Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å ta fram kondomen igjen og vente til jeg har fått vaksine før jeg blir gravid...

Jeg er litt redd for at jeg ikke får reise uten vaksine, og da må jeg gå hele graviditeten uten å reise utenfor Norge. Og selv om reising er lov uten, tør jeg jo ikke det uten vaksine uansett. Og i tillegg må jeg gå rundt og være redd for å bli smittet hele graviditeten, og det er jo også slitsomt!

Flere som tenker som meg?

Anonymkode: 20516...a20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig utsetter du prøvingen. Det er snakk om noen måneder, det klarer du å ofre. 

Anonymkode: 30a1a...022

AnonymBruker
Skrevet

Heia! Jeg har prøvd siden november 2020. Er sykepleier og jobber på sykehus. Sluttet å prøve da jeg fikk tilbud om vaksine nå i april, tok vaksinen (astra) og planla å vente til jeg fikk dose 2. Men nå som vaksinen er stoppet i Norge og sannsynligvis ikke vil bli startet igjen begynte vi å prøve igjen nå selv om jeg er kun halvvaksinert. Tenker at prøvingen kan ta lang tid og hvis jeg må ta en annen type vaksine så slutter jeg bare å prøve dersom jeg ikke er gravid. Blir jeg gravid så får jeg bare ta det derfra. Er ikke sikkert jeg får tilbud om en ny vaksine ettersom man kanskje ikke skal blande vaksinetyper osv.. Men skjønner hva du mener med å ville vente - synes du burde gjøre det som kjennes riktig ut for deg.🤗

Anonymkode: 4b9b8...74f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker som deg, vi utsetter prøvingen på nummer to til etter jeg har fått vaksine. Vi bor i Sverige, og mannen min kommer fra et land utenfor EU, så vi kjenner veldig på at vi vil maksimere muligheter til å kunne reise og få besøk fra familie når grensene forhåpentligvis åpner til sommeren. I tillegg er situasjonen i helsevesenet i Sverige såpass anstrengt nå, at jeg helst vil vente med graviditet til det normaliseres litt, og absolutt ikke risikere å bli smitta mens jeg er gravid. Og jeg føler heller ikke at vi har det så travelt - vi ønsker oss en 2022-baby, men om det blir termin i januar, april eller oktober er ikke så nøye. (Eldste fyller to år til sommeren.) Å vente 3-4 måneder med å utsette starten på prøving føles ikke som et stort offer i den sammenhengen.

Men jeg tenker det blir en veldig individuell vurdering. Vi ble raskt gravide med førstemann, og mest sannsynlig vil vi ikke ha flere enn to, så det er ok om det tar lengre tid denne gangen. Om vi hadde prøvd lenge allerede og følt vi ikke hadde tid å miste, eller det var mindre viktig for oss å kunne reise, eller vi bodde et sted med mindre smittetrykk, hadde vi kanskje kommet til en annen konklusjon. Gjør det som føles rett for dere! 

Anonymkode: e8657...075

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke satt prøvingen på hold, da det kun er rundt 20-25% sjanse hver mnd på å bli gravid, kan fort gå en del mnd. Hadde tatt vaksinen om jeg ble gravid. Om man ikke får lov til å ta den som gravid, hadde jeg uten problemer vært i Norge i sommer. Jeg tror vi i år også får nok en alt for varm sommer, ingen vits i å bruke penger på å reise. 

Anonymkode: a217b...d8b

Skrevet

Jeg har prøvd i 1.5 år nå. Hoppet over 1 syklus og tok første dose med vaksine. Kommer ikke til å få tatt neste dose da jeg skal starte opp med ivf i mai. Bedre å være litt dekket enn ikke :)

Skrevet

Å ikke kunne reise ut av landet i svangerskapet er vel ikke det verste...?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...