Gå til innhold

Ekko av Marie Antoinette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det blir mer og mer tydelig at Erna, Høie & co lever i sin egen boble fjernt fra hverdagen til mange. Kan man virkelig være folkevalgt når man er så fjern fra virkeligheten? 

Bent Høie som svar på spørsmål om at unge studenter blir sittende alene på små hybler i påsken: 

Studenter og unge voksne kan på lik linje med andre låne eller leie ei hytte og reise dit med egen husstand, svarte han.

Det er jo til å grine av. Det eneste helseministeren har i hodet er HYTTE. Imens sitter fattige studenter som har mistet jobben alene på hybelen. Og fattige familier står i matkø hos fattighuset. Og Erna ser ikke problemet: for de hadde vel ikke råd før heller. Jeg kaster opp av dagens regjering. 

https://www.dagbladet.no/meninger/den-viktigste-jobben/73591870

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ukjent. skrev (1 minutt siden):

Det blir mer og mer tydelig at Erna, Høie & co lever i sin egen boble fjernt fra hverdagen til mange. Kan man virkelig være folkevalgt når man er så fjern fra virkeligheten? 

Bent Høie som svar på spørsmål om at unge studenter blir sittende alene på små hybler i påsken: 

Studenter og unge voksne kan på lik linje med andre låne eller leie ei hytte og reise dit med egen husstand, svarte han.

Det er jo til å grine av. Det eneste helseministeren har i hodet er HYTTE. Imens sitter fattige studenter som har mistet jobben alene på hybelen. Og fattige familier står i matkø hos fattighuset. Og Erna ser ikke problemet: for de hadde vel ikke råd før heller. Jeg kaster opp av dagens regjering. 

Fjern'a Erna!

Gjest Lawyam
Skrevet (endret)

Ja, helt enig. Høyre-politikk er for de som HAR. Nei, Erna og Co. er ikke folkelige, de er folkevalgte. De har selv og har ingen forståelse for de som ikke har. 

Jeg irriterer meg også grenseløst over uttalelsene.

"De kan leie, osv - og hadde de fra før?" Det er en så kald og arrogant holdning at jeg blir RØD av sinne, men det er BLÅ politikk. Det er den 'vi' stemte på.

Endret av Lawyam
Skrevet

Erna kom jo også nylig med "de som er permitterte, har de tenkt på at det kanskje kan være lurt å søke jobb?"

Dere som grøsser over tråden om at én av fem vurderer å stemme Rødt, her har dere årsaken. Hvis dere klarer å få kustus på politikerne deres kan dere nok lokke en del velgere tilbake til sentrum.

• Liker 7
Skrevet
Okapi skrev (8 minutter siden):

Erna kom jo også nylig med "de som er permitterte, har de tenkt på at det kanskje kan være lurt å søke jobb?"

Dere som grøsser over tråden om at én av fem vurderer å stemme Rødt, her har dere årsaken. Hvis dere klarer å få kustus på politikerne deres kan dere nok lokke en del velgere tilbake til sentrum.

Ja, det er en grunn for at det tvinger seg frem et ønske om endring (selv om de fleste vel er enig i at Rødt er litt i overkant den andre enden av skalaen). 

Men slik det er nå kan ikke fortsette. Regjeringen driver en nærmest fascistisk politikk og en politikk som øker forskjellene i samfunnet vårt så til de grader. Oppå det hele vil de nå fjerne samfunnsfag og historie fra den videregående skolen. Hva f driver de med? Ønsker de ikke at de unge skal lære av historien? 

Erna blir rett og slett mer og mer uspiselig: en statsminister som hever seg over loven og lurer på hvorfor fattigfolk ikke spiser kake bør ta hatten sin å gå. NÅ. 

• Liker 8
Skrevet
Ukjent. skrev (1 time siden):

Ja, det er en grunn for at det tvinger seg frem et ønske om endring (selv om de fleste vel er enig i at Rødt er litt i overkant den andre enden av skalaen). 

Men slik det er nå kan ikke fortsette. Regjeringen driver en nærmest fascistisk politikk og en politikk som øker forskjellene i samfunnet vårt så til de grader. Oppå det hele vil de nå fjerne samfunnsfag og historie fra den videregående skolen. Hva f driver de med? Ønsker de ikke at de unge skal lære av historien? 

Erna blir rett og slett mer og mer uspiselig: en statsminister som hever seg over loven og lurer på hvorfor fattigfolk ikke spiser kake bør ta hatten sin å gå. NÅ. 

Ja, enig i at Erna bør ut, og det snarest mulig.
Men utrolig nok er hun fortsatt populær blant folk der de løper rundt og leter etter kakesmulene sine.

Nå vet jeg ikke om AP er så mye bedre, de består for det meste av den samme virkelighetsfjerne makteliten, slelv om Marie Antoinette-faktoren nok er noe lavere. Og SP er noe av en joker.
Kunne ønsket meg helt nye folk inn, noe annet enn politiske broilere, noen med erfaring fra det virkelige liv og et ekte ønske om å få til noe bra for landet. Men en stemme på et miniparti blir fort en bortkastet stemme. Det blir et vanskelig valg til høsten.

Men jeg ser enhver endring fra den nåværende regjeringen som et gode. Om ikke annet vil et skifte føre til litt omstokking i papirbunken. Tross alt må vel den nåværende regjeringen gjøre rede for beslutningsgrunnlag og inngåtte avtaler til de som skal overta stafettpinnen? Siden de nye må forholde seg til disse? Da kunne man jo håpet at noe av det også lekket til offentligheten underveis.

• Liker 4
Skrevet
Ukjent. skrev (4 timer siden):

Kanskje noen skulle foreslå at Erna og flere andre politikere skulle vurdere å låne bort hyttene sine til studenter som ikke har råd til å leie hytte i påsken? 

Tipper det ikke er så mange hytter som lånes ut billig eller gratis i påsken, hverken til studenter eller andre. 
Uten å ha sjekket leiepriser, så vil jeg tro at å leie en hytte i påsken koster MINST det en student betaler i husleie på hybelen sin. (Så da blir det dobbel husleie denne måneden.) 

• Liker 4
Skrevet
Ukjent. skrev (5 timer siden):

Ja de er helt virkelighetsfjerne. Men ser ikke at opposisjonen protesterer noe særlig heller. Ikke mange virkelighetsnære på Stortinget, flest godt betalte broilere uansett partier.

Skrevet

Det er stadig tydeligere hvor alliansene til Høyre-regjeringen ligger.

image.thumb.png.bd42c712d67b4cb1fd4e81cd95c3f9b4.png

Sa hun, med et smil.

• Liker 4
Skrevet

Det var ikke Marie Antoinette som sa det der med kaka. 
Men når det er sagt. Erna og Bent og hele hurven oppi der har så lite føling med folket om dagen at det er helt vilt. Jeg stemmer ikke blått, aldri gjort og jeg må si at hvis jeg ikke var rød fra før har jeg blitt blodrød av det siste året. De som hadde mest har fått mest hjelp, Coop tar ut millionbonus samtidig som at de øker prisene for kunden, kunst og kultur blir sparket mens de ligger nede. Og Erna spiser sushi på verandaen på hytten. Det er til å bli kvalm av. 

• Liker 1
  • Opprett ny...