Gå til innhold

Er det ikke vanlig å avtale å være sammen på hytta når man er litt perifer familie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle egentlig på hytta vi disponerer i påsken, men vår familie som eier den (de eier flere hytter) ga plutselig beskjed om at de skulle på den i dag. Vi hadde uansett ikke noen konkret dag for når vi skulle reise fordi vi også skulle noen andre steder først. Får så beskjed om at de var lei seg for at vi ikke kom. Så jeg spør hvor lenge de blir der, ift om vi skal komme en tur senere i påskeuka. Det får jeg ikke svar på. Litt rar kommunikasjon som jeg ønsker å rydde opp i. 

Hvordan finner man ut av dette? Hvordan avtaler deres familie hyttebruk?

Anonymkode: b2080...b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke lov å besøke hverandre på hytta må uansett, eller? Er det ikke like regler over alt nå? Jeg har mistet helt oversikten over alle reglene. Får slå på tråden til Erna, hun kan sikkert hjelpe. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel smittevernråd som gjør at de er avvisende, tenker jeg. 

Anonymkode: 0a2f1...4cf

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Vi skulle egentlig på hytta vi disponerer i påsken, men vår familie som eier den (de eier flere hytter) ga plutselig beskjed om at de skulle på den i dag. Vi hadde uansett ikke noen konkret dag for når vi skulle reise fordi vi også skulle noen andre steder først. Får så beskjed om at de var lei seg for at vi ikke kom. Så jeg spør hvor lenge de blir der, ift om vi skal komme en tur senere i påskeuka. Det får jeg ikke svar på. Litt rar kommunikasjon som jeg ønsker å rydde opp i. 

Hvordan finner man ut av dette? Hvordan avtaler deres familie hyttebruk?

er vel ikke lov å ta imot besøk av fler enn to stk fra annen husstand uansett? Trodde at åå hytta, var det ikke lov med noe besøk

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ingenting. Tenkte du at dere skulle være der sammen? eller spør du når de reiser, sånn at dere kan bruke hytta?

Anonymkode: 5a523...9b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en typisk koronasituasjon som er litt lei. Vær raus, spar frustrasjonen til et koronafritt år. Ta vare på dere selv ❤️

Anonymkode: 7dfa5...132

• Liker 2
Skrevet

Tror den beste måten å ordne opp i det er å ta kontakt å si rett ut at det nok har vært en misforståelse, for så å rette ut floken? 

Vi løser forresten familiedeling på hytta ved bruk av en messenger-gruppe og google kalender, der vi diskuterer og legger inn når vi har tenkt å bruke den. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg forstår ingenting. Tenkte du at dere skulle være der sammen? eller spør du når de reiser, sånn at dere kan bruke hytta?

Anonymkode: 5a523...9b5

Jeg tenkte vi kunne være sammen der i slutten av påskeuka,  så vi kunne komme når vi hadde gjort de andre tingene. Siden de gjerne ville se oss. Det er ei hytte som ligger avsides, og å være der en uke er alt for mye for meg. Synes det er rart å ikke prate med meg direkte om dette, og at alt går gjennom det tredje familiemedlemmet som er dårlig på planlegging. Og så melder de meg etterpå og sier de er triste fordi vi ikke kommer. Og svarer ikke når jeg prøver å få til noe. Så føler at det blir et stort issue uten at det er nødvendig.

Og ja vi er jo tre, så at vi kommer og bor med dem på hytta er jo i strid med koronareglene også?

AnonymBruker
Skrevet
Maskopi skrev (30 minutter siden):

Tror den beste måten å ordne opp i det er å ta kontakt å si rett ut at det nok har vært en misforståelse, for så å rette ut floken? 

Vi løser forresten familiedeling på hytta ved bruk av en messenger-gruppe og google kalender, der vi diskuterer og legger inn når vi har tenkt å bruke den. 

Det var det jeg prøvde med å spørre hvor lenge de skal være, så vi kan justere påskeplanene våre så vi kan treffe dem et par dager. Men vanskelig når de ikke svarer og at de ikke kommuniserer planene sine med meg.  Så blir jeg stresset fordi jeg tydeligvis har såret følelsene deres med å ikke komme, når jeg trodde de ønsket å være der alene. Og når jeg prøver å ordne opp, får jeg ikke svar. Sukk!

Skrevet

Ta opp telefonen, ring og avklar direkte.

Forventningsavklaring.

Ta høyde for koronarestriksjoner i samme slengen.

Å tro eller regne med noe fungerer ikke. 
Snakk sammen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og ja vi er jo tre, så at vi kommer og bor med dem på hytta er jo i strid med koronareglene også?

Ja, det er ikke lov med mer enn to på besøk, og ja, barn/babyer teller like mye som voksne!

Anonymkode: fbc15...691

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Under en pandemi er det i hvert fall helt håpløst. Svik mot oss som følger regler og retningslinjer, Drittfolk!

Anonymkode: 07795...a77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...