Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en 19 år gammel kvinne og jeg strever helt enormt med valget videre. Jeg har bestemt meg for å gå lærer eller lektor, men hvilken by er det store spørsmålet. Stavanger har jeg gått i et år på videregående og et halvt år på en studieretning som endte opp å ikke være noe for meg, å droppet ut. Stavanger er nærmest hjemme (2timer) og Bergen er 4 timer. Jeg klarer ikke å bestemme å håper noen her har noen tips, innspill og formeninger. Student i Bergen eller Stavanger. Kjenner ingen i Bergen. Når det kommer til vær så blir jeg ikke så påvirket av regnet. 

fristen er om 15 dagar så håper dere kommer me erfaringer å innspill! Takk☺️

Anonymkode: f2986...74d

AnonymBruker
Skrevet

Bergen! Jeg flyttet fra Østlandet til Bergen uten å kjenne noen andre. Angrer ikke en dag! 

Hvis du allerede kjenner Stavanger vil jeg utfordre deg med å prøve ut nye ukjent 😊

Anonymkode: 312cf...945

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bergen! Jeg flyttet fra Østlandet til Bergen uten å kjenne noen andre. Angrer ikke en dag! 

Hvis du allerede kjenner Stavanger vil jeg utfordre deg med å prøve ut nye ukjent 😊

Det er ikke sikkert man har like god personlighet. Altså at jeg er ikke en person folk flest liker, da jeg anser meg som barnslig.

Anonymkode: 1da3a...95e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Stavanger mye bedre enn Bergen. Enkelt valg.

Anonymkode: 6175d...2dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke sikkert man har like god personlighet. Altså at jeg er ikke en person folk flest liker, da jeg anser meg som barnslig.

Anonymkode: 1da3a...95e

Jeg er ekstremt introvert. Deltok på et arrangement på fadderuka (uten alkohol), men hadde medstudenter som var veldig inkluderende så fikk venner selv om jeg bare møtte de en gang i halvåret utenom forelesninger. 

Jeg gikk lektorutdanningen på UiB også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ekstremt introvert. Deltok på et arrangement på fadderuka (uten alkohol), men hadde medstudenter som var veldig inkluderende så fikk venner selv om jeg bare møtte de en gang i halvåret utenom forelesninger. 

Jeg gikk lektorutdanningen på UiB også. 

Så bra, har hørt mye bra om studentmiljøet der. Hvordan var lektorutdanningen der?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så bra, har hørt mye bra om studentmiljøet der. Hvordan var lektorutdanningen der?

Veldig bra. Du har fagene du fordyper deg i sammen med studenter som går rene bachelor- og masterprogram, og så tar du pedagogikk med lektorstudenter fra andre fakulteter (realfag, samfunnsvitenskap osv.). Det er også noe praksis, men jeg skulle ønske vi hadde mer. 

AnonymBruker
Skrevet

Stavanger er en fin by. Jeg bor og er oppvokst her, så er jo inhabil til tusen. Men for meg er den akkurat passe stor.

Jeg har selv studert her og vært både fadderbarn og fadder i studentugå og storkoste Meg. Fikk masse nye venner selv om jeg sllerede hadde mine venner fra før.

Anonymkode: 25973...0fc

AnonymBruker
Skrevet

Bergen er en fantastisk studentby, hadde helt klart gått for det. 

Anonymkode: 948a6...6db

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok lærerutdanning i Bergen og master for å bli lektor i Stavanger. Vil uten TVIL si Bergen. Mye bedre studentmiljø! I Bergen samles veldig mange studenter fra hele norge og ønsker å bli kjent med nye. I stavanger er det i større grad mennesker fra stavanger/sandnes/jæren som ikke nødvendigvis er så interessert i å få nye vennskap. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men dette var min generelle opplevelse. Når det kommer til studiet så foretrakk jeg også HVL fremfor UIS. Bedre forelesere, bedre lokaler, mer system og gode rutiner. 
Etter mastergraden flyttet jeg faktisk tilbake til Bergen fordi jeg trivdes:) (Er fra Sandnes)

Anonymkode: 3e02f...1d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...