Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i et halvt år. Vi har omtrent bodd sammen alle de månedene (jeg er 10, han er 20). Han er proff fotballspiller og spiller for tiden på et lag rundt Oslo. Jeg har søkt meg inn på drømmestuie i Bergen (juss) men kjæresten ønsker at jeg heller går i Oslo for å bo med han. Jeg føler jeg blir satt i en situasjon der jeg må velge mellom han og studiet. Hjelp. 

Anonymkode: f85be...81a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at jusstudiet også finnes i Oslo og anses som omtrent like bra, mel drømmen har alltid vært Bergen. 

AnonymBruker
Skrevet

Da drar du til Bergen. Om han er profesjonell fotballspiller, er det vel sannsynlig at han etterhvert flytter på seg også? Man ofrer ikke drømmen sin for et så kortvarig forhold. Og er han en mann det er verdt å satse på vil han at du følger drømmen! 

Anonymkode: 2f4f9...75d

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Fremtiden er vel mer juss enn fotball. Jeg hadde flyttet 

Anonymkode: 95b07...3a0

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig tidlig å innlede et forhold til noen når man er 10 år.

Anonymkode: db41a...d0d

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Aldri aldri aldri sett drømmestudiet og dine egne viktige framtidsdrømmer til side for å prioritere en kjæreste som attpåtil lever med en av de mer ustabile og usikre karrierene som finnes. 

Anonymkode: 27812...cfa

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Studie 100%!! 

Anonymkode: c9ffa...802

• Liker 6
Skrevet

Gå for studie. Jeg lot selv en fantastisk studiemulighet gå fra meg da jeg var 19 pga. kjæreste, angrer så mye på det i dag. Det er mulig å besøke hverandre. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Studie studie studie studie.

Med mindre det stemmer at du er 10. Da møter du opp på skolen igjen når påskeferien er over og får foreldrene dine til å anmelde han 😛 

Anonymkode: 30488...439

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Mente selvfølgelig 18 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mente selvfølgelig 18 😅

Studie studie studie studie, studie.

La til en ekstra for når du er så ung kan jeg nesten garantere deg at du ikke ender opp med han uansett. Uansett hvordan du føler det nå.

Dessuten er det bare drittlag i og rundt Oslo, så det er ikke akkurat noen Messi du har funnet deg.

Anonymkode: 30488...439

• Liker 8
Skrevet

Du drar til Bergen. Å bo et annet sted en kjæresten mens man er student er helt vanlig. Det er også vanlig at forhold ikke varer lenge når man er 18 år. Dere er på ulike steder i livet. Det kan selvsagt vare likevel. Men kos deg på studiet i Bergen, dere kan besøke hverandre likevel. Er dere «ment to be», så overlever forholdet avstanden. 

• Liker 8
Skrevet

Når jeg var på din alder hadde jeg samme dilemma. Mine drømmer var å studere i utlandet, men han hadde en jobb som gjorde at han ikke kunne velge hvor han skulle bo og at han plutselig måtte flytte med jobben. Jeg valgte å starte en utdanning jeg kunne ta her hjemme og ha en jobb som var mer fleksibel om vi endte opp med å flytte. For meg var det riktig valg og vi har nå vært sammen i 26 år. For oss begge i hele prosessen var det viktig at jeg ikke skulle tape på å ta valgene som på ett vis kom i 2 rekke etter hans valg. Vi hadde derfor delt økonomi fra nesten starten av og alt vi eier, eier vi sammen. Dette har vært en god ting å ha med hele veien slik at jeg vet at med en eventuell skilsmisse så sitter jeg ikke dårligere stilt fordi jeg ikke fikk mitt drømmestudiet.

På den andre siden har jeg nå tre tenåringsbarn og hadde på ingen måde rådet dem til samme valget som meg om de var i den situasjonen nå. Tenker at kjæresten din sin jobb like så gjerne kan flytte han til en annen by eller land neste år, og da kan du like gjerne være der du tror du trives best og så heller besøke ham ofte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i samme situasjon for mange år siden. Jeg valgte kjæresten og studiet som var nærmest, da han var veldig negativ til avstandsforhold. Jeg er forsåvidt fornøyd med utdanningen min i dag og har en jobb jeg trives i og som er godt betalt, men jeg angrer likevel på at jeg ikke reiste bort. Jeg angrer på at jeg ikke fikk en skikkelig studietid, da jeg bare var på skolen for å studere, men ikke fikk det sosiale samholdet med andre studenter, som de som reiser bort får. Jeg tilbringte fritiden med kjæresten (var veldig forelsket) og venner utenom studiet. I dag er jeg skilt fra ham jeg den gang var kjæreste med. Med tiden viste det seg at vi ikke passet sammen og det at han ikke støttet mitt ønske om å reise bort for å studere, var egentlig det første "røde flagget". Jeg og eksen har fått flere barn sammen som jeg elsker over alt på jorden, så jeg angrer ikke på alt da :) 

Anonymkode: c0ec0...732

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer i med de fleste andre her, studier i Bergen ! 

Det er to ting å merke seg:

1. Dersom forholdet er ment å vare, spiller det ingen rolle at du bor i Bergen. 

2. Forholdet kommer trolig uansett ikke til å vare, og da sitter du der uten kjæreste og uten en god start på karrieren din. 

Jeg tror forresten ikke en proff fotballspiller er noe å samle på uansett. 

Bergen !

Anonymkode: 60390...594

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Et studie varer mye kortere enn et helt liv sammen så om forholdet er varig så har det ingenting å si at du studerer i Bergen. Dere kan besøke hverandre innimellom.

Anonymkode: 1c677...88b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Si til ham at hvis du blir i Oslo, så må han også si nei til alle tilbud utenfor Oslo, selv om det er Real Madrid.

Fra spøk til revolver; velg alltid studie foran kjæreste. Og studer et semester utenlands, hvis du kan. Mitt semester som utvekslingsstudent er det beste jeg har gjort.

Anonymkode: f90b0...b43

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Et studie varer mye kortere enn et helt liv sammen så om forholdet er varig så har det ingenting å si at du studerer i Bergen. Dere kan besøke hverandre innimellom.

Anonymkode: 1c677...88b

Dette! Hvis forholdet ikke kan overleve å treffes én helg i måneden et par år, så vil det ikke vare i lengden uansett.

Anonymkode: a5cfc...266

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Velg studie der du ønsker, uten tvil! Jeg valgte bort studie i utlandet pga lignende situasjon for noen år siden, angrer som bare det i dag🙈

Anonymkode: c6e18...11d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært sammen med kjæresten min i et halvt år. Vi har omtrent bodd sammen alle de månedene (jeg er 10, han er 20). 

Om du er et barn så bør du vel heller være på skolen. 

Anonymkode: 80945...af6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...