Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fødte for 9 mnd siden, de siste tre mnd har jeg testet negativt for eggløsning hver dag, fikk min første mens etter fødsel på torsdag... alle sier at eggløsning kommer først? Eggløsning brukte også tid på komme selv om jeg hadde mensen når jeg sluttet på prevensjon for noen år siden... hvordan kan det ha seg at jeg har mensen, uten eggløsning?

Anonymkode: 61ac6...af6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man vil stort sett  alltid få mensen før eller siden, selv om man ikke har eggløsning først.  

Skrevet

Det kan skje en form for bortfallsblødning selv om man ikke har eggløsning 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

de siste tre mnd har jeg testet negativt for eggløsning hver dag

Har du tatt en EL-test hver eneste dag i tre måneder, uten opphold?

AnonymBruker
Skrevet
Niny skrev (6 timer siden):

Det kan skje en form for bortfallsblødning selv om man ikke har eggløsning 

Hvordan kan man vite forskjellen? Altså, hvordan om du har vanlig mens og eggløsning, eller bare en bortfallsblødning?

Anonymkode: e8003...a15

Skrevet

Du må tempe om du vil bekrefte 100% sikkert at eggløsning har vært, evt ta blodprøver etter forventet EL eller gynekologen kan se rett etter eggløsning om det har skjedd. Jeg hadde tilfeldigvis undersøkelse med innvendig UL dagen etter EL. Da kunne hun se at et egg hadde sluppet 😉

Det er hvertfall de 3 måtene jeg vet der du kan være sikker 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvordan kan man vite forskjellen? Altså, hvordan om du har vanlig mens og eggløsning, eller bare en bortfallsblødning?

Anonymkode: e8003...a15

Det ser ut som vanlig mens uansett, er jo slimhinner som støtes ut likevel, men om man kjenner syklusen sin godt, feks både tester med eltester Og temper så kan man ofte med stor sannsynlighet se når og om man har eggløsning. Evt vil blodprøver gi sikrere svar men det er jo sjeldent aktuelt før man evt har prøvd lenge og begynner få hjelp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...