Gå til innhold

Duer planlegger reir på balkongen

casiokid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Thyra skrev (Akkurat nå):

Fordi det er dyreplageri? Hva tenkte du å gjøre med fugleungene, kaste dem fra balkongen? 

Nei, jeg er enig, men hvordan lufte leiligheten da? Det er jo jeg som bor her. Skal jeg ikke kunne få frisk luft pga at fuglene lager reir ved vinduene mine? 

Anonymkode: 6efee...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg er enig, men hvordan lufte leiligheten da? Det er jo jeg som bor her. Skal jeg ikke kunne få frisk luft pga at fuglene lager reir ved vinduene mine? 

Du får feste duepigger utenfor vinduet. 

Anonymkode: aeb02...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får feste duepigger utenfor vinduet. 

Niende etasje! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje prøve å henge opp fugleskremsel? Selvom det er irreterende, ikke gjør noe som er slemt mot dem som pigger. Duene gjør bare det som er naturlig for dem. Fugleinfluensaen gjelder kun sjøfugler.

Anonymkode: 675a4...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Niende etasje! 

Ja? Vinduene er da til åpne eller? Kan ta det fra innsiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen duer lagde rede i båten min. Under noe presenning kom det to duebarn til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja? Vinduene er da til åpne eller? Kan ta det fra innsiden.

Ja, og hvis vi åpner vinduer, hva skjer da? Fuglelopper kan jo komme gjennom åpne vinduer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes skremsler å få kjøpt, kunstig ugle f.eks. Eller henge opp cd-plater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ludovica- skrev (På 31.3.2021 den 11.36):

Ikke sett opp pigger. Men knyt en sånn hyssing over gelenderet. Da setter de seg ikke der og du skader ikke fuglene. Fugleinfluensaen er så vidt jeg har fått med meg ikke noe som gjelder duene. 

Hvorfor skal hun ikke sette opp pigger? Det virker som det beste alternativet. En hyssing over gelenderet kan da umulig holde dem borte?

Anonymkode: 62662...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal hun ikke sette opp pigger? Det virker som det beste alternativet. En hyssing over gelenderet kan da umulig holde dem borte?

For å ikke skade duene. 

En hyssing gjør at de ikke setter seg der. Og heller ikke skader dem. 

Endret av Ludovica-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airman skrev (På 31.3.2021 den 11.48):

Det er jo ikke flatpakkereir fra IKEA som de setter opp på en dag.. 

haha syntes jeg ser det :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 12.18):

Ja, og hvis vi åpner vinduer, hva skjer da? Fuglelopper kan jo komme gjennom åpne vinduer 

Fugler er skadedyr i den forstand. Så fugleloppene kommer gjennom luftventiler også. Reir er noe du IKKE vil ha på taket ditt. Da er det bedre å flytte fort som faen.

Anonymkode: 327a4...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 12.11):

Det er bare en kort periode de bygger reir, så jeg hadde dekket til balkongen med en presening eller netting når jeg ikke bruker den. Snart har de funnet seg andre steder.

Anonymkode: a88bb...e83

Mens ungene er der OG når reirene er tomme, leter loppene etter flere verter. I verste fall blir du en vert. Da lever de av blodet ditt og går under huden på deg og i alle kroppens hulrom. Finnes folk som har blitt innlagt med luftveisproblemer fordi de har fått fuglelopper i lungene. Fuglelopper ER potensielt veldig farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fugler er skadedyr i den forstand. Så fugleloppene kommer gjennom luftventiler også. Reir er noe du IKKE vil ha på taket ditt. Da er det bedre å flytte fort som faen.

Jeg skal flytte fordi fugler har laget reir? Yeah right. Det er jeg som eier, ikke fuglene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mens ungene er der OG når reirene er tomme, leter loppene etter flere verter. I verste fall blir du en vert. Da lever de av blodet ditt og går under huden på deg og i alle kroppens hulrom. Finnes folk som har blitt innlagt med luftveisproblemer fordi de har fått fuglelopper i lungene. Fuglelopper ER potensielt veldig farlig.

Skremme, skremme....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ludovica- skrev (På 3.4.2021 den 12.27):

For å ikke skade duene. 

En hyssing gjør at de ikke setter seg der. Og heller ikke skader dem. 

Men hvis du har pigger der, vil de vel ikke lande der? Og da blir de ikke skadet. Jeg tenker at pigger er et godt alternativ for TS.

https://www.biltema.no/fritid/hage/skadedyr/fuglepigger-2000038381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Skal man bare finne seg i at det er reir der? Synes det er latterlig. De sprer insekter og sykdommer jo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bestill en liten haug med relativt livaktige "slanger" i plast fra en lekebutikk. Legg dem ut på balkongen. 
Gå ut hver dag eller annenhver dag og flytt på dem. 

Dette skal virke mot måker, og antagelig virker det også mot duer. 

Vil tenke dette er en relativt billig løsning, som ikke skader verken deg, duene eller balkongen. Du kan til og med bruke plassen mens slangene ligger der ute. 

Dette er mer effektivt mot måker enn en såkalt "fugleskremmer" (Altså en etterligning av en rovfugl.). Måkene er nemlig så intelligente at de forstår at "fugleskremmeren" som bare flytter seg minimalt er falsk. Mens "slanger" som "beveger seg", det lures de av.

Anonymkode: efa2a...34a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bestill en liten haug med relativt livaktige "slanger" i plast fra en lekebutikk. Legg dem ut på balkongen. 
Gå ut hver dag eller annenhver dag og flytt på dem. 

Dette skal virke mot måker, og antagelig virker det også mot duer. 

Vil tenke dette er en relativt billig løsning, som ikke skader verken deg, duene eller balkongen. Du kan til og med bruke plassen mens slangene ligger der ute. 

Dette er mer effektivt mot måker enn en såkalt "fugleskremmer" (Altså en etterligning av en rovfugl.). Måkene er nemlig så intelligente at de forstår at "fugleskremmeren" som bare flytter seg minimalt er falsk. Mens "slanger" som "beveger seg", det lures de av.

Anonymkode: efa2a...34a

Hva med oss som bor i en blokk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 18.41):

Fuglelopper kan ikke bruke mennesker som vert, så du kan være helt trygg. Om de kommer inn, biter de en gang, og så dør de. 

Anonymkode: d0c12...658

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...