Gå til innhold

Utdanning for å bli hundetrener. Anbefalinger til skole ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Jeg vurderer å utdanne meg til å bli hundetrener. 
Hvilke skoler i Norge er best ? 
Vet noen hvor lang tid en slik utdanning tar ? 

mvh 

Anonymkode: 15636...b98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fjellanger hundesenter kanskje? Men det er ikke så mange som lever av å trene hund på heltid

Anonymkode: 3069f...fd6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det spørs jo hvor i landet du bor, det er flere gode.

Selv har jeg tatt utdannelse som instruktør og videreutdanning innen problematferd ved Siddis Hundeskole og synes det er en av de beste i landet på akkurat dette. De holder til i Stavanger.

Jeg ville startet med å ta en ordentlig trenerutdannelse først, før instruktørutdannelsen. En god instruktørutdannelse har fokus på hvordan du på en bra måte skal kunne formidle din kunnskap til andre, hvordan være fleksibel og finne ulike løsninger til ulike ekvipasjer samt hvordan holde en god presentasjon/bra foredrag. 

Men før det så kan det være lurt å lære hvordan trene egen hund (og andres). Da vil jeg på det sterkeste anbefale enten Canis Klikkertrenerutdanning eller Siddis Trenerutvikling (jeg har tatt begge). Disse to er veldig like i innhold og oppbygging, det er mest den praktiske eksamen som er annerledes. Denne utdannelsen foregår over 4 helger (en helg i måneden) med skriftlig og praktisk eksamen etterpå.

Du kan lese mer om dem her: 

Canis - https://www.canisstavanger.no/klikkertrenerkurs
Siddis - https://www.siddishundeskole.com/hundeskole/instruktorkurs/del-1/

Når du har tatt en av disse to så oppfyller du også kravene til å ta instruktørutdanning hos en av dem. Canis sin instruktørutdanning er nå også online.

Selve instruktørutdanningen hos de to er 8 helger, så ca et skoleår, med skriftlig og praktisk eksamen. Så tilsammen ca 1,5 år for begge utdannelsene. 

Endret av Tabris
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oslo Hundeskole

Anonymkode: 88208...4a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 11.13):

Fjellanger hundesenter kanskje? Men det er ikke så mange som lever av å trene hund på heltid

Anonymkode: 3069f...fd6

Takk for godt tips. 
Jeg har inntekter fra bedrifter, men har mye fritid som jeg bruker på hundene mine. Er veldig interessert i hund så skulle gjerne bare lært mer og blitt ordentlig flink 😊

AnonymBruker
Skrevet
Tabris skrev (På 31.3.2021 den 11.40):

Det spørs jo hvor i landet du bor, det er flere gode.

Selv har jeg tatt utdannelse som instruktør og videreutdanning innen problematferd ved Siddis Hundeskole og synes det er en av de beste i landet på akkurat dette. De holder til i Stavanger.

Jeg ville startet med å ta en ordentlig trenerutdannelse først, før instruktørutdannelsen. En god instruktørutdannelse har fokus på hvordan du på en bra måte skal kunne formidle din kunnskap til andre, hvordan være fleksibel og finne ulike løsninger til ulike ekvipasjer samt hvordan holde en god presentasjon/bra foredrag. 

Men før det så kan det være lurt å lære hvordan trene egen hund (og andres). Da vil jeg på det sterkeste anbefale enten Canis Klikkertrenerutdanning eller Siddis Trenerutvikling (jeg har tatt begge). Disse to er veldig like i innhold og oppbygging, det er mest den praktiske eksamen som er annerledes. Denne utdannelsen foregår over 4 helger (en helg i måneden) med skriftlig og praktisk eksamen etterpå.

Du kan lese mer om dem her: 

Canis - https://www.canisstavanger.no/klikkertrenerkurs
Siddis - https://www.siddishundeskole.com/hundeskole/instruktorkurs/del-1/

Når du har tatt en av disse to så oppfyller du også kravene til å ta instruktørutdanning hos en av dem. Canis sin instruktørutdanning er nå også online.

Selve instruktørutdanningen hos de to er 8 helger, så ca et skoleår, med skriftlig og praktisk eksamen. Så tilsammen ca 1,5 år for begge utdannelsene. 

Takk for veldig god informasjon, gode råd og utfyllende svar 😄 

Dette var til god hjelp. 
Jeg eier flere bedrifter til daglig, men har veldig mye fritid. 
Interesserer meg veldig for hund og har to hunder i dag. 
Forhåpentligvis blir det en til i løpet av neste år. 
Har ingen plan om å jobbe med dette foreløpig, men ønsker å bli dyktig i faget og først og fremst kunne trene egne hunder ordentlig. 
Men vil gjerne ha en komplett utdanning slik du beskriver så jeg har alle grunnelementer på plass så jeg kan spesifisere det mer etterhvert. 
Har hatt hund hele livet og med årene har jeg bare blitt mer og mer interessert. 

Takker igjen for veldig god hjelp. 
skal definitivt søke meg inn 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 17.29):

Oslo Hundeskole

Anonymkode: 88208...4a6

Takk for godt tips 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...