Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Idag så har nok kanskje ting rent over hos meg...

samboern min altså dama mi er ikke så veldig hyggelig mot meg... for å være ærlig så vet jeg ikke helt hvor jeg skal starte, men kan begynne med idag.

Nå som d er påske og jeg vil gjøre koselige ting for henne så har jeg vært å handla masse godteri og ordna til store påskeegg til henne så hun får det når hun kommer hjem fra ferie, men fikk da masse kjeft for ST jeg ikke hadde råd til å kjøpe en ny genser til henne... føler at ting ikke blir satt pris på:/ kan legge til at hun ikke handler påskeegg til meg eller noenting, men det gjør leg absolutt null fordi jeg vet at hun ikke har så god råd så jeg vil heller at hun skal spare pengene sine som hun har til overs.

når vi er hos foreldrene mine så blir hun alltid sint på meg fordi hun mener at jeg «ignorerer henne» men det gjør jeg absolutt ikke, sitter å holder henne i hånda hele tiden i frykt om at hun ikke skal skape noenting. Og de siste 6 gangene vi skal møte moren så lager hun alltid en krangel før vi drar sånn at hun slipper eller for å få meg ned.

for 2 år siden så mistet jeg bestevennen min til selvmord og sleit skikkelig med depresjon etter det, men bygde meg opp før jeg møtte henne. Nå er jeg der jeg var for 2 år siden.

å møte kompiser er ikke aktuelt og spille med kompiser i ukedager er ikke aktuelt, men keg lar henne være med veninner absolutt når hun vil så skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke kan.

pluss alt jeg gjør er feil... vasking er feil, klesvask er feil absolutt alt er feil og blir pirket på hele tiden.

hun har veldig mye problemer med familien sin, men jeg gjør absolutt alt for å være her for henne ig holder henne alltid når hun er nedfor, jeg kan med hånda på hjertet si at jeg gjør alt for denne jenta og keg elsker henne så vondt mye. Og vet ikke hvordan jeg takler det hvis dette tar slutt....

jeg vet at jeg er i ett forhold med psykisk vold og psykologen min sier det samme... jeg vet jeg burde gå, men greier det rett og slett ikke fordi hun er så vakker og jeg elsker henne så så fælt mye.

Jeg skriver ikke dette for å få noe sympati eller noe oppmerksomhet, jeg vil heller vite om det er noen her i samme båt eller som har gått igjennom d samme. Setter utrolig stor pris på om dere som har opplevd d kan skrive hva som skjedde og hva dere gjorde for å få d bedre

Anonymkode: 7c492...80d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

❤️ At du innser at du ikke blir behandlet bra, og at du bør gå, er et stort steg du bør være stolt av ❤️

Kan du snakke med familien din om dette, så kanskje dere blir sterkere sammen?

Har du snakket med terapeuten din om råd til å forlate henne?

Jeg har selv levd i psykisk vold (han er nok ikke enig) . Men jeg slapp å bryte ut siden jeg ble forlatt. Jeg var knust. Men når jeg fikk stablet meg på bena igjen, og satt bitene på plass igjen, kjente jeg at det var en utrolig befrielse! Det er verdt det. Du kan være deg selv igjen. Være lykkelig! ❤️

Anonymkode: 9e6d0...684

• Liker 13
Skrevet

Hvor gamle er dere?

AnonymBruker
Skrevet

Dropp den negative kjerringa og få deg en kjæreste som fortjener deg. 

Anonymkode: 4c18c...3b2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det kan føles som at du elsker henne, men det er nok mer reaksjonen på hvor dårlig hun behandler deg... Dropp henne, finn deg selv om tilbring masse tid med venner og familie. Hva hadde du sagt til din bestevenn hvis han fortalte at dette var han sitt forhold? Hadde du ønsket det for ham? 

Anonymkode: 90a30...bd0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeez. Kanskje ta deg sammen og bare være glad du i det hele tatt har dame.

Anonymkode: c00d3...975

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

❤️ At du innser at du ikke blir behandlet bra, og at du bør gå, er et stort steg du bør være stolt av ❤️

Kan du snakke med familien din om dette, så kanskje dere blir sterkere sammen?

Har du snakket med terapeuten din om råd til å forlate henne?

Jeg har selv levd i psykisk vold (han er nok ikke enig) . Men jeg slapp å bryte ut siden jeg ble forlatt. Jeg var knust. Men når jeg fikk stablet meg på bena igjen, og satt bitene på plass igjen, kjente jeg at det var en utrolig befrielse! Det er verdt det. Du kan være deg selv igjen. Være lykkelig! ❤️

Hei! Tusen takk for fint svar. Har snakka med familie og alt om det og absolutt alle mener jeg burde gå. Vi hadde det sp utrolig bra de første 6 månedene og jeg ble så sikker på at dette var jenta jeg ville ha evig, så jeg fridde til henne og vi ble forlovet. Når jeg tenker på å gå så får jeg en så klump i magen og jeg tenker på alle de fine minnene vi har som gjør alt elstra vanskelig

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! Tusen takk for fint svar. Har snakka med familie og alt om det og absolutt alle mener jeg burde gå. Vi hadde det sp utrolig bra de første 6 månedene og jeg ble så sikker på at dette var jenta jeg ville ha evig, så jeg fridde til henne og vi ble forlovet. Når jeg tenker på å gå så får jeg en så klump i magen og jeg tenker på alle de fine minnene vi har som gjør alt elstra vanskelig

Det er nok bare hvetebrødsdagene hvor man skal selge seg inn og vise seg fra sin beste side. Da er man ikke seg selv. Det er ikke ekte. Bare et glansbilde. Eller en retusjert reklameplakat.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dama di er kanskje vakker, men hun er ikke snill mot deg. Høres ut som hun leiter etter påskudd til å lage drama. Så bra at du har en terapeut som støtter deg. Det er vanskelig når man er glad i en som ikke er god tilbake. Men du må være god mot deg sjøl også. Hvis dette forholdet ikke blir bedre, bør du vurdere å dra. 

Anonymkode: 826db...a2f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kompis! 
Jeg var i et forhold slik du beskriver i 4 år. 
Hun kontrollerte så mye og jeg ga etter. Endte opp med at jeg fant ut at henne var utro. 
Men uansett, ikke Finn deg i dette! 
Det er mange bra damer du kan være med hvor du kan senke skuldrene og dere kan ha like regler med respekt for hverandre. Jeg er i et sånt forhold nå og er forlovet med henne. Ikke kast bort tiden din. 
Du fortjener noen som behandler deg bra! 
lykke til kompis. Sett deg selv foran og spør deg selv om hva som er best for deg. Vær ærlig med deg selv og ta det valget som er best for deg. 

god påske. Hilsen mann 29

Anonymkode: 72fd2...7a4

• Liker 19
Skrevet

Den dama der har du da virkelig ikke tid til! Har du ikke lyst ha det bra? Hvorfor kaste bort tid på henne når det finnes så mange bra damer der ute 😊 ta deg sammen, vekk med henne, rist løs og bli glad, tror jeg kan love du ikke vil angre på sikt 😊 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kompis! 
Jeg var i et forhold slik du beskriver i 4 år. 
Hun kontrollerte så mye og jeg ga etter. Endte opp med at jeg fant ut at henne var utro. 
Men uansett, ikke Finn deg i dette! 
Det er mange bra damer du kan være med hvor du kan senke skuldrene og dere kan ha like regler med respekt for hverandre. Jeg er i et sånt forhold nå og er forlovet med henne. Ikke kast bort tiden din. 
Du fortjener noen som behandler deg bra! 
lykke til kompis. Sett deg selv foran og spør deg selv om hva som er best for deg. Vær ærlig med deg selv og ta det valget som er best for deg. 

god påske. Hilsen mann 29

Anonymkode: 72fd2...7a4

Takk for svar! Har busta henne mange ganger med å stalke eksen sin, spesielt når jeg var i militæret. Så har vært en del skepsis der:/ tusen takk for bra svar!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette suger. 
Du innser heldigvis selv at dette ikke er sunt. Men jeg kan love deg at den dagen det blir slutt og du får alt på litt avstand vil det bli enda mer tydelig hvor dårlig dette forholdet var. Bruk det som en erfaring. Men du er ikke der enda. 
Når man blir fysisk og psykisk distansert fra andre og annet enn kjæresten og personen i tillegg behandler deg dårlig vil noe som minner om Stockholm Syndrom oppstå. Du føler en sterk tiltrekning til henne nettopp fordi du ikke har noen andre og hun har overbevist deg om at du ikke er god nok for noen andre heller. 
Du må ut av forholdet, begynn å fokuser på alt det negative ved kjæresten din. Skriv det ned opp mot «alt» det positive. 
Kom deg vekk så fort som mulig, livet er kort og dette er bortkastet tid. Ikke bare akkurat nå, men også tiden du bruker på å komme deg på bena igjen i etterkant. 

Lykke til! 

Anonymkode: 41f52...d27

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg ut av dette forholdet. Ingen skal ha det sånn. 

Anonymkode: 34869...96b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du virker enormt omsorgsfull, og bare snill og god. Men får ingenting annet enn hån og kritikk tilbake. 

Livet går så fort, og det er bare du som kan bestemme om du har lyst å ha det slik de neste 10, 20 eller 50 årene. ❤️ 

Anonymkode: e38ca...2d1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du elsker henne ikke ts. Du er avhengig! Det er stor forskjell. 
Jeg har vært i et tilsvarende forhold og trodde jeg elsket han. 
lettelsen da det ble slutt var så enorm og jeg innså at det jeg trodde var kjærlighet bare var en illusjon. 
jeg hadde fortalt meg selv at jeg elsket han bare for å forsvare overfor meg selv at jeg var i et forhold m han.  
Det er sykt og galt! 
Barn som blir mishandlet av foreldrene slutter ikke å «elske» sine foreldre. De slutter bare å elske seg selv... Og de bruker resten av livet på å bli «gode nok» og få foreldrene til å innse feilen. 
Høres ut som om du er i samme situasjon... 

Anonymkode: de485...e44

• Liker 12
Skrevet

Du må forstå at du er verdt så mye mer. Du kan få en like vakker kjæreste i fremtiden. En kvinne som elsker deg og ønsker deg alt godt. Du fortjener å ha det bra. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruk litt tid på å snu rundt tankegangen din til å innse at dette forholdet VIL ta slutt, det er bare et spørsmål om tid. Ja det vil være vondt en stund rett etter bruddet. Men du må rive av plasteret likevel.

Hver dag du er med henne, er en dag tapt fra neste bedre fase i ditt liv...

Anonymkode: 59533...746

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du virker reflektert og har allerede kommet langt i prosessen.

Jeg har vært i tilsvarende situasjon. Det tok mange år før jeg fikk overskudd til å gå. Det var først etter jeg var hos psykolog, og så meg selv utenfra i situasjoner jeg forsto alvoret i den psykiske mishandlingen. Når jeg innså det, planla jeg flytting i en ferie, og bestilte lagerplass til tingene mine. (Levd lenge og det var mye), sa jeg vil avslutte forholdet og har ett sted å bo. Begynte å pakke med en gang og flyttet. 
Ryggsekken med problemer ble stående igjen hos han. Det var en befrielse.

Varme tanker til deg❤️

Anonymkode: f6327...d33

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeez. Kanskje ta deg sammen og bare være glad du i det hele tatt har dame.

Anonymkode: c00d3...975

Seriøst?? Bedre å være alene enn å bli behandlet sånn

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...