AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #21 Del Skrevet 31. mars 2021 Vi har tre timer til begge våre hytter. Har to barn på 1 og 2 år. Syntes det er helt greit! Ville ikke byttet ut bekliggenheten til noen av hyttene selvom to timer ville vært helt perfekt så er tre timer helt greit å kjøre hver helg en vei 😊 Anonymkode: 10df3...fa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #22 Del Skrevet 31. mars 2021 Jeg har vondt opp med hytte det tok tre timer effektiv kjøring, dog dette var 90-tallet og dårligere veier enn nå gjorde at det ofte tok 4-5 timer sånn var det bare og kan ikke huske det som noe problem. Kanskje fordi mamma og pappa er over gjennomsnittlige glad i hytta Anonymkode: 10df3...fa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 31. mars 2021 #23 Del Skrevet 31. mars 2021 Vi har hytte tre timer unna. Synes det er alt for langt, man tar ikke en helg der, alltid langhelg eller mer. Men vi bor i Oslo, hadde ikke råd til hytte nærmere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 31. mars 2021 #24 Del Skrevet 31. mars 2021 Maks 2 timer. Helst ikke mer enn 1,5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #25 Del Skrevet 31. mars 2021 For min del 2 timer. Anonymkode: 692b6...80c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #26 Del Skrevet 31. mars 2021 Vi har to hytter. 3 timer kjøretur til den ene, en halvtime til den andre. Man skulle jo tro at vi brukte den med kortest bilvei mest, men sånn er det ikke. Vi får mye mer roen i den første hytta. For når vi er der, så er vi «Stuck». Vi må planlegge mer, og dermed er vi der hele tiden vi har planlagt. Mens til hytte nr to drar vi på impuls hvis det er fint vær. Og stikker hjem igjen straks det blir nedbør. Været, naturen og tilbudene blir for likt hjemme. Det blir ikke nok variasjon. Den hytta blir bare som en utvidelse av hjemmet, mens første hytta blir fritidsboligen. Anonymkode: b0717...765 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #27 Del Skrevet 31. mars 2021 Vi har 1 time og 20 minutter til hytta, og jeg syns det er akkurat i grenseland. Kunne ikke tenkt meg lengre reisevei, men det går greit med den avstanden. Anonymkode: 7c6f9...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #28 Del Skrevet 31. mars 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Vi vurderer å kjøpe hytte nå, vi er en familie med 2 barn, på 10 år og 5 år. Hva er OK kjøreavstand til hytta? Vi har planer om å bruke hytta mye. Begge vi voksne er i full jobb. Anonymkode: 8b92b...36e Nå har ikke jeg hytte, men med denne koronapandemien så har man vel sett at det kan lønne seg å ha det innenfor samme kommune. Man vet aldri når nye, uforutsette ting skulle oppstå. Anonymkode: 37b2d...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 31. mars 2021 #29 Del Skrevet 31. mars 2021 Dersom jeg skulle kjøpe meg hytte hadde drømmen vært å ha den i fjellet der jeg pleide å feriere mye som barn, det er rundt 1,5-2 timer kjøring hjemmefra. Det er i lengste laget nå som jeg har barnehagebarn. For å få max ut av ei hytte bør nok avstanden være max 2 timer og helst ikke mer enn 1 time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #30 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har ikke jeg hytte, men med denne koronapandemien så har man vel sett at det kan lønne seg å ha det innenfor samme kommune. Man vet aldri når nye, uforutsette ting skulle oppstå. Anonymkode: 37b2d...791 Ikke heeeeelt aktuelt for noen som bor i by, da. Anonymkode: d8125...957 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #31 Del Skrevet 1. april 2021 3 timers kjøring fra boligen vår, til hytta, inklusiv en fergetur. Perfekt for vår familie iallfall Anonymkode: a9074...193 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boomkat Skrevet 1. april 2021 #32 Del Skrevet 1. april 2021 Holder med en time for vår del. Blir kortere bare de får lagd brua! Nå tar det en time pga ferje! Men vi har hytte som kun brukes på sommeren. Fra 1 mai ca og til 1 oktober ish. Er ikke så godt isolert og vi er det mest for å være ute og fiske. Når det blir for kaldt å være på fjorden, så er sesongen over. Vi er ikke fjell mennesker! Har hytte ved Sognefjorden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gneis Skrevet 1. april 2021 #33 Del Skrevet 1. april 2021 30 minutter er perfekt. En time går såvidt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 2. april 2021 #34 Del Skrevet 2. april 2021 25 minutter unna. I samme kommune. Brukes masse da vi kan kjøre til arbeid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #35 Del Skrevet 2. april 2021 Vi har 3,5t (om det ikke er kø, må forbi Oslo for å komme dit) og det er egentlig litt for langt. Hvertfall nå som vi har små barn. Men vi kjøpte den av svigers, det er egentlig en stor enebolig med store fine rom og høyt under taket, og den er fra 1912 i en by med mye historie, så vil egentlig ikke selge den heller. Nå i år er jeg i permisjon med baby og mannen har mye hjemmekontor pga korona så nå har vi jo fått vært der mye da. Anonymkode: f0d8c...533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #36 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 9.13): Nå har ikke jeg hytte, men med denne koronapandemien så har man vel sett at det kan lønne seg å ha det innenfor samme kommune. Man vet aldri når nye, uforutsette ting skulle oppstå. Anonymkode: 37b2d...791 Vi bor i Oslo, så det er uaktuelt Anonymkode: 8b92b...36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #37 Del Skrevet 3. april 2021 Vi har ca 40 min til hytta og er veldig glad det ikke er lengre. Vi får mye dagsbesøk og det er såpass kort vei at vi kan svippe hjemmom om et at barna skal feks i bursdag. Er veldig greit m kort vei nå som barna er tenåringer også.... Anonymkode: fc652...62b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #38 Del Skrevet 3. april 2021 Ene hytta ligger i underkant av 3 timer unna. Med rushtrafikk kan d ta lengre. Litt i lengste laget hvis vi reiser rett etter skolen på fredag. Hoved-hytta ligger 15 minutter med diverse transportmidler (bil+scooter på vinterstid, atv rett fra hjemme på sommeren) Dette gjør at vi kan dra på hytta i påskeferie og vinterferien selv om en av oss voksne jobber. Kan dra rett fra hytta på jobb. Anonymkode: 3ccfa...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #39 Del Skrevet 3. april 2021 Vi har 6 timer til den ene og 3,5 timer til den andre. Hyttene er arvet. Vi bruker begge mye, og bytter på å være på den ene eller andre i julen, påske, vinter/høstferie, langhelger og sommerferie. Det er for langt for en vanlig helgetur med mindre det er noe vedlikehold som MÅ gjøres. Anonymkode: eaa19...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #40 Del Skrevet 3. april 2021 Vi bor i Oslo og har 2t 20min til hytta om det ikke er heftig vintervær. Veldig glade over å ha fått kloa i ei perle innen ok rekkevidde for en helg. Ideelt sett kunne det vært en time kortere, men da må nok vi flytte nærmere hytta;-) Når vi ønska oss hytte på fjell er det vanskelig å få det særlig nærmere. Prisen blir fort høy. Anonymkode: a05c6...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå