Gå til innhold

Husker du navnene på alle du gikk sammen med i 1. klasse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og husker du navnet på den aller første læreren/lærerinna di?

Savner du barndommen?

Hvis ja, hvor gammel er du nå?

Jeg husker alt, og nærmer meg 50. Lider av en del tungsinn, hvor minner fra barndommen ofte gjør seg gjeldende - så ja, kjenner på savn tilbake til da.

Anonymkode: efe1f...bb1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker klassen, vi gikk sammen fra 1-10 og jeg har kontakt med mange av de enda. Husker alle lærere jeg har hatt. Savner ikke akkurat barndommen da jeg vokste opp et sted der det var mange trangsynte og mye rykter. 

Er 35 😊

Anonymkode: 882da...674

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 36 og husker alle navnene ja. Til veldig mange husker jeg telefonnummerne også! 😅 Mens nr til ungene mine kan jeg ikke, haha. Sånn blir det når man måtte huske ting før...

• Liker 7
Skrevet

Husker lærernes navn og kanskje halve klassen fra første klasse. Jeg byttet skole etter tre år, hadde nok husket flere om vi hadde gått sammen lenger. 

Jeg savner ikke barndommen noe spesielt, er i slutten av 30-årene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Og husker du navnet på den aller første læreren/lærerinna di?

Savner du barndommen?

Hvis ja, hvor gammel er du nå?

Jeg husker alt, og nærmer meg 50. Lider av en del tungsinn, hvor minner fra barndommen ofte gjør seg gjeldende - så ja, kjenner på savn tilbake til da.

Anonymkode: efe1f...bb1

Er 40, og husker navnet på lærerinna, og faktisk overraskende mange av elevene i klassen. Vi gikk jo sammen i seks år da, så det er kanskje ikke så rart. Var lite flytting verken fra eller til, kan bare huske vi fikk ei ny i klassen i løpet av alle de årene, og ingen som forsvant.

Usikker på om jeg husker alle, men tror kanskje det. Er 40, men savner overhodet ikke barndommen, da den var full av overgrep, men det er jo en helt annen sak.

Anonymkode: 30fcd...9cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er 40, og husker navnet på lærerinna, og faktisk overraskende mange av elevene i klassen. Vi gikk jo sammen i seks år da, så det er kanskje ikke så rart. Var lite flytting verken fra eller til, kan bare huske vi fikk ei ny i klassen i løpet av alle de årene, og ingen som forsvant.

Usikker på om jeg husker alle, men tror kanskje det. Er 40, men savner overhodet ikke barndommen, da den var full av overgrep, men det er jo en helt annen sak.

Oi, skulle visst veldig presisere at jeg var 40, selv om jeg ikke savner barndommen gang (ref. spørsmålet i HI). Sorry! 

AnonymBruker
Skrevet

Er 31 år. 

Husker ikke alle navnene og vi var 9 stk i klassen. Husker navnet på 3-4 lærere fra barneskolen.
Husker ikke alle navnene på de fra ungdomskolen, var mye større klasse. Husker navnet til få lærere. 

Men så husker jeg ikke hva jeg hadde til middag forrige uke eller om jeg dusjet i går eller dagen før der. Så det at jeg i det hele tatt husker så mye som navn på 3 lærere er imponerende til å være meg. 
Savner absolutt ikke barndommen, traumer som kan for at jeg husker veldig lite.

Anonymkode: b9775...4d2

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)

Husker alle fra 4-6 klasse, da var vi åtte stk i klassen. Og husker navn på tre lærere.

De andre årene husker jeg kanskje ett og annet navn, ingen lærere og har ikke kontakt med noen fra jeg gikk på skolen. 

Og er 51 år. 

Endret av Dævendøtte
skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Vi var en stor klasse nesten 30 elever men jeg skulle nok husket alle navnene hvis jeg ramset opp, spesielt om jeg såg et bilde. Husker at jeg de første årene til og med kunne timeplanen utenat, hver dag. Savner ikke barndommen spesielt mye, bortsett fra at det var gøy å leke ute i høye kornåkre og buskas fordi jeg selv var så liten. 

Anonymkode: 437ce...3c4

AnonymBruker
Skrevet

Er 45år. Husker alle navnene på de i klassen, lærerne og rektor 

Anonymkode: cbaf6...1b3

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Husker noen men ikke alle. Jeg er 41 år. 

Skrevet

Ja, er i regelmessig kontakt med dem alle sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Husker kun navnet på to av dem.

Anonymkode: 19c9d...50a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen savn til barndommen. Ble utsatt for omsorgssvikt, og har et bra liv i dag. Likevel husker jeg ekstremt mye fra barndommen. Har før trodd at mitt første minne var fra da jeg var 3, men når jeg snakket med ene forelderen min om en sak som jeg husket fra barndommen, var jeg faktisk ca 1,5 år. Så husker selvfølgelig også navn på alle jeg gikk i klasse med og alle lærerne mine. 

Anonymkode: 9b577...903

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker navnene til alle jeg gikk i klasse med på barneskolen, og klasseforstanderen vår (hadde den samme gjennom hele barneskolen). Jeg har ikke kontakt med noen av dem i dag, utover at jeg er venn med fire stk. på fb, og jeg har bosatt meg på en annen kant av landet. 

Barneskoleårene husker jeg som ganske fine, med flere gode minner, men jeg kjenner ikke på noe savn. Det er nostalgisk og koselig å se på bilder fra den tiden. Årene etter, særlig ungdomskolen, husker jeg ikke som noen god tid. Jeg er 37 nå, har mann og små barn, og opplever egentlig dette som den beste tiden av livet mitt så langt. Jeg tror kanskje jeg vil kjenne på et savn tilbake til 30-årene om 20 år. 

Anonymkode: a088d...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Lett å huske, det var bare meg 🙂 Læreren husker jeg også godt, han var gift med min kusine.

Anonymkode: 7c610...5d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er 31. Husker bare noen av navnene til den lille klassen jeg gikk i på videregående. Husker bare noen fra ungdomsskolen, og bare noen fra barneskolen. 

Anonymkode: 934d3...f0b

Skrevet

Vi var 32 elever fra første til sjette klasse. Husker navnene på alle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...