AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Det har vært flere uheldige episoder med dette barnet, h*n kaster pinner og steiner på barna mine. Det begynte med pinner og gress. Jeg ba barnet om å slutte med dette, barnet hentet steiner (store) og begynte å kaste på barna. Jeg sa igjen at det ikke var greit. Måtte gå fysisk i mellom. Hørte ikke overhodet, endte med at vi måtte gå inn. Både jeg og samboeren snakket til dette barnet som er 6 år gammel, uten å lykkes. Vi er alltid sammen ute med barna våre ute, de er i barnehagealder. Ved en annen anledning var vi på vei inn. Jeg gikk noen meter foran barna mine, og da kommer dette barnet løpende etter barna mine, hyler og brøler. De blir redde og løper mot meg. Dette andre barnet tar tak i hodet til det ene barnet mitt, holder fast og hyler det i ansiktet. Dette er ett barn som er i nabolaget, så det er ofte i nærheten. Når vi møter dette andre barnet snakker det stygt, både til oss foreldrene og til barna. Sier f.eks " dere er små drittunger (og andre kallenavn), HAHA se de babylekene der, den stygge buksa/genser osv.". Jeg har forsøkt og gi dette barnet positiv oppmerksomhet, føre samtaler, ikke gi noe oppmerksomhet ved negativ atferd, men det har ikke nyttes. Det er også andre foreldre som reagerer på oppførselen til dette barnet. Som også har snakket til det, men de har heller ikke lykkes.. Er det innafor å gå til foreldrene og si i fra? De er klar over oppførselen, da jeg ser hvordan barnet oppfører seg de gangene foreldrene også er ute sammen med barnet. Anonymkode: 67186...1b2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Hvis foreldrene ikke irettesetter dette barnet, så burde man melde til helsestasjonen/ barnehagen han går i/ til barnevernet (vil jeg tro). Anonymkode: b8563...3b3 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 Jeg hadde snakket med foreldrene og hvis ikke de reagerte på det, tror jeg faktisk at jeg ville meldt bekymring. Det er hverken normal eller akseptabel oppførsel av en seksåring og om foreldrene ikke evner å bry seg så trenger de veiledning eller i det minste en oppvekker. Anonymkode: 82e58...f31 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Hadde dette vært mitt barn, ville jeg at dere kom og snakket med meg! Så, ja. Snakk med foreldrene! Anonymkode: 15e8f...f18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå