Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For dere som legger tarot, enten på dere selv eller andre, har dere noen erfaringer å dele angående hva Djevelen har prøvd å fortelle dere? Et litt skremmende kort, men samtidig spennende ☺️

Jeg er ikke så erfaren med måten jeg og kortene fungerer på sammen enda, og jeg er klar over at de kan ha litt ulik betydning fra gang til gang og selvfølgelig kontekstavhengig. Men for min del, så langt, har jeg fått oppleve at:

• - Djevelen viste seg flere ganger i en relasjon der vi var knyttet sammen på grunn av sex, et behov for å "eie", og der den ene var på grensen til "obsessed" av den andre. Mye kjærlighetssorg, mye "av og på", krangling og ja, rett og slett bare skyggesidene av det som kan beskrives som et godt forhold - foruten BRA sex.
  •  Djevelen viste seg atter en gang angående en relasjon som ikke var bra mtp. at han jeg var involvert i var avhengig av ulike stoffer, samt. hadde manipulerende sider ved seg. Djevelen la seg nr. 2 etter De elskende-kortet, noe som stemte, da det startet kjærlig, men endte mer i Djevelens "ånd".
  • Djevelen har i ettertid vist seg som råd når jeg har vært oppe i ting i kjærligheten som ikke har vært bra. Jeg har dermed tolket det som "kom deg vekk". 

Hva tenker dere når dette kortet kommer opp? Skikkelig dårlig deal? Eller mer lidenskap og sex?

Anonymkode: c4cf3...360

Videoannonse
Annonse
Gjest Lawyam
Skrevet (endret)

Har djevelen noensinne hatt rykte på seg for å bringe med seg noe godt

Djevelen står ikke akkurat for kjærlighet, han er en advarsel.

Endret av Lawyam
AnonymBruker
Skrevet
Lawyam skrev (4 minutter siden):

Har djevelen noensinne hatt rykte på seg for å bringe med seg noe godt?

Godt poeng. Men tenker litt på perioden tarotkortene ble laget, at betydningen av Djevelen i tarot var litt annerledes den gangen, i forhold til nå? Samtidig er det jo som du sier; uansett, sett i lys av hva som blir sett på som dagens "djevelskap", det kan neppe være bra?

Jeg kjenner at jeg får litt fnatt hver gang Djevelen viser seg i legg angående kjærlighet. ER det mulig å fri seg fra disse Devil-relasjonene en gang, liksom 🙄🙄🙄

Skrevet (endret)

Alle tarot kort speiler DEG, ingen andre. Djevelen på kortet symboliserer en noe inni deg, en blokkering eller en gammel sorg som hindrer deg i å gå videre eller så symboliserer det at du må jobbe mer med deg selv for å tiltrekke deg menn som vil deg godt. Alle man møter er en refleksjon av deg og dine følelser så alt handler om deg. Ingen andre.

Endret av indigob
AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (13 minutter siden):

Alle tarot kort speiler DEG, ingen andre. Djevelen på kortet symboliserer en noe inni deg, en blokkering eller en gammel sorg som hindrer deg i å gå videre eller så symboliserer det at du må jobbe mer med deg selv for å tiltrekke deg menn som vil deg godt. Alle man møter er en refleksjon av deg og dine følelser så alt handler om deg. Ingen andre.

Her er jeg faktisk litt uenig. Min erfaring med tarot så langt er at kortene av og til kan "leve sitt eget liv", og har fortalt meg om hendelser og personer som har kommet inn i livet mitt med tiden, uten at det gav mening der og da. Kanskje vi håndterer kortene på en annen måte, men måten de har symbolisert disse menneskene på, gir det ingen tvil om at det ikke var meg de siktet til, uten å utbrodere i det vide og det brede. 

AnonymBruker
Skrevet

Foruten det, så gir det mening at et kort som The Devil eller Lovers vil reflektere f.eks. enten to ulike elementer i seg selv, eller en annen - eller to andre, for den del. Det er jo en dualitet der. It takes two to tango. Så hvis man skulle finne seg selv i en relasjon preget av noe "djevelsk", så er det jo klart at man må delta selv også. Ellers er det ingen relasjon.

Gjest Lawyam
Skrevet (endret)
indigob skrev (18 minutter siden):

Enig. Tarot er et redskap til å kjenne seg selv. Legger du kort på deg selv vil dine følelseŕ omkring situasjoner fremkomme. Noen ganger er de riktige, andre ganger vil kortene fortelle om din forvirring om situasjonen. Deretter tolker du kortene utfra deg selv også. Derfor er der viktig at det er ro i sinnet når du legger kort og tolker med objektivitet. 

Når djevelen ligger der, men også alt annet, en beskrivelse over ditt indre følelsesliv, som vil kunne forandre seg fra dag til dag. Det forteller bare om deg selv og om hvordan du oppfatter deg og situasjonen, men selvsagt at du ikke føler det bra i det sekundet du legger kortene. Neste dag kan djevelen være borte fordi du føler at alt fungerer.

Endret av Lawyam
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Her er jeg faktisk litt uenig. Min erfaring med tarot så langt er at kortene av og til kan "leve sitt eget liv", og har fortalt meg om hendelser og personer som har kommet inn i livet mitt med tiden, uten at det gav mening der og da. Kanskje vi håndterer kortene på en annen måte, men måten de har symbolisert disse menneskene på, gir det ingen tvil om at det ikke var meg de siktet til, uten å utbrodere i det vide og det brede. 

Kortene speiler alltid din energi, så det kan jo fortelle om personer som kommer inn i livet ditt, men alle som kommer inn i livet ditt tiltrekker du deg utifrå hvilken energi du sender ut .. lik energi tiltrekker seg lik energi. så hvis en djevel ligger i kortene så må du jobbe med deg selv, for å tiltrekke deg noe godt istedenfor vondt. 

AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (1 time siden):

Kortene speiler alltid din energi, så det kan jo fortelle om personer som kommer inn i livet ditt, men alle som kommer inn i livet ditt tiltrekker du deg utifrå hvilken energi du sender ut .. lik energi tiltrekker seg lik energi. så hvis en djevel ligger i kortene så må du jobbe med deg selv, for å tiltrekke deg noe godt istedenfor vondt. 

Ja.. Det er nok helt sant! 🙏 

Erfaringen så langt er at disse kanskje ikke er «djevler» i direkte ond forstand, altså, jeg vil ikke si jeg er en djevel selv heller. Men energien er litt mørk og intensjonene er ikke rett, f.eks. bygd mest på sex/lidenskap og «eierskap». Det er ikke kjærlighet. Så dere har nok helt rett. 

Anonymkode: f55ee...4f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...