AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 For stillinger der det eksplisitt ønskes faglig sterke søkere, og der det står at karakterer blir vektlagt, ville dere ha forklart dårlige karakterer eller ville dere ha unnlatt å søke i det hele tatt? Jeg har studert i 6 år og har stort sett bare A og B, bortsett fra 2 D'er som jeg fikk det eneste semesteret jeg var i full jobb samtidig som jeg fikk et barn. Jeg ER faglig sterk, og jeg VET at det hadde blitt et annet resultat under andre omstendigheter. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 8f7f8...905
stan Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Søk og forklar kort i søknaden. Det vil jo være avhengig av hvor viktige disse fagene er, og hvordan de andre søkerne er.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Min erfaring er at de kun ser på snittet. Har en jobb der det var krav om B i snitt for å komme inn på førstegangsintervju. Ble ikke spurt om karakterer overhodet i intervjurundene. Ville i alle fall ikke begynt med forklaringer i søknaden. Anonymkode: 67206...262 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Ikke begynn med forklaringer i søknaden!! Det tar seg veldig dårlig ut. Bare send inn og se hva som skjer. Anonymkode: 460e7...771 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 Bare å søke, ville ikke nevnt noe om det i søknaden. Karakterene ser de jo, og dersom de anser deg som aktuell så blir du jo kalt inn videre i prosessen. Anonymkode: a9b36...db7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For stillinger der det eksplisitt ønskes faglig sterke søkere, og der det står at karakterer blir vektlagt, ville dere ha forklart dårlige karakterer eller ville dere ha unnlatt å søke i det hele tatt? Jeg har studert i 6 år og har stort sett bare A og B, bortsett fra 2 D'er som jeg fikk det eneste semesteret jeg var i full jobb samtidig som jeg fikk et barn. Jeg ER faglig sterk, og jeg VET at det hadde blitt et annet resultat under andre omstendigheter. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 8f7f8...905 Men du har jo ikke dårlige karakterer? Hvorfor late som om at du har det? Du har jo bare A og B, bortsett fra 2 D'er. Noen feilskjær er det faktisk lov å ha. Og snittet ditt er høyt! Du gjør ingenting med det. Ikke forklar deg, ikke bruk tid på det. Søk som vanlig! Du har ingenting å forklare, og du har jo faktisk gode karakterer! Anonymkode: ed576...739 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 Ingen kommer til å be deg forsvare 2 D'er. Eneste unntaket må være om du (som skrevet) har A og B i alt, og skulle skrive en Master som du får D på. Og i så tilfellet er det ikke for å "ta" deg, men heller av ren nysgjerrighet på hva som skjedde. Når man har en "straight A" student som plutselig får D på sitt mest tellende fag, så må det jo være noe interessant som har skjedd underveis. Men i helt ordinære fag? Nei, de aller, aller færreste gidder å slikt opp. Anonymkode: bb0bf...678
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 Du har ikke dårlige karakterer. Jeg ville ikke begrunnet disse i en søknad. Om noe så er det kanskje litt positivt også. Når jeg som arbeidsgiver kommer over veldig gode vitnemål så lurer jeg på hvor god vedkommende er til å prioritere i en arbeidssituasjon. Anonymkode: 8c9e0...ddf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå