Gå til innhold

Blir alle kvinner som føder ødelagt i underlivet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle jeg kjenner som har født sier ikke så mye om fødsel. For noen var det er traume, og mange har plager de ikke prater om. 

Så blir alle kvinner ødelagt i underlivet av å føde? 

Anonymkode: 4de14...faa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 657fb...789

• Liker 4
Skrevet

Nope. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: f4e0a...283

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nope. Ingen rift, ingen klipp og ingen problemer i ettertid. Født 2 barn. 

Anonymkode: 353ec...962

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei, mange av oss gjør det faktisk mer enn en gang uten å få nevneverdige skader også.

Anonymkode: 0cc7b...dcd

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Haha, nei...

Anonymkode: 1eaa3...2c9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Mange opplever endringer, noen til det verre og noen til det bedre. Mange kan oppleve at utseendet endres uten større problematikk til nerver eller funksjon. 

Alder, overvekt kan også påvirke. Både tørrhet, (små) rifter og fremfall/brokk kan forekomme uten vaginal fødsel. Underlivet eldes jo også. 

Jeg har født to ganger, ble litt sydd begge ganger så jeg kan jo ikke si at jeg ikke ble skadd. Men jeg synes det er helt fint igjen nå, både utseende, stramhet, kontinens.. Jeg har indetnsiste merket endring i tørrhet og sensitivitet, men det er mange år siden siste fødsel og trolig mer knyttet til kommende overgangsalder enn fødsler. 

Anonymkode: 20f14...1bd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har født 2 barn. ingen rifter, ingen sying osv. Men syns slufsa såg litt omøblert ut i tiden etter fødsel , men det gikk seg til og er vanlig nå.

Anonymkode: ae66e...974

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har fødet, og måtte sy litt da jeg rivnet. Men har ikke hatt problemer med underlivet etterpå.

Anonymkode: 6dac9...928

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: e92ea...117

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, har født 2 barn. ingen rifter, ingen sying osv. Men syns slufsa såg litt omøblert ut i tiden etter fødsel , men det gikk seg til og er vanlig nå.

Anonymkode: ae66e...974

😅

jeg kan bare nevne at jeg sjekket "slufsa" litt før fødselen også, husker ikke hva som var anledningen til den ekstra oppmerksomheten, men det ble utført med speil og greier. Skal si jeg var litt sjokkert over hvordan det så ut. FØR fødselen. Var nok bare hormonelt men omg, alt var jo så oppsvulmet, ja ommøblert, og rett og slett annen farge også.  

Anonymkode: 4ff8e...24d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 42år, valgte ikke få barn pga kroppen takler det forskjellig. Hengepupper og sprengt høne? Nei takk.

Anonymkode: 9fb0e...f23

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det blir vel urealistisk fra kvinners side å hevde at barnefødsel ikke endrer kroppen. Det endrer i realiteten underliv, bryster, mage og hofter. 

Anonymkode: 10eca...0ac

AnonymBruker
Skrevet

Har født 1 unge. Hadde en veldig symmetrisk og fin vagina, nå er alt omrokkert og ting er ikke der det var, noe stikker litt lenger ut, andre ting ser rett og slett skeivt ut, men den funker til det den skal og har ingen plager. Er ikke så opptatt av hvordan den ser ut.. ikke mannen heller. Tror det er fåtall av menn hvertfall som bryr seg om hvordan vaginaen ser ut så lenge den fungerer som den skal...? 

Anonymkode: 92367...261

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Alle jeg kjenner som har født sier ikke så mye om fødsel. For noen var det er traume, og mange har plager de ikke prater om. 

Så blir alle kvinner ødelagt i underlivet av å føde? 

Anonymkode: 4de14...faa

Nei, ikke alle blir ødelagt.

Noen føder naturlig, revner, og blir like fine etterpå. Men du har de som føder naturlig som kanskje ikke revner noe, men sliter med urinlekkasjer ol.

Du har se som får keisersnitt, som får prolaps og sliter med urinlekkasjer. Og du har de som får keisersnitt som sliter med arret på magen, eller som blir helt fin i etterkant.

Det finnes et hav av ulike sammensetninger på hvordan man føder, hvilke måter man blir eller ikke blir «skadet på», og hvordan man faktisk har det i ettertid av graviditeten.

Det tar ofte tid før man får kroppen tilbake. Men de fleste har den tilbake 1-2 år etter fødselen.

Anonymkode: 48d4a...775

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Født 1 gang, revnet helt inkl ringmuskel bak, men ikke så dypt at jeg måtte på operasjonsbordet, men de brukte over 2 timer på å sy sammen igjen. Det positive er at dette er 24 år siden og jeg har aldri hatt problemer i etterkant på noen som helst måte. Så man må ikke bli ødelagt selv om man revner mye. 

Anonymkode: d1026...3e9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker det blir vel urealistisk fra kvinners side å hevde at barnefødsel ikke endrer kroppen. Det endrer i realiteten underliv, bryster, mage og hofter. 

Anonymkode: 10eca...0ac

Jeg burde legge ut et bilde av meg før og etter barn så du kunne se og gjette hva som var før og etter fødsel. Jeg tror ikke du ville sett forskjell.  Nå etter et år hjemme i corona har jeg derimot blitt litt dvask :( 

Anonymkode: 52d16...d81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klart en fødsel forandrer underlivet. Hud og vev blir strukket max og da blir det endringer.  Det er dessverre et tabuområde for kvinner i dag. 

Anonymkode: b0adb...cdb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun arret etter sying, men det synes ikke utenfra. Merker ikke noe under sex, klarer å knipe like hardt rundt min manns penis.. 

Anonymkode: 69e6c...629

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...