AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Har en venninne som jeg anser som en god venninne. Vi møtes fra tid til annen, men da venninnen min studerer et annet sted i landet ses vi ikke alltid like ofte. Vi prøver å møtes når begge er hjemme, men det er her det blir problematisk. Føler ikke at venninnen min tar så mye initiativ, skal innrømme at jeg ikke alltid er like flink selv. Men føler likevel jeg prøver mer når det først blir tatt initiativ. Venninnen min bruker timesvis på å svare. Går minst 4 timer før jeg får svar, mens jeg stort sett svarer innen et par minutter. Vet at hun er på mobilen, så ser ikke noe grunn til å ikke svare meg. I tillegg føler jeg at det tas lite initiativ til å finne en passende dag. Er alltid er et eller annet som gjør at vedkommende ikke kan visse dager, men føler ikke at hun prøver å finne en ny og mer passende dag. Opplever det som leit og sårende, og begynner egentlig å tvile på hele vennskapet. Kanskje hun ikke vil være vennen min?! Anonymkode: dff2d...7de
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har en venninne som jeg anser som en god venninne. Vi møtes fra tid til annen, men da venninnen min studerer et annet sted i landet ses vi ikke alltid like ofte. Vi prøver å møtes når begge er hjemme, men det er her det blir problematisk. Føler ikke at venninnen min tar så mye initiativ, skal innrømme at jeg ikke alltid er like flink selv. Men føler likevel jeg prøver mer når det først blir tatt initiativ. Venninnen min bruker timesvis på å svare. Går minst 4 timer før jeg får svar, mens jeg stort sett svarer innen et par minutter. Vet at hun er på mobilen, så ser ikke noe grunn til å ikke svare meg. I tillegg føler jeg at det tas lite initiativ til å finne en passende dag. Er alltid er et eller annet som gjør at vedkommende ikke kan visse dager, men føler ikke at hun prøver å finne en ny og mer passende dag. Opplever det som leit og sårende, og begynner egentlig å tvile på hele vennskapet. Kanskje hun ikke vil være vennen min?! Anonymkode: dff2d...7de trolig ikke. men vanskelig å måtte si direkte. ta et hint du, og så får du heller slå deg til ro med at dere er bekjente i stedet for nære veninner Anonymkode: a8d6f...f5f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 Selv om hun er på mobilen vil det ikke si at hun er tilgjengelig til å svare deg. Det er jo helt greit å svare i løpet av noen timer. Du må jo også huske at hun sikkert vil ha litt hjemmetid uten så mye avtaler og slikt når hun først reiser hjem og har fri. Det gjør i alle fall jeg når jeg er hjemme. Anonymkode: d5179...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 Har flere slike venner, og noen av de er så ille at jeg anser se ikke som nære venner lengre. De er falske og jeg har bestemt meg for å ikke inkludere de når jeg får barn snart. Blir bare skuffet over slike forhold som later til å være gode venner. Har samboer, litt familie, og noen få nære venner og mer skal jeg ikke ha. Har også begynt å ta mer kontakt med folk som gir enn bare tar. Dritt lei av slike relasjoner og de som oppfører seg slikt vet det ikke før det er for sent. Anonymkode: 1f6e0...90a
Gjest TheCatLady Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 Jeg kan være sånn med enkelte og det er den en grunn til. Det er folk jeg ikke nødvendigvis har lyst til å miste kontakten med, men jeg stoler heller ikke på dem såpass mye at jeg anser dem som nære. Andre ganger kan det være at jeg ikke er i humør til å chatte eller holder på med noe annet. Jeg er generelt treig med å svare. Men ei synes jeg det er slitsomt å ha kontakt med ofte. Det er syting og klaging om det samme om igjen og om igjen. Jeg har sagt ifra om det til hun som ofte tar kontakt med meg, men hun fortsetter. Da er det ikke alltid jeg er i humør til å være psykolog og komme med forståelsesfulle kommentarer. Så da kan det være at det tar litt tid før jeg svarer.
Rosatoast Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en venninne som jeg anser som en god venninne. Vi møtes fra tid til annen, men da venninnen min studerer et annet sted i landet ses vi ikke alltid like ofte. Vi prøver å møtes når begge er hjemme, men det er her det blir problematisk. Føler ikke at venninnen min tar så mye initiativ, skal innrømme at jeg ikke alltid er like flink selv. Men føler likevel jeg prøver mer når det først blir tatt initiativ. Venninnen min bruker timesvis på å svare. Går minst 4 timer før jeg får svar, mens jeg stort sett svarer innen et par minutter. Vet at hun er på mobilen, så ser ikke noe grunn til å ikke svare meg. I tillegg føler jeg at det tas lite initiativ til å finne en passende dag. Er alltid er et eller annet som gjør at vedkommende ikke kan visse dager, men føler ikke at hun prøver å finne en ny og mer passende dag. Opplever det som leit og sårende, og begynner egentlig å tvile på hele vennskapet. Kanskje hun ikke vil være vennen min?! Anonymkode: dff2d...7de Tvile på hele vennskapet fordi hun har vokst opp og fått seg andre venner, der hun nå bor? Syntes det er vel overdrevet av deg, har du ikke så mange venner utenom hun du prater om her? For da kan jeg godt forstå at du tar dette veldig til deg, men hvis det ikke er saken så syntes jeg du høres veldig kravstor og lite forståelsesfull ut. Kan jo bare si dette: Alt handler ikke om deg. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #7 Skrevet 30. mars 2021 Rosatoast skrev (1 time siden): Tvile på hele vennskapet fordi hun har vokst opp og fått seg andre venner, der hun nå bor? Syntes det er vel overdrevet av deg, har du ikke så mange venner utenom hun du prater om her? For da kan jeg godt forstå at du tar dette veldig til deg, men hvis det ikke er saken så syntes jeg du høres veldig kravstor og lite forståelsesfull ut. Kan jo bare si dette: Alt handler ikke om deg. Hun er i utgangspunktet en av de eneste vennene mine. Har en venninnegjeng der hun er med, men for min del er hun liksom limet i gruppen. De andre snakker jeg kun med i ny og ne, eller på jentekvelder. Nei, alt handler ikke om meg, men synes ikke det er mye å forvente at man svarer. Særlig når man prøver å planlegge noe. Hun har jo også tid til alle andre. Inkludert flere av fellesvennene våres. Hvorfor har hun da ikke tid til meg?! Anonymkode: dff2d...7de
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #8 Skrevet 30. mars 2021 TheCatLady skrev (1 time siden): Jeg kan være sånn med enkelte og det er den en grunn til. Det er folk jeg ikke nødvendigvis har lyst til å miste kontakten med, men jeg stoler heller ikke på dem såpass mye at jeg anser dem som nære. Andre ganger kan det være at jeg ikke er i humør til å chatte eller holder på med noe annet. Jeg er generelt treig med å svare. Men ei synes jeg det er slitsomt å ha kontakt med ofte. Det er syting og klaging om det samme om igjen og om igjen. Jeg har sagt ifra om det til hun som ofte tar kontakt med meg, men hun fortsetter. Da er det ikke alltid jeg er i humør til å være psykolog og komme med forståelsesfulle kommentarer. Så da kan det være at det tar litt tid før jeg svarer. Forventer i utgangspunktet ikke så mye svar til vanlig. Bedre å ha en god samtale i ny og ne, enn sånn halvveis hver dag. Men forventer samtidig at man kan svare innen rimelig tid når man prøver å planlegge noe. Tar jo nærmest en uke å planlegge én dag i hennes tempo. Anonymkode: dff2d...7de
Rosatoast Skrevet 30. mars 2021 #9 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hun er i utgangspunktet en av de eneste vennene mine. Har en venninnegjeng der hun er med, men for min del er hun liksom limet i gruppen. De andre snakker jeg kun med i ny og ne, eller på jentekvelder. Nei, alt handler ikke om meg, men synes ikke det er mye å forvente at man svarer. Særlig når man prøver å planlegge noe. Hun har jo også tid til alle andre. Inkludert flere av fellesvennene våres. Hvorfor har hun da ikke tid til meg?! Anonymkode: dff2d...7de Hun er den eneste venninna di? .. Hvorfor har det seg slik at du ikke har så mange venner? For å tenke litt i perspektiv så forstår jeg du blir såra, og siden hun er den eneste venninna di så forstår jeg at du blir såra også - og da er det enklere å ta det til seg det at folk ikke svarer, eller ikke tar så mye initiativ. Men hun er i en annen situasjon enn deg, hun har flere venner og har sikkert mye som skjer i livet generelt. Det er ikke bare bare å ta seg tid til èn og èn venninne. Hadde du hatt flere venninner så tenker jeg du hadde tenkt og følt annerledes. Synd at det er sånn
Gjest TheCatLady Skrevet 30. mars 2021 #10 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forventer i utgangspunktet ikke så mye svar til vanlig. Bedre å ha en god samtale i ny og ne, enn sånn halvveis hver dag. Men forventer samtidig at man kan svare innen rimelig tid når man prøver å planlegge noe. Tar jo nærmest en uke å planlegge én dag i hennes tempo. Anonymkode: dff2d...7de Åja, sånn sett. Ja, det synes jeg også. At man svarer i løpet av noen timer om man skal finne på noe neste dag. Det har jeg også opplevd. Folk som ikke svarer før neste dag og da er det kanskje snakk om en time før eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå