AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Har en 12 år gammel tv som fungerer helt supert. Har desverre klart å bøye stikkontakten... det er lenge siden og jeg har brukt den mye, men alltid tatt ut kontakten når jeg ikke er hjemme. Er det farlig ? Får ikke til å bøye den tilbake. Anonymkode: 87b15...78c
stan Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Det er sannsynligvis ikke farlig, men du bør likevel vurdere å skifte pluggen. Hvis ledningen ikke sitter fast i TVen kan du jo bytte ut hele ledningen. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 stan skrev (6 minutter siden): Det er sannsynligvis ikke farlig, men du bør likevel vurdere å skifte pluggen. Hvis ledningen ikke sitter fast i TVen kan du jo bytte ut hele ledningen. Den sitter fast i TVen. Kan jeg bytte pluggen selv uten at det blir noe fare ? Anonymkode: 87b15...78c
stan Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den sitter fast i TVen. Kan jeg bytte pluggen selv uten at det blir noe fare ? Anonymkode: 87b15...78c Ja, hvis du vet hva du gjør. Kjøp en tilsvarende, så kan du bytte ut. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 Min elektrikermann sier det ikke er farlig. Men han sier også at det er flott at du trekker ut kontakten om kvelden. Anonymkode: da823...a25 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en 12 år gammel tv som fungerer helt supert. Har desverre klart å bøye stikkontakten... det er lenge siden og jeg har brukt den mye, men alltid tatt ut kontakten når jeg ikke er hjemme. Er det farlig ? Får ikke til å bøye den tilbake. Anonymkode: 87b15...78c Beklager å pirke, men dette er ikke en stikkontakt. Det er et støpsel. Anonymkode: 11f8b...689 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #7 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Beklager å pirke, men dette er ikke en stikkontakt. Det er et støpsel. Anonymkode: 11f8b...689 Ja det bryr meg ikke. Anonymkode: 87b15...78c
Minya Skrevet 30. mars 2021 #8 Skrevet 30. mars 2021 Skriv opp tall og bokstaver som står på støpselet, ledningen og sjekk hos en elektriker/elektrisk butikk om de har løse støpsel i samme type/serie/størrelse/whatever. Hvis du finner det, kan du ta en kabelstripper og kappe kabelen like over støpselet og koble til det nye støpselet. Vær nøye med plassering av polene, få en venn til å hjelpe til hvis du er usikker og du kjenner noen som er gode på elektronikk. Personlig ville jeg ikke brukt en elektronisk artikkel som har såpass bøyde stikker i støpselet, selv om det i teorien ikke skal være farlig.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #9 Skrevet 30. mars 2021 Minya skrev (2 minutter siden): Skriv opp tall og bokstaver som står på støpselet, ledningen og sjekk hos en elektriker/elektrisk butikk om de har løse støpsel i samme type/serie/størrelse/whatever. Hvis du finner det, kan du ta en kabelstripper og kappe kabelen like over støpselet og koble til det nye støpselet. Vær nøye med plassering av polene, få en venn til å hjelpe til hvis du er usikker og du kjenner noen som er gode på elektronikk. Personlig ville jeg ikke brukt en elektronisk artikkel som har såpass bøyde stikker i støpselet, selv om det i teorien ikke skal være farlig. Takk for tips. Har koblet flere lamper selv. Det blir vel mye av det samme Anonymkode: 87b15...78c
Minya Skrevet 30. mars 2021 #10 Skrevet 30. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for tips. Har koblet flere lamper selv. Det blir vel mye av det samme Anonymkode: 87b15...78c Ja, det er mye samme ulla. Det ser også ut som det er en gammeldags lampettledning uten jording, noe som sikkert kan stemme hvis tv'en er gammel, men trippelsjekk det likevel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå