AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Jeg har tre barn, veldig tette, den eldste er 5. Jeg var usikker på om jeg i hele tatt skulle beholde yngste, for det var jo ikke helt som jeg hadde tenkt. Men vi beholdte, og jeg er jo glad for det. Samtidig så har jeg etter siste barnet fått det veldig vanskelig med meg selv. Er mye sliten, tåler ikke stress, får angst i enkelte situasjoner, og føler meg ikke like selvstendig som før. Før kunne far dra bort på helgeturer osv, nå vil jeg helst at han skal være hjemme. Før var vi mer på farten, nå synes jeg det er best å være hjemme. Samtidig så føler jeg at verken familie (mine søsken, foreldre, svigerforeldre) ser ut til å bry seg. De er opptatte av barna mine, og det er fint, men ingen bryr seg om hvordan jeg som har satt alle disse barna til verden har det. De vet jo, og ser jo at jeg er annerledes enn før, men jeg blir bare sett på som lat, og «det er jo bare å ta seg sammen».Nå høres jeg kanskje selvopptatt ut, men det er så vondt å føle seg som luft. Mine foreldre spør aldri hvordan det går selv om de vet alt dette. Som mor selv er dette vanskelig å forstå, hadde mitt barn hatt det vanskelig hadde jeg jo brydd meg. Jeg har ingen problemer med å snakke om følelser, men det virker som de andre har det, eller at de ikle bryr seg. Dette blir også veldig tydelig i påsken. Nå er vi på hytten med foreldrene til mannen min, og ja, det er tøft. Anonymkode: 4c19e...be0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 ❤️❤️❤️ Føler du at mannen din bryr seg om deg. Og at han er med og tar seg av barn og hus sammen med deg. Og at dere tar vare på HVERANDRE? Anonymkode: a63be...71c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Har du snakket med mannen om dette, hvordan føler han seg ivaretatt av de samme menneskene? Bryr de seg om han? Det er nok fort, for mange, å ikke vise direkte at de bryr seg. De viser det kanskje via handlinger, men ikke ord. Og handlingene kan tolkes i så mange retninger, det de kanskje mener er handlinger som viser de bryr seg, er ikke nødvendigvis noe du oppfatter som det samme. Mange synes også det er vanskelig å prate så direkte om følelser. Ofte er det lett å ta personer for gitt, og det er først når de er borte at man virkelig ser at de faktisk brydde seg. Jeg hadde følt at noen brydde seg ved at de inviterte meg med på en hyttetur, eller at de engasjerte seg i barna mine - men det er fordi jeg ikke er vant til at det er sånn. Anonymkode: 96597...d97
SnartMammaLykke Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Hva mener du med at folk skal bry seg? 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 Beklager, men det er faktisk for mye å forvente at folk skal gi masse omsorg fordi dere valgte å få 3 barn. Anonymkode: 5ccf8...5df 9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 Ønsker du at de skal hjelpe mer til med barn osv, eller ønsker du at du kunne snakke med dem og få støtte via ord? Det var litt uklart i innlegget ditt. Forstår at det er tøfft. Kanskje du rett og slett må si det direkte til dem? Spørre om hjelp? Anonymkode: dd25a...b46 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 Men hvor mye bryr du deg om dine venner og familie? Har også ei venninne som valgte å få tre tette barn under 3 år og det er bare selvforskyldt, hun forventer også at jeg alltid er der for henne og stiller opp Men har ikke invitert meg med på noe eller vist omsorg for mitt liv så det er klart at graden av å bry seg blir mindre når du ikke gjør noe tilbake og driller opp for folk. Er ikke noe unnskyldning å melde seg ut når man har fått så mange barn så tett, klart det er overveldende. Anonymkode: 88389...6c7 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 Det er jo hardt arbeid å få tre barn, men også en velsignelse! Og selvfølgelig kan dere være hjemme og ta det med ro. Hvorfor skal dere finne på så mye annet? Nå er det full jobb med flokken både for deg og mannen. Og barseltida er jo ofte veldig slitsom for mor. Be om å få pass av barna så du kan få sove ut! Du må nok passe på å ta vare på deg selv 😊 Klem! Anonymkode: 83ce9...b9a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 Dette har du ordna sjøl Anonymkode: 59ad8...3e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå