anonymkode: 2e3b0...426
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, men hvordan klarer fuglelopper bite under to eller tre lag med klær?? Anonymkode: a706b...718 De er jo ikke akkurat så store, så de kommer seg jo lett inn under klærne. De biter ikke gjennom klær altså. Anonymkode: 2e3b0...426 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): De er jo ikke akkurat så store, så de kommer seg jo lett inn under klærne. De biter ikke gjennom klær altså. Anonymkode: 2e3b0...426 Jeg sover med t-skjorte inn i buksa + tykk genser, men de klarte å bite meg på magen. Anonymkode: a706b...718
Thyra Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #15 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Veggedyr biter der det er hud synlig og tilgjengelig. Typisk på steder som er utenfor dyna. Så om foten ligger tilgjengelig blir den bitt. Jeg begynte bevist legge føttene under dyna, og da bare angrep de ansiktet mitt istedenfor 🙄 veggedyrene vil bare fortest mulig skaffe mat og rømme tilbake til gjemmestedet, så de loker ikke rundt under dyna 🙈 Anonymkode: 000a1...9d6 Ikke under klærne heller, da? Ble bitt på leggen, hadde tights og sokker utenpå.
Thyra Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #16 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde veggedyr en gang. De formerer seg fort. Men det gir det også en mulighet til å ta de på fersken!! Når det blir kveld, skru av alt lys og legg deg i sengen. Vent 20 min, så flom belyser du hele rommet og ser etter de. De løper typisk direkte fra gjemmested og til senga. Jeg fant de løpende nedover på gardinen og over gulvet Veggedyr bitt klør SOM FAEN! Og det ser ikke ut som et myggbitt. Ser mer ut som en infisert nupp. Det som er likt ved bittene til veggedyr og fulgelopper, er at de sjelden etterlater seg ett bitt. De prøver flere steder på huden før de får tak i blod, og det er ofte en remse med bitt. Anonymkode: 000a1...9d6 Har også hatt for noen år siden. Ble bare bitt noen få ganger før jeg fant et dyr i senga. Bittene så ut som myggstikk på meg. Men klødde ikke i det hele tatt. Tok likevel et par uker før bittene var borte. Slik jeg har forstått det kan selve bittene variere veldig K utseende fra person til person, og umulig å si ut i fra selve bittene hva det er. Mer ut i fra mengden bitt, når og hvor man blir bitt, osv.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #17 Skrevet 1. april 2021 Er det fuglelopper, så er det mest sannsynligvis et reir i nærheten. Kattene alene klarer ikke å ta med seg såpass mye at du skal plages. Reir MÅ fjernes, og det i en tett drakt. De kan i verste fall infisere kroppen og hulrom og da hjelper nesten ingenting, du blir ikke kvitt de uten legebehandling. Anonymkode: 88a28...0d3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #18 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det fuglelopper, så er det mest sannsynligvis et reir i nærheten. Kattene alene klarer ikke å ta med seg såpass mye at du skal plages. Reir MÅ fjernes, og det i en tett drakt. De kan i verste fall infisere kroppen og hulrom og da hjelper nesten ingenting, du blir ikke kvitt de uten legebehandling. Anonymkode: 88a28...0d3 Folk skriver jo at det ikke er lov å fjerne det Anonymkode: a706b...718
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #19 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Folk skriver jo at det ikke er lov å fjerne det Anonymkode: a706b...718 Ok, så mennesker skal heller dø av histoplasma? Er nordmenn totalt uvitende om sykdommer som kommer av å bli infisert av parasitter fra dyr eller? Anonymkode: 88a28...0d3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #20 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ok, så mennesker skal heller dø av histoplasma? Er nordmenn totalt uvitende om sykdommer som kommer av å bli infisert av parasitter fra dyr eller? Anonymkode: 88a28...0d3 Jeg er enig med deg, men hvem skal fjerne reir? Ikke jeg vel som bor i niende etasje Anonymkode: a706b...718
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå