monja Skrevet 27. august 2005 #1 Skrevet 27. august 2005 Jeg har jo merka meg at det er fryktelig mye rogn her jeg bor. Men hvordan var dette med rogn og snø nå da? Er det sånn at rogna ikke bærer vekta to ganger og om det er mye rogn blir det lite snø? Eller omvendt kanskje? :klø:
Midnattsol Skrevet 27. august 2005 #2 Skrevet 27. august 2005 (endret) Har hørt begge teoriene. Søkte kjapt på nettet, der sto det: Noen sier at mye rognebær gir masse snø. Dette fordi fuglene må ha nok mat før vinteren setter inn. Andre hevder det motsatte, av den grunn at treet ikke skal bære en tung byrde to ganger i året. Vi får se. Endret 27. august 2005 av Midnattsol
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #4 Skrevet 27. august 2005 Eg har alltid høyrt at treet ikkje skal bære tungt to gangar. Derfor blir det lite snø i år. Mamma satt faktisk og marla om det forrige helg...
Gjest Dum Perignon Skrevet 27. august 2005 #5 Skrevet 27. august 2005 Jeg har en teori om at dersom det nå til vinteren blir kuldegrader og mye nedbør, kan vi risikere mye snø. Rognen må bare stå der og ta imot uansett, så who cares?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå