AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Dere som har flere enn to barn, hva synes dere er de største fordelene, og de største ulempene, i forhold til å bare ha ett eller to? Anonymkode: a0530...3ba
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Å ha to barn er ikke bare for alle. Ikke alle har kapasitet til det en gang. Jeg tror at det å ha to og tre barn er ganske likt. Anonymkode: d602b...e92
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 Med å ha flere enn tre får en avlastning fra eldre søsken. Henting i barnehage eller følge fra skolen kan eldre søsken gjøre på vei hjem fra skolen. Eldre søsken er også gode lekekamerater til yngre søsken. Helt ærlig så ser jeg kun fordeler med å ha fler. Kanskje med unntak av økonomi, da det svir gjerne litt mer med fler, selv om det økonomiske hoppet er mye større fra å gå fra 0 til 1, enn det er fra 1 til 2, eller 2 til 3 for den saks skyld. Anonymkode: 8d78c...b57
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 Hvis du må veie fordeler mot ulemper har du neppe særlig lyst på flere enn to. Anonymkode: 584e4...306
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 Jeg er mor til 3, og har vært alene med dem siden samlivsbrudd (far er syk og ikke deltagende annet enn sporadisk samvær) da yngste var 3. Det var jo aldri meningen å bli alene med dem, men det har faktisk gått helt fint! Hvem skulle trodd det; jeg som satt og så på at førstemann sov fordi jeg ikke turde å la han ligge alene😉 Nå har jeg hatt "enkle" barn som har sovet godt og knapt vært syke. De har venner og klarer seg fint på skolen. Likevel tenker jeg at det er erfaringen som er greia. For min del var overgangen absolutt størst fra 0-1 barn. Altså fra ikke å ha barn til å ha barn! Spesielt nr 3 har bare "vært med under armen" og jeg har ikke stresset det grann. De har også hatt, og har, mye selskap i hverandre❤ Anonymkode: aa1d6...4b3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 Den største ulempen med flere barn, er all dugnaden som følger med. Det er dugnader HELE TIDEN, selv om ungene bare holder på med en idrett hver. Det er dugnader både i idretten og gjennom skolen. Dette kommer på toppen av at ungene også må kjøres overalt i forb med idrettene sine. Jeg er alenemor med tre unger og synes dette er krevende. Og ja, du kan ende opp alene. Ett og to barn er overkommelig, med tre må man ofte kjøre skytteltrafikk for å få det til å gå opp, du rekker gjerne ikke å se kampene fordi du enten har dugnad eller kjører en av de andre ungene. Av og til må jeg be om hjelp av besteforeldre for å få kabalen til å gå opp, og det passer selvsagt ikke alltid. Dessuten bør man jo ikke basere seg på hjelp utenfra for å få det til å gå opp. Tror de som svarer over her bare har barnehagebarn, det syntes jeg også var lett, når vi bare skulle hjem og hadde hele ettermiddagen fri. Utfordringene er mye større rundt ungdomsskolealder. De er jo mer selvstendige da, men det hjelper ikke når de faktisk må kjøres for å få vært med på aktiviteten sin og vi voksne må stille på dugnad. Anonymkode: b826a...ba0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå