AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Forsøker her også, i håp om at noen har erfaringer å dele 🙂 Vi vurderer å kjøpe en liten gård hvor det må gjøres ganske mye med låven. Dvs mer eller mindre totalrenovering. Kledning, tak, m.m. Er det noen her som har renovert/bygget om låve/fjøs/stall de senere år, og kan svare meg på hva sånn ca man må ha i budsjett på dette? Både jeg og min samboer elsker plassen. Vi har råd til å renovere for opp mot 1 mill. Men vil regne litt på hva vi syns det er verd og ikke. Men vil gjerne høre andres erfaringer. Hva koster det å renovere en låve? Anonymkode: 95b9b...295
DrueSmoothie Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Hvor langt er ett tau?... Du skriver ikke noe om hvor stor låven er, og det er jo størrelsen på den som gjerne gir prisen på renoveringen. Både kvm tak og kledning koster jo i materialer, samt jobben med det hele pr kvm. Og hva skal evt gjøres innendørs? Gulv? Innredning? Er det flere etasjer? Er det kun treverk, eller er noe støpt og må pigges opp?..
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 DrueSmoothie skrev (5 minutter siden): Hvor langt er ett tau?... Du skriver ikke noe om hvor stor låven er, og det er jo størrelsen på den som gjerne gir prisen på renoveringen. Både kvm tak og kledning koster jo i materialer, samt jobben med det hele pr kvm. Og hva skal evt gjøres innendørs? Gulv? Innredning? Er det flere etasjer? Er det kun treverk, eller er noe støpt og må pigges opp?.. Beklager, ser jeg glemte å legge ved relevante tilleggsopplysninger. Den er omtrent 150 kvm stor. Ikke så mye som trengs å gjøres innendørs. Det eneste er å løfte evt fjerne etasjeskillet. Innredning kan vi ordne sjøl. Anonymkode: 95b9b...295
Monky6 Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Hvordan er resten av bygningsmassen? Hvis låven er forfallen, så ville jeg tittet godt på resten også. Er det bare en tradisjonell, uisolert låve, så kommer man langt med 1 mill. Blekktak, bytte kledning, ny låvebrua osv. Forutsatt at reisverk, mur og takkonstruksjonen er god. Er det problemer fra muren og opp så er det kanskje bedre å rive låven som står og sette opp ny dersom denne bygningen er viktig for driften dere planlegger på gården. En gård krever enormt med vedlikehold og buffer kontra leilighet og hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå