Gå til innhold

Hva er OK kjøreavstand til hytta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å kjøpe hytte nå, vi er en familie med 2 barn, på 10 år og 5 år. Hva er OK kjøreavstand til hytta? Vi har planer om å bruke hytta mye.  Begge vi voksne er i full jobb.

Anonymkode: 8b92b...36e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Max 3 t. 

Kommer jo ann på hva du ønsker av hytta sitt nærmiljø da. 

Anonymkode: e4e7f...661

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Lommer helt an på hva dere selv ønsker og hvor lenge dere er villig til å kjøre. Hytte på fjell eller ved vann. 
mJeg for min del synes 45 min er nok. Men smak og behag. Husk at bomavgifter og ferger vil bli dyrt i lengden 

Anonymkode: ac4fb...92f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns 2 timer er nok vist den skal brukes mye til helgetur. Fredags ettermiddag er man gjerne ikke i humør til å kjøre i evigheter. 

Anonymkode: cd6c4...adf

• Liker 21
Skrevet

Vi ser også etter hytte sammen med sønnen vår. Og er veldig klare på at den ikke kan ligge mer enn halvannen time unna når barna er under skolealder. Tre timer i bil i løpet av en helg holder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ganske nøyaktig en time å kjøre, og jeg syns det er veldig deilig. Kommer kjapt frem fredag ved helg, det er mulig å pendle på daglig basis (f.eks når vi pusset opp badet hjemme), går fint an å ta seg en dagstur på enkeltstående fridager og lett ifht å ordne ting som måtte oppstå. Også greit at ungdommer uten lappen kan kjøres til på fredag og hentes søndag hvis de vil være der med venner. Vurdere å kjøpe en hytte til, og da blir det satt makstid på 2-2,5 timer, litt avhengig av om det trengs ferge eller ikke for å komme seg frem (o herlige vestland). Har venner og familie som har hytte 4-5 timer unna hjemmet, og det syns jeg er alt for langt for en helgetur. Skal det først brukes penger på fritidsbolig vil jeg kunne være der mye, ikke bruke masse tid på transport til og fra.

Anonymkode: d5249...7c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2,5 t

Anonymkode: 3c839...f38

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hytta 30 minutter gåavstand hjemmefra, så lenge vi går med lett sekk.  Med tung bør kan det gå en time (pga 200 meter høydeforskjell). Den har verken vei, strøm eller vann, og knapt mobildekning. Akkurat passe avstand for oss. 

Anonymkode: 6ce9b...ba3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vår hytte ligger 2,5 timer hjemmefra. Det er da kjøring og to ferger. Vi syns etterhvert at det er litt vel langt, vi reiser stort sett i helger, og gjerne 1-2 uker i sommerferien. 

Anonymkode: 2261a...bc5

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 1,5 time hver veg. Det er passe langt for vår del, men selv ville jeg ikke hatt større avstand enn det. Når vi er ferdige på jobb en fredag ettermiddag er det godt å slippe å kjøre særlig lenger enn det. Egentlig hadde vi sett for oss max 1 time hver veg, men av forskjellige grunner ble det ikke slik. 

Det må legges til at vi bor i Norges største hyttekommune, og kommunene rundt oss har også veldig mange hytter. For oss er det derfor veldig mye fritidseiendommer innen 0,5 - 2 timers kjøreavstand. Derfor hadde vi også ganske stort utvalg da vi så etter hytte. De nærmeste områdene for oss var dessverre også de dyreste.

Bor man et annet sted enn oss kan det stille seg annerledes. Avstand er en viktig faktor, men ikke den eneste når man skal velge hytte. Pris, beliggenhet, utvalg av hytter til salgs, pluss standard teller også. 

Anonymkode: d3756...c62

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to barn på barneskolen og har litt under to timer kjøretid. Veldig glad det ikke er lenger, bruker hytten mye, nesten hver helg når det er snø. 

Anonymkode: ae11b...fb4

Gjest loveli
Skrevet

Jeg ville ønsket å ha 2timer eller kortere vei til hytte.

AnonymBruker
Skrevet

Max1 time , har selv  45 min med bil og ungene synes det er langt . 

Anonymkode: bc462...87d

AnonymBruker
Skrevet

Max 1-1.5 time en vei, blir ikke mye brukt om den er lengre unna. 

Anonymkode: 5f847...775

AnonymBruker
Skrevet

Hvis den skal brukes mye, og i helger, ville jeg sagt max 2 timer.

Her har vi 5 timer, det er laaangt! Da blir den kun brukt i ferier og noen få langhelger.

Anonymkode: f169f...03f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Minst 1 time (ingen vits i å ha hytte som er så nær at man i praksis egentlig er hjemme), men maks 2 (for lang kjøretid gjør at den blir brukt sjeldnere). 

Anonymkode: fdbf9...827

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Max halvannen-to timer synes jeg.

Anonymkode: f13e1...be1

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Sogndal og har hytte 15 minutt unna med bil.. Vi var i tvil om det ble for råflott, men har ikke angra et sekund! Helt skjønt å ha et fristed å reise til. Den er i bruk både sommer og vinter. Vi bygget en romslig hytte så vi kan invitere familie og venner dit. Barna tar også ofte med venner dit. 

Det er overraskende mange i Sogndal som har hytte i området rundt Hodlekve.

Anonymkode: 9c020...7f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også maks en time, hvis dere tenker å bruke hytta i helgene. Jeg vokste opp med 45 minutter kjøreavstand til hytta, det var akkurat passe. Nå bor jeg lenger unna og har egne barn, så det er 1,5 time til samme hytte. Vi bruker den innimellom, men jeg synes det er for langt å kjøre etter jobb på fredag. 

Anonymkode: 14f7a...452

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker hytta en god del. Det.er 1t og 15 min  å kjøre, helt perfekt.

Anonymkode: 2d321...64c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...