AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Jeg sliter med PTSD og dissosiasjon. Har ca 1 nedtur i året hvor jeg kan slite med å gjøre helt hverdagslige ting, hygiene, gå ut av senga osv. Varer et par uker til 1 mnd. Det har bydd på problemer i tidligere forhold. Jeg har har vært med veldig friske som ikke har noe forståelse og syntes det virker skummelt, så de tar avstand. Jeg har vært med andre som også sliter psykisk, for jeg trodde det skulle være en mer forståelse, men jeg ble unngått fordi de ikke orket bli nedfor selv. Har tenkt litt på dette, og jeg tror jeg har funnet en løsning. Vil gjerne høre hva dere tenker om den. Om jeg forklarer dette til evt nye partner: »Du vet jeg sliter psykisk og som tidligere fortalt så kan jeg få en nedtur. Jeg vil du skal vite at jeg føler på et forklaringsproblem når det skjer, jeg føler jeg må forklare hva det er jeg sliter med så det gir mening med hvordan jeg er/oppfører meg. Jeg kommer til å fortelle kort hva det er jeg sliter med og forklare, men du vet jo at jeg sliter med dissosiasjon så det siste jeg vil er egentlig å prate om det. Det tar jeg med psykologen. Eneste jeg vil er å ha muligheten til å gi en kort forklaring, og det eneste jeg ønsker av deg er en god klem, kanskje et kyss på panna eller stryke meg litt i håret. Det hjelper for meg å føle på trygghet. Det får meg til å føle at jeg ikke er alene og det hjelper meg med å komme meg ut av bobla jeg da er i.» Hva tenker dere? Jeg tenker det kanskje da ikke vil virke så skummelt med de psykiske problemene, og at de ikke føler ansvar eller kommer til å syntes det virker slitsomt og for stort. Noe dere tenker jeg burde tilføye eller stryke? Anonymkode: 5346d...555 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Jeg synes det virker som du har både omtanke og selvinnsikt dom tenker forebyggende på den måten. Når det kommer til det praktiske i dette, så kan dissosiasjon virke skummelt selv om man forventer at det skal komme. Jeg regner dessuten med at du dissosierer ellers i året også, ut over denne md med mye dissosiasjon. Så en beredskapsplan for en kjæreste bør inneholde noe om de andre 11 mnd av året, også. Anonymkode: 4c327...a10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå