AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Så jeg er ny i arbeidslivet. Jeg valgte å ta påbygg og har søkt på flere deltidsstillinger og tatt kontakt med steder uten at det har blitt noe, noe som er forståelig med tanke på tiden vi er i og på de mange arbeidsledige søkerne det er. Uansett, så har jeg valgt å utsette studier og søke på stilling i barnehage, da jeg har fagbrev so, barne- og ungdomsarbeider Spørsmålet mitt er da når jeg skal skaffe meg politiattest? Det står skrevet at jeg må ha et skriv fra arbeidsplassen, så antar at jeg må vente? Men når jeg ser på eksempler på søknader som andre i min krets har skrevet, så har de skrevet at de har politiattest på plass? Jeg er litt forvirra. Hadde også vært fint om noen har noen tips til søknaden min forresten. Jeg har litt skrivesperre og føler meg en smule forvirret, så setter pris på tips 😊 Anonymkode: e8ef2...653
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Du må ha attest første arbeidsdag. Du får kontrakt tilsendt før du tiltrer. Da kan du søke om attest og legge ved kontrakt/bevis på at du har stilling og må ha attest Anonymkode: 95b76...58f 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Men når jeg ser på eksempler på søknader som andre i min krets har skrevet, så har de skrevet at de har politiattest på plass? Jeg er litt forvirra. De har nok allerede vært i en posisjon hvor de har skaffet seg attest, slik at de derfor har kopi av den. Praksisplass under studier for eksempel, eller vikariat. Anonymkode: b47fe...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 Tusen takk for så raske svar! 🥰 Anonymkode: e8ef2...653
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 Arbeidsgiveren må først utstede en bekreftelse på formål før man kan søke om politiattest. Den sier noe om hvilke paragrager man skal kontrolleres opp mot. I enkelte yrker er det strengere enn andre, derfor kan man aldri bruke en "gammel" politiattest som var ment for andre. Anonymkode: 5fa90...8eb
Mariell1995 Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 HØR PÅ DENNE (den er veldig bra, synes jeg, og hun snakker forresten om CV i episoden før denne. Begge to anbefales å høre på, og hun er veldig engasjert og motiverende, så episodene er absolutt ikke kjedelige):
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå