AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Etter å ha observert en del små jenter til venninnene mine slår det meg. Så mye enklere flertallet av gutter er. Hyling i høyeste oktav, surmuling hvis de ikke får viljen sin, sjefing over andre. Selvsagt er ikke alle sånn, men jeg har fått meg en vekker😅 Hva er deres inntrykk? Anonymkode: 34fcb...d52 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Det er fordeler og ulemper med begge kjønn, og mange barn er ikke typisk "gutt" eller typisk "jente" i det hele tatt Vår jente er en liten dramaqueen innimellom, og jeg gruer meg til tenårene! Jeg jobber på ungdomsskole og syntes på en måte tenåringsjentene er verst, det er så mye jentedrama og angst og spiseforstyrrelser og dårlige selvbildet osv. Men med gutter er fort også mye bråk og slåssing og tøffe seg og føle at man ikke mestrer følelser og skole og ikke er bra nok der også, i det hele tatt. 🤷 Anonymkode: 40707...9d6 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 Vi har to jenter. Begge er rolige og kan gjerne være innendørs en hel dag og pusle med småting som tegning, perling, pusling osv. Andre jeg kjenner med gutter krever mye mer aktivisering, og det blir fort herjing og hyling. Derimot er det nok mer psykisk slitsomt å ha jenter vil jeg tro, ja! Det blir endel meltdowns, og jeg gruer meg også mildt sagt til tenåringstiden!😂 Anonymkode: 0976b...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 Vi var 4 jenter og 1 gutt i vår familie. Gutten var den som skapte drama og som sutret om han ikke fikk det som han ville. Nå er han en balansert voksen mann som folk flest liker, men han var en sutregutt som liten 😅 Anonymkode: 3928b...5be 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 Har flere bekjente som sliter med døtrene sine. De er vanskelige (puberteten 🙈). De skriker og herjer. Nekter å komme hjem, svarer ikke på telefonen og er veldig dramatiske. Alt er galt. Mens guttene er rolige og virker enklere å ha med å gjøre. Men nå vet ikke jeg noe om dette personlig. Dette er det jeg har observert blant nære og som folk har fortalt. Man må huske på at alle er forskjellige, men jeg har fått inntrykk av at døtre virkelig er en håndfull. Anonymkode: 6afc0...1fc
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 Kan ikke uttale meg helt men jobbet i barnehage å guttene var desidert verst, hylte og hauset hverandre opp, smalt med dører etc. jentene kunne fint leke med dukker, tegne, lage hytte Anonymkode: 935fc...382
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #7 Skrevet 30. mars 2021 Vil anbefale deg å ikke være opphengt i kjønn, men heller ønske deg et friskt barn. Kjenner både aktive jenter og rolige gutter. Konflikter får du uansett. Anonymkode: dec3c...153 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #8 Skrevet 30. mars 2021 Det har mer med barnets personlighet å gjøre enn kjønn, selv om man kan generalisere litt på enkelte ting. Jeg har en "typisk" gutt og jente og det kan være slitsomt på forskjellige måter. Gutten har alltid vært veldig aktiv og høylytt under lek, jenta er dramatisk, grinete og blir fort sur. Kan ikke si en av delene er mer slitsomt enn det andre. Kombinert er det ihvertfall slitsomt nok 😅 Anonymkode: 9b509...461 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 Jenta vår på 2,5 er veeeeldig dramatisk: smeller med dørene, gråter hver gang hun møter motgang osv.. samtidig er hun utrolig lett å få på bedre tanker og egentlig ganske lydig. En ting jeg tror var veldig positivt er at vi har kunnet snakke om ALT når hun ble storesøster, hun "ammer" dukkene og er veldig interessert. Jeg har ikke tall på hvor mange nydelige bilder jeg har av henne som holder lillebror. Vi har også et utrolig nært forhold, og hun liker å snakke om følelser. Veldig vanskelig å vite hva som er pga kjønn😊 Anonymkode: fe626...74a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kan ikke uttale meg helt men jobbet i barnehage å guttene var desidert verst, hylte og hauset hverandre opp, smalt med dører etc. jentene kunne fint leke med dukker, tegne, lage hytte Anonymkode: 935fc...382 Vi har to gutter, og det var full turbo fra morgen til kveld. Aldri et øyeblikk med fred fra de ble født til de var rundt 5 år. 😂 Måtte bokstavelig talt fotfølge de 12 timer hver dag da de ville revet ned hele huset, skadet seg eller løpt ut i veien 100% av tiden. Men etter 5 år ble mye av energien overført til idrettslige aktiviteter, de kan se en time på tv og vi har fått det mye mer balansert. Anonymkode: 7fdbe...d5d 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 Det hjelper jo uansett ikke hva du ønsker deg, så det er ikke noe du trenger å være sikker eller usikker på. Et eventuelt bare får det kjønnet det får. Anonymkode: 21be4...ce0 2
Løverinne Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 Det spørs jo hvordan du oppdrar ungen. Tror ikke kjønn har noe å si. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 Jeg er vokst opp med bare søstre (4 stk). Kan ikke huske noe annet en drama, smelling med dører, kjefting osv. Fire forskjellige personligheter med kun to ting til felles; 1. samme foreldre 2. at vi ikke tålte trynet til hverandre. Nå som vi er voksne har vi et godt forhold, men vi har fortsatt lett for å krangle. Jeg har nå en sønn og en bonussønn og greiere gutter skal man lete lenge etter. De er begge rolige og veldig snille mot hverandre selv som tenåringer. Søstrene mine har bare døtre og der fortsetter det i «tradisjonens tro»🙈 Anonymkode: 15ea7...150
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 Jeg har to gutter og ei jente. Datteren vår teller for 10 🙈 Mamma sier det samme om meg mine brødre 😅 Anonymkode: f3c88...af0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 Dette handler om hvordan dere behandler jentene og guttene ulikt. Ikke barnet i seg selv. Dere høster det dere sår... Anonymkode: 875c2...0fd
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #16 Skrevet 31. mars 2021 Har en superaktiv og bestemt gutt på 2 år, men han er også veldig følsom og glad i kos. Jenta på 4 år var roligere, men fant på mer ugagn når hun ble sluppet utgav syne og har heller aldri vært glad i å få kos. Anonymkode: 26259...1d7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #17 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har flere bekjente som sliter med døtrene sine. De er vanskelige (puberteten 🙈). De skriker og herjer. Nekter å komme hjem, svarer ikke på telefonen og er veldig dramatiske. Alt er galt. Mens guttene er rolige og virker enklere å ha med å gjøre. Men nå vet ikke jeg noe om dette personlig. Dette er det jeg har observert blant nære og som folk har fortalt. Man må huske på at alle er forskjellige, men jeg har fått inntrykk av at døtre virkelig er en håndfull. Anonymkode: 6afc0...1fc Ja, guttene er enklere fordi de er stille, holder alt inni seg helt til de en dag har tatt selvmord. Anonymkode: 875c2...0fd
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #18 Skrevet 31. mars 2021 Tja, jeg har både gutt og jenter, og selv om det er forskjell mellom kjønnene (hos meg ihvertfall) er det ikke mer drama, mas og stahet hos jentene. Alle barna mine er egentlig rolige og hører etter når jeg snakker. De kan selvsagt mase og slå seg vrange, men det skal ikke mer enn et par advarsler til før de tar seg sammen. Gjelder både jentene og gutten. Jentene mine et derimot veldig jentene. Det går i regnbue, glitter, enhjørning, prinsesser og kjoler. Gutten er veldig gutt, der det går i gaming, film, bygging og teknologiske duppeditter. Ellers er alle like kosete, og leker fint både alene og sammen med andre uten drama. Anonymkode: 73490...1e8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #19 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Dette handler om hvordan dere behandler jentene og guttene ulikt. Ikke barnet i seg selv. Dere høster det dere sår... Anonymkode: 875c2...0fd Litt uenig. Har ikke behandlet mine ulikt, det har slått ut sånn likevel. Anonymkode: 9b509...461 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #20 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi har to jenter. Begge er rolige og kan gjerne være innendørs en hel dag og pusle med småting som tegning, perling, pusling osv. Andre jeg kjenner med gutter krever mye mer aktivisering, og det blir fort herjing og hyling. Derimot er det nok mer psykisk slitsomt å ha jenter vil jeg tro, ja! Det blir endel meltdowns, og jeg gruer meg også mildt sagt til tenåringstiden!😂 Anonymkode: 0976b...cc1 Jeg har motsatt inntrykk, jenter må aktiviseres mer. Er nok mer lyd og aktivitet på gutter, men de er ofte mer selvgående og trenger ikke en voksen til å sitte oppå dem og styre aktiviteten hele tiden. Anonymkode: 651f7...a62 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå