AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Hei, Jeg har en søster som har vært sammen med en mann i godt over 10 år nå. De har akkurat flyttet til barndomshjemmet vårt. Jeg har nå vært der en liten periode i forbindelse med at jeg har hjemmekontor + ferie. Mannen hennes begynner å gå meg rimelig på nervene (selv om jeg kjenner han godt fra før) Han er sur nesten hele tiden, og har sure kommentarer mot min søster hele tiden - f.eks "nå klarte ikke du å tenke to tanker samtidig igjen, det ser jeg på deg" " Skal du klare å ikke drikke vin ikveld, haha" " Det var ikke det jeg sa, hør etter a!! " "Du skjønner ingenting - forstår du ikke at..." Han er heller ikke noe glad i stedet de har flyttet til, klager alltid på huset, og at helst ville bodd et annet sted i et helt annet hus. (Han visste at hun kom til å arve huset når de ble sammen, det var bestemt siden hun ble født, og et ønske fra hennes side) Den siste tiden har hun kost seg med å pusse opp et rom, men nå har han tatt helt over og gjør ting på sin helt egen måte uten å snakke med henne om det. I tillegg bestemmer han bare at de skal dra "dit" på torsdag, og da skal de bare det. Han har heller ikke noe styr på økonomien, og kjøper over evne. Har kun mye gjeld i en alder av midten av 50 årene. Fortsetter å kjøpe alt mulig utstyr. Hun sier ingenting tilbake, bare føyer seg hele tiden. Ellers blir han irritert og sint, og hun ønsker nok ingen konflikter. Noen ganger bare lurer jeg på hva slags forhold dette er... er dette bare noe man må finne seg i når man har vært sammen en stund..? Anonymkode: efd62...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Noen ganger bare lurer jeg på hva slags forhold dette er... er dette bare noe man må finne seg i når man har vært sammen en stund..? Anonymkode: efd62...ff9 Nei, det er noe man må finne seg i når man ikke kan å kommunisere eller sette grenser i forholdet. Anonymkode: 10b9a...a0d 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Voksne, barn og dyr: Oppførsel som ikke lønner seg blir ikke gjentatt. Anonymkode: 3f19a...87c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Ifølge kvinneguiden her skal man ikke finne seg i noe fra menn. Man skal kjøre på med sitt eget løp, ikke være fleksibel og dumpe dem med en gang man møter motstand. Anonymkode: 451a3...867 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Voksne, barn og dyr: Oppførsel som ikke lønner seg blir ikke gjentatt. Anonymkode: 3f19a...87c Herregud. For noe vas. Noen folk er bare drittsekker, uansett. Dyr som er aggressive kan avlives. Mennesker kan man forlate. Anonymkode: 56dd2...8e5
Nymerïa Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): er dette bare noe man må finne seg i når man har vært sammen en stund..? Nei, var foreldrene dine sånn mot hverandre? Men det spiller ingen rolle hvor mange av oss som mener denne mannen bør pælmes ut på null komma niks, det er søsteren din sitt valg. Og hun velger å være i akkurat dette forholdet. Og som voksent menneske har hun rett til å tilbringe livet sitt med den mest håpløse mannen hun kan oppdrive hvis det er det hun vil. Det eneste du kan gjøre er å si til henne at du er på hennes side samme hva hun gjør. Og at hun har din fulle forståelse den dagen hun har fått nok. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 Det er søsteren din som bestemmer hva hun finner seg i. Kanskje det er tullekommentarer. Kanskje hun har kommentarer også. Men snakk med henne. Kanskje hun trenger noen som spør hvordan hun har det. Egentlig. Kanskje over et glass vin. Anonymkode: 48a0a...d6d 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 Prat med henne, si du har lagt merke til at hun ikke blir behandlet greit. Anonymkode: 2e923...f9a 1
Gjest Smeltemann Skrevet 1. april 2021 #9 Skrevet 1. april 2021 Kanskje det er du som ikke tåler mannen,du gjør deg opp en mening om hvordanhan snakker til henne,mulig du ikke ser glimte i øyet som hun ser.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 Kanskje du må gå i deg selv ? Er du singel, ensom og bitter ? Egoist! Intet mer, intet mindre. Anonymkode: 34ccd...102
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kanskje du må gå i deg selv ? Er du singel, ensom og bitter ? Egoist! Intet mer, intet mindre. Anonymkode: 34ccd...102 At jeg må gå i meg selv mener du? At jeg evt. er sjalu på forholdet? Forsto ikke helt hva du mente med det. Hvis det er slik det virker, så får jeg absolutt gå i meg selv ja. Anonymkode: efd62...ff9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå