Gå til innhold

Din favorittdrink?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken drink er din favoritt og hvordan lager du den? Når jeg først har kjøpt alkohol ute så blir det fort til at jeg bestiller det jeg vet jeg liker. Nå er vi inn i andre året med pandemi og det er selvfølgelig ikke mulig å dra ut som før. Derfor tenkte jeg å teste ulike drinker hjemme, men har liten erfaring med hva som er godt (alle er forskjellige såklart) og hvilke ingredienser som er best til å lage de ulike drinkene. Hvilke er deres favoritter? 

Anonymkode: c4358...839

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig glad i Tokyo Ice hvis man har ferske ingredienser, ikke bestill den ute hvis bartenderen har mye å gjøre da den er litt jobb. Ute bestiller jeg stort sett gin and tonic, vanskelig å fucke opp. Caiprinha, margarita og mojito er også digg, er generelt veldig glad i sitrusbaserte drinker. Vil du ha noe mørkere anbefales negroni :) 

Anonymkode: 73a21...8e5

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kommer jo an på formen egentlig, og drinker gidder jeg egentlig sjeldent å lage hjemme, og kun til meg selv... OM jeg må velge en (som alltid er god) så blir det kanskje GT :vetikke:

En kompis av meg som "ikke drikker"  (dvs. han tar seg kun en drink) kjøpte seg en "clÆssic cocktails"-bok", mixer, shaker  og gikk igjennom hver eneste en i løpet av "corona-sommern" .  Ble faktisk litt inspirert, og vurderer å gjøre det samme selv i år, når den sommer en gang  kommer 😅🍹

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Skrevet

whiskey sour

Skrevet

Mojito❣

Laget med ferske ingredienser, vel å merke. Jeg har ved et par anledninger fått "mojito" laget på sånn ferdig mix fra baren, og det er IKKE det samme. ☹

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg velge 1?
White Russian, GT, whisky cola, redbull vodka, expresso martini

Anonymkode: 2c29b...0c1

Skrevet

Liker gin og rom-baserte drinker best. White Lady og Gin Fizz er favoritter med gin. Og GT selvfølgelig. Med rom blir det aldri feil med en Mojito.

AnonymBruker
Skrevet

Karsk 

Anonymkode: 6b6d8...3cb

AnonymBruker
Skrevet

Tequila Sunrise! 

Anonymkode: 2e5bd...dd5

Skrevet

Kommer an på dagsformen. 

På en varm dag elsker jeg strawberry daiquri. Lager den ikke som den lages på utesteder for det syns jeg blir altfor søtt. Jeg bruker frosne jordbær, bacardi razz eller bacardi superior og eplejuice, evt litt  sukrin hvis jordbærene er veldig sure. 

Ellers er jeg veldig glad i bacardi razz, appelsinjuice, sprite zero og masse Isbiter. Nam! 

AnonymBruker
Skrevet

Strawberry Daiquiri.

Anonymkode: 6a9ac...77b

• Liker 1
Skrevet

Gin & Tonic

Whisky Sour på andre plass.

Skrevet

Moscow mule eller gin & tonic. 

Drikker kun når jeg er ute, så lager ikke selv. 

Skrevet

Hva som helst med baileys

Skrevet

Negroni er definitivt den beste drinken. Sazerac og Corpse Reviver no. 2 deler andreplassen, tror jeg.

Skrevet

Whisky Sour. 🍹

AnonymBruker
Skrevet

Aperol. Kjøper de billigste boblene.

Mojito. Den sommeren jeg plantet mynte i ei stor krukke.

Gin Fizz Sparkle. Rosa gin, røde bær, prosecco og toppes med sitron rus. 

Anonymkode: cb753...270

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...