Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg går folkehøgskole nå, og skal jobbe i et år før jeg begynner på fagskole. 
Jeg tenker også at jeg skal gå deltidstudie i to år samtidig og søke om lån og stipend. 

Jeg lurer altså på hvor lenge jeg kan utsette betalinga mi, på siden sto det opptil 3 år, så jeg slipper altså å betale ned lånet mens jeg jobber nå i et år etter sommer? 

Og for deltidsstudenter så må de betale lånet? men hvis jeg har 2 år på den skolen, vil det si at jeg har brukt opp alle de 3 årene mine og må da betale ned lånet? Situasjonen min blir annerledes hvis jeg velger fulltid, da slipper jeg å betale ned lånet mens jeg går skole. 

Leste om at hvis jeg er deltidsstudent så kan jeg få rentene slettet... Jeg er veldig usikker på min situasjon rett og slett og trenger litt hjelp. 

Hilsen en veldig forvirra ung voksen 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt opp lån nå, eller er det lånet du skal ta opp senere, når du skal begynne å studere du tenker på? 

Anonymkode: 120c8...9bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du tatt opp lån nå, eller er det lånet du skal ta opp senere, når du skal begynne å studere du tenker på? 

Anonymkode: 120c8...9bd

Jeg har tatt opp lån for folkehøgskole året mitt fra 2020/21, og starter å studere i 2023 var tanken.. 

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke betale noe til lånekassen mens du er student/studerer og bruker ikke av de tre årene.. 9 mnd ett du er ferdig startet nedbetalingene.. 

Anonymkode: ae959...fd7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du trenger ikke betale noe til lånekassen mens du er student/studerer og bruker ikke av de tre årene.. 9 mnd ett du er ferdig startet nedbetalingene.. 

Anonymkode: ae959...fd7

Man må betale regningene om man er deltidsstudent. 

Anonymkode: ec8d4...129

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...