Gå til innhold

Ok å gi kjøttboller, egg og fisk til hunden i påsken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært uheldig å brukket armen, og jeg er blitt forkjølet! Trodde jeg hadde en ekstra sekk med for i kjelleren, men der tok jeg feil. De jeg kjenner som bor rundt meg er på hyttetur og opptatt i påsken. Men jeg har en pakke pølser, litt fisk, egg, brød, leverpostei og kjøttboller. Er det ok å gi hunden nå i påsken? Kan hende jeg får tatt meg en tur på butikken lørdag om jeg føler meg bedre. 

Anonymkode: 237eb...de5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville begrenset mengden leverpostei, kjøttboller og pølser pga saltinnholdet men som nødmat så funker fisk, egg og brød helt fint noen dager. Hvis hunden ikke er vant med det, så kan den få problemer med magen, så start med små porsjoner. Har du ris, så kan du koke opp det og bruke som basis og blande litt most kjøttboller/fisk/egg i.

Har du katt? Kattemat funker også helt fint for noen dager.

Gjest Villfisker
Skrevet

Hvor bor du? Kanskje noen av oss er i nærheten, og kan hjelpe deg å handle? 😊

hvis dette er lov da.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke med matvarene du skriver om men på finn.no kan du få hjelp til å handle 😊

Anonymkode: 5753d...bc9

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke bestilt noe fra kolonial.no eller lignende da? Mulig det fort blir noen ekstra doturer med hunden dersom den plutselig får helt annen mat enn den er vant til. 

Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet ikke med matvarene du skriver om men på finn.no kan du få hjelp til å handle 😊

Anonymkode: 5753d...bc9

Ingen dum ide. Har også sett frivilligsentralen handle for folk i karantene, eller folk som ikke får handlet selv. Kanskje du kan prøve den lokale frivilligsentralen ts? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Du bor sikkert på et sted hvor er det en 'oppslagstavle for -stedet-' eller kjøpe selge bytte-siden. Spør der om hjelp framfor å gi hunden din mat som nok ikke er så bra for en...

Anonymkode: 6fe4f...2bc

AnonymBruker
Skrevet
Tabris skrev (15 minutter siden):

Jeg ville begrenset mengden leverpostei, kjøttboller og pølser pga saltinnholdet men som nødmat så funker fisk, egg og brød helt fint noen dager. Hvis hunden ikke er vant med det, så kan den få problemer med magen, så start med små porsjoner. Har du ris, så kan du koke opp det og bruke som basis og blande litt most kjøttboller/fisk/egg i.

Har du katt? Kattemat funker også helt fint for noen dager.

Ris var lurt! Hunden er vant med å få en pølsebit, skal, kjøttbolle osv innimellom og til trening.

Anonymkode: 237eb...de5

AnonymBruker
Skrevet

Ris er flott om du har. Som Tabris sier, ikke gi så mye mat med høyt saltinnhold. Du kan blande litt pølse/kjøttboller eller leverpostei inn med risen for å gi den en god smak.

Hunder klarer seg fint på litt mindre mat i noen dager 🙂 De er jo laget for å kunne gå helt uten mat i perioder, så det her går fint 🙂

Anonymkode: 832d8...383

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...