AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Eller ruske dem i håret o.l. Fikk høre at dette er dominant oppførsel og skal unngås. Trodde at det var kjærtegn... Er snakk om egne barn eller barn man kjenner godt altså. Ikke fremmede. Anonymkode: 9da59...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Hvorfor i alle dager skal du klappe et barn på hodet? Ingen liker vel det? Anonymkode: 02834...7ec 12
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Det er vel ikke noe galt i det så lenge barnet syntes det er greit. Jeg er enig i at det kan være litt dominant oppførsel, spesielt hvis det gjøres ofte. Men jeg kan ikke akkurat si at det er noe jeg har reagert på når jeg ser andre gjøre det. Anonymkode: e231b...637
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Jeg strykern, klapper og rufser. De gjør det også på meg. Aldri opplevd det som dominant. Alt som tolkes negativt nå for tiden 🙈 Anonymkode: a0641...f59 25
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 Jeg rusker barna mine i håret. Aldri tenkt at det skal være dominant 🤷 Anonymkode: 17c15...37f 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #6 Skrevet 1. april 2021 Altså, det er da bare koselig...? De fleste ting kan være både fint og nedsettende, helt avhengig av hvordan man gjør det og situasjonen. Jeg tror sånt også handler litt om hva man er vant med hjemmefra. Jeg er fra en veldig klemmete og kosete familie, hvor det å klemme, kysse på kinnet, sitte tett i sofaen og "ta på" (selvfølgelig på en totalt useksuell måte) som for eksempel å ruske i håret er helt naturlig. Jeg synes derfor det er litt tøft med samboeren min som ikke gjør sånt så mye med meg, rett og slett fordi han ikke er vokst opp med den type kjærlighet. Jeg føler noenganger når jeg er nedfor at han ikke er like glad i meg pga det, men vet jo egentlig at han bare viser kjærlighet på annen måte. Jeg ville aldri tenkt på det å raske i håret som en dominerende oppførsel i seg selv, men kan se for meg at en dominerende person kan gjøre det på en dominerende måte. Ville dog heller kalt det unntaket enn regelen. Anonymkode: c3344...15e 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 Har du noen sinne blitt KLAPPET på hodet? Det er provoserende som fy. Anonymkode: db36d...027 12
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 Selvfølgelig skal man ikke klappe noen på hodet!!! Herlighet, våkn opp. Om du gjør det installerer du mindreverdighet og underkastelse i ungen. Dvs, de får større sjangse senere til å bli miskrukt, de vil ikke gjenkjenne eller reagere på andres grenseoverskridelser. Med mindre du vil oppdra en forsvarsløs unge som tror det er greit at alle andre herser med en, så la vær. Anonymkode: ded6a...663 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #9 Skrevet 1. april 2021 Det er sånn det er blitt... Ikke si "nei" til barn, ikke oppfør deg dominant, ikke oppdra dem i det hele tatt helst. Selvfølgelig kan du klappe et barn på hodet dersom du kjenner barnet, har et godt forhold til det, og har grunn til å tro de vil oppleve det hyggelig på samme måte som du gjør. Anonymkode: c5651...7d2 9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 Tror ikke jeg direkte klapper noen på hodet, men kjører ofte fingrene igjennom håret deres. Det synes jeg selv er kjempegodt Anonymkode: 187bf...b18 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #11 Skrevet 1. april 2021 Man klapper dyr, ikke mennesker. Anonymkode: 18fe7...944 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. april 2021 #12 Skrevet 1. april 2021 Hvorfor skal du klappe barnet? Det er da ikke ett dyr.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #13 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig skal man ikke klappe noen på hodet!!! Herlighet, våkn opp. Om du gjør det installerer du mindreverdighet og underkastelse i ungen. Dvs, de får større sjangse senere til å bli miskrukt, de vil ikke gjenkjenne eller reagere på andres grenseoverskridelser. Med mindre du vil oppdra en forsvarsløs unge som tror det er greit at alle andre herser med en, så la vær. Anonymkode: ded6a...663 Rart det ble folk av oss født før 2000 🙈 Anonymkode: a9f15...a7c 10
GammelKaktus Skrevet 1. april 2021 #14 Skrevet 1. april 2021 Jeg klapper guttungen på hodet hvis jeg skal kødde med han, jeg er med andre ord ikke en hodeklapper, aldri vært det. Er noe som bare stopper det for meg. Men altså jeg kan godt ruske han i håret altså, men det å klappe han på hodet uten at det er tull det gjør jeg ikke. 1
Gjest Smeltemann Skrevet 1. april 2021 #15 Skrevet 1. april 2021 Hvorfor skal man i det heletatt klappe barn?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #16 Skrevet 1. april 2021 Morfar klappet/strøk alle oss barnebarna på hodet, gjerne med et smil og noen hyggelige ord og jeg synes bare det var koselig. Opplevde det aldri som tegn på noe annet enn at han var glad i oss. Anonymkode: 6a130...664 11
Gneis Skrevet 1. april 2021 #17 Skrevet 1. april 2021 Det er da helt normalt å klappe, stryke egne barn på hodet og å ruske dem i håret. Det er et kjærtegn og ikke noe annet enn det. Makan til overtolking. 10
Maleficenta Skrevet 1. april 2021 #18 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 11.29): Eller ruske dem i håret o.l. Fikk høre at dette er dominant oppførsel og skal unngås. Trodde at det var kjærtegn... Er snakk om egne barn eller barn man kjenner godt altså. Ikke fremmede. Anonymkode: 9da59...fd3 sukk. Alt det skal reageres på 3
Maleficenta Skrevet 1. april 2021 #19 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Selvfølgelig skal man ikke klappe noen på hodet!!! Herlighet, våkn opp. Om du gjør det installerer du mindreverdighet og underkastelse i ungen. Dvs, de får større sjangse senere til å bli miskrukt, de vil ikke gjenkjenne eller reagere på andres grenseoverskridelser. Med mindre du vil oppdra en forsvarsløs unge som tror det er greit at alle andre herser med en, så la vær. Anonymkode: ded6a...663 Nå overdriver du vel en smule eller? 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #20 Skrevet 1. april 2021 Jeg klapper ikke, men jeg stryker på hodet/glatter håret deres. Gjør det med kjærlighet. Håper ikke det er nedlatende også? Anonymkode: 4570d...42a 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå