Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Har en gutt på 11 uker som sliter med søvn på dagtid. Sover kun i bæresele, mens jeg sitter i ro. Ellers sover han kun 20-40 min i vogn, og er ikke opplagt når han våkner. Det å få han til å sovne i vogn krever mye arbeid og funker ikke alle dager, da han bare gråter. 

Vurderer hjelp fra søvnekspert, og lurer om noen far erfaring fra SoveKarin eller Caroline Lorentzen? 

Anonymkode: e7008...791

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring med disse to men har brukt appen Little Ones (litt mer overkommelig pris) og det hjalp veldig for vår del. Veldig praktiske tips for å få baby til å sove i egen seng og veldig spesifikke våkentider som hjalp veldig på lurer her i hus. Men 11 uker er ikke så veldig gammelt så ikke uvanlig det du beskriver altså. Søvn er vanskelige greier. 

Anonymkode: 69a62...68e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror Lorentzen har vært med på foreldrerådet podcast, så du kan jo sjekke ut det og se om du får noen gode tips der? Jeg liker hennes "metode" bedre enn sovekarin.

Men det du beskriver er vel heller ikke veldig uvanlig for så små. Min første sov kun 45 min lurer til han var over året, og gjerne kortere da han var veldig liten. Men ja, forstår at det er slitsomt og at du ønsker å forbedre situasjonen.

Anonymkode: 13348...31e

AnonymBruker
Skrevet

Velg heller Caroline Lorentzen enn Karin Naphaug! Men som andre her sier - dette er veldig normalt på den alderen! 

Vi hadde selv veldig god hjelp av appen Huckleberry, som beregner når babyen optimalt sett bør legges for dupp, og Sleepytroll på vogna 🤩Måtte amme i søvn før jeg lirket babyen over i vogna i maange måneder før det ble godtatt å sovne i vogna da, men Sleepytroll hjalp for å forlenge søvnen slik at babyen stort sett våknet uthvilt etter duppene.

Anonymkode: 175e9...bce

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke prøvd dem, men har hørt podcastepisoder med dem, så det kan jo være nyttig å for å se litt hva slags filosofi de har? 

Syns forøvrig det høres veldig normalt ut å sove 20-40 min dupper på dagtid i den alderen? 

Hvordan er det totale søvnbildet, da? 

Her sov ikke jenta lenger enn 20 min om gangen på dagtid før hun var nærmere 7 mnd, da begynte hun å samle søvnen sin mer. Når hun bikket året så sov hun enda lenger, og nå sover hun 2 timer dupp. 

Anonymkode: c997a...db4

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt kontakt med Lorentzen! Fikk noen tips og triks på veien, men det er jo ikke noe eurka-opplevelse, mer en pedagogisk tilnærming. Fikk også litt hjelp/råd ifht parforhold og fordeling. 

Barnet ditt er bare 11 uker enda, ville definitivt ventet lenger med å bruke penger på søvnhjelp. Vårt yngste var vel ca 8-9 mnd da vi bad om hjelp.

Anonymkode: f285b...fc4

Skrevet

11 uker, babyen har jo ikke en gang begynt å produsere søvnhormoner selv enda. Gi det tid. 

Å sove dupper på 40 min er helt normalt, det er én søvnsyklus for de minste. Du må hjelpe babyen over i neste søvnsyklus hvis du vil hen skal sove lenger. Når du vet syklusen nærmer seg slutten (feks etter 35 min) - rugg på vogna, gi smokken, byss, syng eller hva enn du gjør for å få baby til å sove vanligvis. 

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 15.59):

Hei. 

Har en gutt på 11 uker som sliter med søvn på dagtid. Sover kun i bæresele, mens jeg sitter i ro. Ellers sover han kun 20-40 min i vogn, og er ikke opplagt når han våkner. Det å få han til å sovne i vogn krever mye arbeid og funker ikke alle dager, da han bare gråter. 

Vurderer hjelp fra søvnekspert, og lurer om noen far erfaring fra SoveKarin eller Caroline Lorentzen? 

Anonymkode: e7008...791

Ser at dette er en gammel tråd, men lurer på om du fikk hjelp fra Karin eller Caroline?

Anonymkode: 9a3c0...e1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...