Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby på 6 mnd vil kun ha pupp når hun skal sove. Altså hun spiser seg ikke ferdig så sove, men skal die mens hun sover. Ellers er ikke puppen noe stas.

Det er ikke alltid det passer at hun sover alle duppene på meg, pga hund så må hun sove i vogna mens vi går tur. Så hun får mme og grøt/middag i tillegg til ammingen.

Hun sover natten gjennom så nattamming utgår, men pumper meg en gang på kvelden før jeg legger meg.

Merket at jeg får mindre melk når jeg pumper meg, den ene puppen får jeg kun ut 20-30 ml,den andre ca. 80-100 ml.

Lurer på hvor lenge det er mulig å opprettholde produksjonen ved å amme/pumpe 2-3 ganger i døgnet? Er det mulig i det hele tatt? :)

Anonymkode: 5fe59...dc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mange som "koseammer" ganske store barn, så helt tomt blir det vel ikke før man slutter helt.

Jeg ammet/pumpet bare 2 ganger om dagen på slutten og bare en pupp hadde melk de siste månedene. Det minket vel på mengde, men var ikke tomt så lenge jeg ammet. Ble jo en veldig grei slutt på ammingen. Ungen ble lei etterhvert, men spiste godt ellers :) var 10 med da, så jeg syntes vi ammet lenger enn jeg hadde trodd! 

Anonymkode: cbf59...8d0

AnonymBruker
Skrevet

Nå er min gutt 16 mnd da, men jeg ammer stort sett 2-3 ganger i døgnet og det går helt fint. Ikke opplevd at melka har minka egentlig, har gått fint de dagene han har ønsket melk litt flere ganger også. 

Anonymkode: 967f7...81f

AnonymBruker
Skrevet

Så fort de begynner å spise er det helt normalt å amme mindre. Gi grøt som en del av maten, der er det MME og masse vitaminer og mineraler i, så da får de det de skal ha uansett 😊 Det går helt fint å amme 2-3 ganger i døgnet, men det er så klart ikke mat nok til baby alene.

Anonymkode: b8835...787

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere. :)

Hun får alltid grøt til kvelds, og enten en porsjon grøt eller middag på dagtid. Ammer som regel kun om morgenen (hun sover en time til da etter vi står opp), og en gang på ettermiddagen (dupp 2 eller 3). Får et par flasker mme i tillegg. Vann til maten, men drikker minimalt av det..

Har lyst å amme, syns det er koselig og baby koser seg også med det. Men som sagt vil hun kun ammes når hun sover - noe som ikke er praktisk i hverdagen - så gir mme om hun må sove andre steder enn puppen🙈 for hun spiser seg ikke ferdig før hun sovner, men ligger og småspiser mens hun sover og blir dermed ikke mett av puppen om jeg avbryter. Tidligere kunne jeg fullamme, da ville hun ha pupp selv om hun ikke skulle sove. Men mister mer og mer melk føler jeg, redd det skal gå tomt. Så spørsmålet er egentlig om det er mulig å vedlikeholde produksjonen til 2-3 måltider eller om den vil forsvinne etter hvert. Pumper som sagt på kvelden, og den ene puppen er det nesten ingenting i.😭

Anonymkode: 5fe59...dc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...