SnartMammaLykke Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 (endret) Kan man bestille ferie i sommer til utlandet, eller hva tenker dere? Hadde diskusjon med familien og vi blir ikke enige. Min bror har bestilt ferie til Rhodos i en uke med familien i August. Er det innafor å dra da eller? Vi tenkte mer Norges ferie men har også lyst å reise til Danmark eller muligens Spania men alt er jo så usikkert. Jeg mener det er ok, så lenge man har avbestillingsgaranti, men føler det på en måte ikke er «ok» å reise da enda. Og må man ikke i karantene osv når man kommer hjem? Kjør debatt. Endret 31. mars 2021 av SnartMammaLykke
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Det vet man ikke enda. Det kan blusse opp, eller det kan være trygt. Personlig tror jeg at det er for tidlig å reise i august, og har mer tro på at det ikke vil være trygt før nærmere neste sommer. Men andre må gjerne ta sjansen på at det går bra, så lenge de er forberedt på å avbestille eller sitte i karantene når de kommer hjem. Er du uenig med avgjørelsen om å bestille? Anonymkode: 87dbf...e5f 7
SnartMammaLykke Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det vet man ikke enda. Det kan blusse opp, eller det kan være trygt. Personlig tror jeg at det er for tidlig å reise i august, og har mer tro på at det ikke vil være trygt før nærmere neste sommer. Men andre må gjerne ta sjansen på at det går bra, så lenge de er forberedt på å avbestille eller sitte i karantene når de kommer hjem. Er du uenig med avgjørelsen om å bestille? Anonymkode: 87dbf...e5f Vi er veldig todelt og blir ikke enige, men jeg bekker mer mot at jeg synes de skal gjøre som de vil, og jeg personlig mener og tror at det kan være trygt og reise da fordi mange vil være vaksinert innen den tid, og politikerne sa at innen August/September antok de at det kunne være trygt og begynne å reise litt igjen om vaksineringen fortsetter som nå. Å reise nå eller i Juni til utlandet hadde nok vært for tidlig tror jeg.. Men i August er jo mot høsten. Men det er jo ingen garanti. Ønsker jo at folk skal dra på ferie og leve «litt normalt» også, men igjen så er det mange som mener dette er helt uaktuelt og noen mener er er helt innenfor.
Ulrikke Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Man vet ikke enda. Kan hende man kan dra da, kan hende man ikke kan. Har man skikkelig avbestilling kan man selvfølgelig bestille og håpe at det går an å dra. Vi har bestemt oss for å bli i Norge rett og slett for å slippe å lure på når det evt blir mulig å reise. Også er det jo forskjell på at det er lov til å reise og at det er lurt... 12
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 Spørs om alle i familien er vaksinert eller klare til å sitte i karantene Anonymkode: 980c8...1d3 3
SnartMammaLykke Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2021 (endret) Ulrikke skrev (5 minutter siden): Man vet ikke enda. Kan hende man kan dra da, kan hende man ikke kan. Har man skikkelig avbestilling kan man selvfølgelig bestille og håpe at det går an å dra. Vi har bestemt oss for å bli i Norge rett og slett for å slippe å lure på når det evt blir mulig å reise. Også er det jo forskjell på at det er lov til å reise og at det er lurt... ja, det er akkurat dette. Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er lov og lurt fordi man får så mange forskjellige beskjeder overalt. Det er ingen klar retningslinje for hva og hvor man ikke bør dra, osv.. Å dra til Lofoten der hele Norges befolkning skal er jo heller ikke så lurt med tanke på smitte.. Å ha Norgesferie er jo supert, men for mange som ikke har reist på mange år før Coronaen forstår jeg at reiselysten kan melde seg stort. Min bror gleder seg stort og det unner jeg han, men vil ikke at han skal glede seg for mye tilfelle han må avbestille. Endret 31. mars 2021 av SnartMammaLykke
Ulrikke Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 SnartMammaLykke skrev (1 minutt siden): ja, det er akkurat dette. Jeg synes det er vanlig å vite hva som er lov og lurt fordi man får så mange forskjellige beskjeder overalt. Det er ingen klar retningslinje for hva og hvor man ikle bør dra, osv.. Å ha Norgesferie er jo supert, men for mange som ikke har reist på mange år før Coronaen forstår jeg at reiselysten kan melde seg stort. Jeg har kjempelyst til å reise i år. I familieråd har vi blitt enige om å legge penger til side i år og feriere på hytta, så kan vi heller ta fire uker kanskje neste sommer. Føles helt greit når vi vet noe ligger foran oss! Så får vi håpe det ikke dukker opp en ny pandemi..... 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 SnartMammaLykke skrev (3 minutter siden): Vi er veldig todelt og blir ikke enige, men jeg bekker mer mot at jeg synes de skal gjøre som de vil, og jeg personlig mener og tror at det kan være trygt og reise da fordi mange vil være vaksinert innen den tid, og politikerne sa at innen August/September antok de at det kunne være trygt og begynne å reise litt igjen om vaksineringen fortsetter som nå. Å reise nå eller i Juni til utlandet hadde nok vært for tidlig tror jeg.. Men i August er jo mot høsten. Men det er jo ingen garanti. Ønsker jo at folk skal dra på ferie og leve «litt normalt» også, men igjen så er det mange som mener dette er helt uaktuelt og noen mener er er helt innenfor. Men din bror er vel voksen, og kan gjøre som han vil. Jeg forstår ikke hvorfor dette har blitt en stor uenighet, men jeg er vant til at familie ikke legger seg oppi andres valg på den måten. Hvorfor kan han ikke gjøre som han vil? Anonymkode: 87dbf...e5f 12
SnartMammaLykke Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #9 Skrevet 31. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men din bror er vel voksen, og kan gjøre som han vil. Jeg forstår ikke hvorfor dette har blitt en stor uenighet, men jeg er vant til at familie ikke legger seg oppi andres valg på den måten. Hvorfor kan han ikke gjøre som han vil? Anonymkode: 87dbf...e5f Dette handler mer om debatten rundt ferie i sommer og ikke. Ikke om hva detaljert min bror ønsker eller oss selv om det er tatt opp som en av problemstillingene. Vi ønsker også å reise bort i sommer men usikker på hva som er innafor eller ikke. Endret 31. mars 2021 av SnartMammaLykke
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 Voksne mennesker greier fint å bestemme selv hva d gjør uten at det er nødvendig med diskusjon over alle valgene. Anonymkode: cfcbc...419 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 Det er fire mnd. og en dag til august. Hør med forsikringa om de dekker hvis dere ikke kan reise. Hvis det er nasjonale føringer får dere ikke dekket noe. Anonymkode: e5f5d...b02
PM75 Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 Vi holder oss i Norge. Bestilte oss som sommerhus og kan da glede oss til en ferie vi vet vi kan dra på 😊 Jeg hadde ikke tatt sjansen på å bestille ferie utenfor Norge nå, med den ustabile situasjonen som er smittemessig. Det handler jo ikke bare om våre nasjonale regler, men også om hvordan det er i det landet man planlegger i reise til. Også har jeg ikke lyst til å glede meg til en ferie som kanskje ikke blir noe av, og som jeg kanskje heller ikke får refundert. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 Ulrikke skrev (7 timer siden): Jeg har kjempelyst til å reise i år. I familieråd har vi blitt enige om å legge penger til side i år og feriere på hytta, så kan vi heller ta fire uker kanskje neste sommer. Føles helt greit når vi vet noe ligger foran oss! Så får vi håpe det ikke dukker opp en ny pandemi..... Familieråd?? Er det vanlig å ha? Anonymkode: 46923...5ec
Gjest theTitanic Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 SnartMammaLykke skrev (7 timer siden): Kan man bestille ferie i sommer til utlandet, eller hva tenker dere? Hadde diskusjon med familien og vi blir ikke enige. Min bror har bestilt ferie til Rhodos i en uke med familien i August. Er det innafor å dra da eller? Vi tenkte mer Norges ferie men har også lyst å reise til Danmark eller muligens Spania men alt er jo så usikkert. Jeg mener det er ok, så lenge man har avbestillingsgaranti, men føler det på en måte ikke er «ok» å reise da enda. Og må man ikke i karantene osv når man kommer hjem? Kjør debatt. Hellas åpner for turisme og har prioritert å vaksinere de som jobber med turister på øyene. Så ja mulig, men man må alltid holde muligheten åpen for at noe plutselig blir stengt og det blir avlyst.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 Vi blir i Norge i år. Har ikke vært i utlandet på mange år, men tar ferie i Norge et år til. Slipper å vurdere om man kan reise eller ikke, også er det veldig mange fine steder i Norge. Jeg ønsker dessuten å legge igjen pengene mine i Norge nå, for det er mange som sliter nå. Den lengste reisen blir maks en helgetur til Danmark om smittesituasjonen tillater det. Anonymkode: 84c7d...1fc 1
Ulrikke Skrevet 31. mars 2021 #16 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Familieråd?? Er det vanlig å ha? Anonymkode: 46923...5ec En talemåte. Vi snakket om saken Greit at alle får lufte meningene sine da. Men nei, vi har normalt ikke offisielt "familieråd" sittende rundt et bord med notater og klubbe 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #17 Skrevet 31. mars 2021 SnartMammaLykke skrev (8 timer siden): Dette handler mer om debatten rundt ferie i sommer og ikke. Ikke om hva detaljert min bror ønsker eller oss selv om det er tatt opp som en av problemstillingene. Vi ønsker også å reise bort i sommer men usikker på hva som er innafor eller ikke. Hvor gammel er du da? Hvor man kan/bør reise, kommer jo an på om man er vaksinert eller ei før man reiser. Anonymkode: e4d84...f01
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #18 Skrevet 31. mars 2021 Vi reiser til utlandet om det går. For å besøke familie og venner. Vi kjører i så fall, og har så langt bare bestilt et par overnattinger som vi kan avbestille gratis. Anonymkode: f6578...30b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #19 Skrevet 31. mars 2021 Her blir det ferie ikke så langt unna. Og så blir det ikke så mange folk vi treffer, da vi skal padle kajakk. Så blir det nok en liten tur på fjellet, og ellers slappe av hjemme i hengekøye. Dagsturer rundt om her vi bor. Så får vi heller ta en lengre ferie neste år, og planen er ny motorsykkel og kjøre nordover Anonymkode: 2f082...ea6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #20 Skrevet 1. april 2021 Ingenting som tyder på at man bør reise utenlands i sommer. Ikke rart folk blir skuffa av fremdriften i vaksineringen når man er så optimistisk. Anonymkode: 295fe...1f2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå