AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Hvordan følte du deg tiden/dagene før du fikk vite at du var smittet og hvordan opplevde du det når det pågikk hos deg når du ble syk av det? Og hvordan føler du deg nå som du er frisk? Anonymkode: c10f3...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Var frisk før jeg fikk telefon om at en nærkontakt var smittet. Dro derfor og testet meg- fikk positivt svar samme dag. Tok enda 4 dager før jeg fikk symptomer. Hadde nesten ingen luftveissymptomer. Litt slapphet/feber i to dager. Så helt frisk igjen! Ingen senplager. Anonymkode: 6ec00...c56 2
*Mocca* Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Jeg var forkjølet, var syk flere dager, dagen før test mista jeg all smak og lukt samtidig.....kvelden jeg testet ble jeg veldig dårlig, fikk enorme smerter i bihule/kjeve som ingenting hjalp på. Jeg tok 1800mg smertestillende hver tredje time. Jeg ble hentet til legevakta etpar ganger fordi jeg fikk ikke i meg mat/drikke, og kastet opp masse. Jeg hadde feber, lå rett ut uten å orke å løfte hodet engang. Jeg hadde en annen variant enn de så våren ifjor da de, før man begynte å snakke høyt om mutasjoner, den angrep ikke lungene, men jeg var visstnok mye sykere enn andre i området med samme forløp og det varte mye lenger hos meg. Nå er det et halvt år siden og formen er ikke på topp ennå, kondis og styrke er ikke tilbake der den var ennå, jeg blir forkjølet bare jeg titter ut av døra..... Blir fortere sliten enn før og smakssansen min er helt i ubalanse. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Startet med litt tørrhoste og vondt i halsen. Fikk bekreftet korona tre dager senere. Hadde litt sykdomsfølelse, men ikke feber. Litt frøsen hver kveld. Gikk over etter seks dager. Luktesansen er fortsatt svak, men nå lukter jeg svak tobakksrøyk 'overalt', så mulig den er under utvikling. Når jeg først skulle få korona er jeg forsåvidt glad jeg fikk fjorårets variant og ikke den britiske -eller de andre som kommer. Anonymkode: f4043...e5a 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 Testet meg pga melding om nærkontakt, testet positivt, ingen symptomer verken før eller etter. Anonymkode: e0e54...dd5 1
K@tt Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 10.00): Hvordan følte du deg tiden/dagene før du fikk vite at du var smittet og hvordan opplevde du det når det pågikk hos deg når du ble syk av det? Og hvordan føler du deg nå som du er frisk? Anonymkode: c10f3...ea0 Følte meg forkjøla: tett i nesa, litt slapp og sliten og hadde muligens feber da jeg frøs litt og følte meg varm i hodet/kinnene. Jeg hadde én dag med nedsatt luktesans. Tok en test og fikk vite at jeg hadde corona tre dager etter første symptomene oppstod, så da jeg fikk svar på testen følte jeg meg ikke noe dårlig lenger. Da jeg var i isolasjon følte jeg meg helt fin, utenom at jeg enkelte ganger kunne bli helt plutselig akutt trøtt og måtte sove med én gang. Nå når jeg er frisk føler jeg meg helt normal, ingen ettervirkninger av noe slag. 1
K@tt Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 11.28): Startet med litt tørrhoste og vondt i halsen. Fikk bekreftet korona tre dager senere. Hadde litt sykdomsfølelse, men ikke feber. Litt frøsen hver kveld. Gikk over etter seks dager. Luktesansen er fortsatt svak, men nå lukter jeg svak tobakksrøyk 'overalt', så mulig den er under utvikling. Når jeg først skulle få korona er jeg forsåvidt glad jeg fikk fjorårets variant og ikke den britiske -eller de andre som kommer. Anonymkode: f4043...e5a Hvordan vet du hvilken variant du hadde? Min lege fikk ikke info om hvilken variant jeg hadde, noe hun syntes var rart da hun vanligvis fikk vite det når pasientene hennes hadde fått påvist corona. 1
Gjest Linny111 Skrevet 3. april 2021 #8 Skrevet 3. april 2021 Det var i mars i fjor, så fikk det fordi kjæresten min jobbet på stappfull bar rett før landet stengte ned. Han ble syk rett før meg. Jeg følte meg litt rusk i halsen, det var alt. Som om jeg hadde røyket, noe jeg ikke gjør. Det var vanskelig å trekke pusten uten å hoste. Etter hvert mistet jeg luktesansen. Typen testet positivt igjen i august uten noen symptomer. Aner ikke hva det kom av. Da testet jeg negativt. Jeg var litt anpusten ca. en uke etter at luktesansen kom tilbake. Så ble alt helt normalt. 9 hours ago, K@tt said: Hvordan vet du hvilken variant du hadde? Min lege fikk ikke info om hvilken variant jeg hadde, noe hun syntes var rart da hun vanligvis fikk vite det når pasientene hennes hadde fått påvist corona. Jeg regner med at det er fordi de fikk korona i fjor. Jeg hadde det i mars 2020, og da var det bare én variant.
Trude.lutt Skrevet 3. april 2021 #9 Skrevet 3. april 2021 Tørr hoste torsdag kveld Slapp fredag Test lørdag Positivt svar mandag. Trykk i bryster mandag til onsdag Onsdag til fredag feber, prikking i lungene. Slapp. Lørdag følte meg ok. Dag nr 10 Så smalt det. Ble dårlig i løpet at 2 timer. Over 40 i feber. Hostet og hostet. Lav O2 metning Ble lagt inn 11 døgn på Isolat. 10 døgn med oksygenstøtte. 1
Anbefalte innlegg