Gå til innhold

Hvor ofte sex under graviditeten/når dabbet det av eller stoppet opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dama er gravid, går straks inn i åttende mnd og nå er det helt slutt på sex. Sist var for tre uker siden og før det gikk det nok også tre uker. Jeg var ikke helt forberedt på det merker jeg. Ikke det viktigste i verden selvfølgelig, og dette må ikke tolkes som klaging. Lurer bare på hva som er normalt.

Anonymkode: 5d5a2...3ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dama er gravid, går straks inn i åttende mnd og nå er det helt slutt på sex. Sist var for tre uker siden og før det gikk det nok også tre uker. Jeg var ikke helt forberedt på det merker jeg. Ikke det viktigste i verden selvfølgelig, og dette må ikke tolkes som klaging. Lurer bare på hva som er normalt.

Du var ikke helt forberedt på mindre Sex når dama er i åttende mnd? 
Da blir du veldig overrasket over barsel og småbarns tiden 😅

du lurer på om det er normalt? Vel, her er det mye som spiller inn som bare du vet. Har hun mye plager ? Det er kanskje litt vanskelig å ha overskudd til sex når der ligger et helt utviklet baby i kroppen som tar plass og energi?

Anonymkode: 8db68...e26

AnonymBruker
Skrevet

"Alt" er normalt🤷‍♀️ Mot slutten har man kanskje mye smerter, nedpress, magen i veien, sliten og sover dårlig osv., som kan spille inn. Selv hadde jeg i 3.trimester mer sexlyst enn vanlig.

Anonymkode: 339ec...c41

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også i 8. mnd., og det er sikkert 2,5 mnd. siden sist vi hadde sex. En kombinasjon av mine bekkenplager, mye aktivitet i magen (litt turn-off), halsbrann og utmattelse. I tillegg til andre problemer som ikke er relatert til graviditeten som har gjort at det virkelig har dabbet av. Håper vi kommer tilbake i gode vaner igjen noen mnd. etter fødsel.

Anonymkode: cc629...351

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du var ikke helt forberedt på mindre Sex når dama er i åttende mnd? 
Da blir du veldig overrasket over barsel og småbarns tiden 😅

du lurer på om det er normalt? Vel, her er det mye som spiller inn som bare du vet. Har hun mye plager ? Det er kanskje litt vanskelig å ha overskudd til sex når der ligger et helt utviklet baby i kroppen som tar plass og energi?

Anonymkode: 8db68...e26

Som sagt, klager ikke eller noe :) Har levd med hyppig sex siden jeg var omtrent femten og et halvt år og har egentlig ikke reflektert så mye over hvordan sexstopp påvirker meg. Så nei, jeg var ikke helt forberedt, det må jeg innrømme ;) 

Skjønner at det er individuelt, vil heller ikke legge ut om hennes plager, vil bare høre hvordan det var for andre.

AnonymBruker
Skrevet

Hatt sex 3 ganger totalt, er i 7 mnd. 
men av medisinske årsaker og smerter, kjipt men ikke noen gjøre.

Anonymkode: 3c76e...054

Skrevet (endret)

Jeg har hatt to svangerskap, og de har vært helt ulike hva gjelder sexlyst. 

I starten ble det lite sexlyst pga kvalme i første trimester. I første svangerskap var det helt jævlig, og vi hadde ikke sex i det hele tatt fra uke 6 til 13. I andre svangerskap var kvalmen mildere og jeg hadde høyere driv. Da ble det sex ca 1 gang i uka. 

Med nr 1 hadde vi sex litt fra og til i 2. Trimester. Jeg følte meg bedre og vi var i varmere strøk med daglig tilgang på basseng som hjalp på smerter. Da hadde vi sex 2-3 ganger i uka. I 3 trimester sa det stopp, og vi hadde ikke sex før 5 mnd etter fødsel(jeg ble syk etter fødsel og endte på sykehuset 4 uker etter fødsel, og var der i 5 døgn. Tok lang tid før jeg kom meg, og da vi først hadde sex, ble det med ca 1 gang i uka. 

Med nr 2 hadde vi mindre sex i 2 trimester da jeg slet med bekkenet. Så smudde det i 3 trimester og vi hadde sex 2-3 ganger i uka. De siste 3 ukene hadde vi sex hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Sexlysten vedvarte også etter fødsel, så vi hadde sex(med kondom) 3 uker etter fødsel. Ble også denne gangen syk, men formen og sexlysta kom mye fortere tilbake. Tilbrakte 6 døgn på sykehuset, men hadde sex dagen etter hjemkomst. 

Alt er like normalt. Ingen reagerer likt på hormonene. Skjønner godt at det er kjipt. Det fine er at det gjerne bedrer seg etter den første spedbarnstiden. Noen har problemer under hele ammeperioden. Det er tøft for mor å få barn. Det skjer vanvittig mye med både kropp og sinn. 

Og det er tøft for far. Han blir andrepri. Barnet krever gjerne alt mor har av energi, og helst enda litt til. I mitt stille sinn tenker jeg for meg selv at babyen prøver sitt beste på å være et levende prevensjonsmiddel for å ha mor for seg selv😏

Endret av Sinsiew
AnonymBruker
Skrevet

Kan sikkert telle på én hånd hvor mange ganger vi hadde sex totalt i svangerskapet. Det var rett og slett ubehagelig og svei. Heldigvis masse masse kos, pjusk, kyss og nærhet hele veien. Og nå er alt tilbake til det normale igjen 🙂

Anonymkode: 97191...030

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 7mnd, vi har hatt en form for "sex" minst 1 gang i uken, men ikke noe særlig samleie lenger. Vi begge gleder oss over at jeg kan runke/suge mannen :) Dette kommer jeg nok til å fortsette med etter fødsel også...venter med samleie 6-8uker avhengig av hvordan fødselen går.

Dette er min nr.2, første gangen hadde vi samleie ganske lenge. Går fint når man ligger på siden og han bak :) 

Kos og nærhet er viktig for min del...en del av sexen. Derfor gir jeg han handjob/suger i den forbindelsen, lysten er der for meg også.

Anonymkode: 8022e...d13

AnonymBruker
Skrevet
Sinsiew skrev (5 timer siden):

Jeg har hatt to svangerskap, og de har vært helt ulike hva gjelder sexlyst. 

I starten ble det lite sexlyst pga kvalme i første trimester. I første svangerskap var det helt jævlig, og vi hadde ikke sex i det hele tatt fra uke 6 til 13. I andre svangerskap var kvalmen mildere og jeg hadde høyere driv. Da ble det sex ca 1 gang i uka. 

Med nr 1 hadde vi sex litt fra og til i 2. Trimester. Jeg følte meg bedre og vi var i varmere strøk med daglig tilgang på basseng som hjalp på smerter. Da hadde vi sex 2-3 ganger i uka. I 3 trimester sa det stopp, og vi hadde ikke sex før 5 mnd etter fødsel(jeg ble syk etter fødsel og endte på sykehuset 4 uker etter fødsel, og var der i 5 døgn. Tok lang tid før jeg kom meg, og da vi først hadde sex, ble det med ca 1 gang i uka. 

Med nr 2 hadde vi mindre sex i 2 trimester da jeg slet med bekkenet. Så smudde det i 3 trimester og vi hadde sex 2-3 ganger i uka. De siste 3 ukene hadde vi sex hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Sexlysten vedvarte også etter fødsel, så vi hadde sex(med kondom) 3 uker etter fødsel. Ble også denne gangen syk, men formen og sexlysta kom mye fortere tilbake. Tilbrakte 6 døgn på sykehuset, men hadde sex dagen etter hjemkomst. 

Alt er like normalt. Ingen reagerer likt på hormonene. Skjønner godt at det er kjipt. Det fine er at det gjerne bedrer seg etter den første spedbarnstiden. Noen har problemer under hele ammeperioden. Det er tøft for mor å få barn. Det skjer vanvittig mye med både kropp og sinn. 

Og det er tøft for far. Han blir andrepri. Barnet krever gjerne alt mor har av energi, og helst enda litt til. I mitt stille sinn tenker jeg for meg selv at babyen prøver sitt beste på å være et levende prevensjonsmiddel for å ha mor for seg selv😏

Hva slags problemer er det noen får under ammeperioden pga hormoner?

Anonymkode: 2b302...3f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva slags problemer er det noen får under ammeperioden pga hormoner?

Nedsatt sexlyst og tørrhet i underlivet. Det kan, for en del, føles stramt og vondt. 

AnonymBruker
Skrevet
Sinsiew skrev (5 minutter siden):

Nedsatt sexlyst og tørrhet i underlivet. Det kan, for en del, føles stramt og vondt. 

Skjønner! Takk for info.

Skrevet

Har hatt jevnlig sex gjennom hele svangerskapet, til tross for mye plager! Er heller han som sier nei 🙊. Jeg vil gjerne ha sex hver dag fortsatt. Er 5 uker igjen til termin :) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde sex jevnlig frem til 3 uker før fødselen, da ble jeg så tung og hadde så mye kynnere og nedpress at sex var uaktuelt. 

Anonymkode: bc441...802

AnonymBruker
Skrevet
Boomkat skrev (9 timer siden):

Har hatt jevnlig sex gjennom hele svangerskapet, til tross for mye plager! Er heller han som sier nei 🙊. Jeg vil gjerne ha sex hver dag fortsatt. Er 5 uker igjen til termin :) 

Oi, så lenge! Hvilke stillinger er best når du er så nærme slutten? Jeg har pleid å alltid ligge på siden med han bak :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi, så lenge! Hvilke stillinger er best når du er så nærme slutten? Jeg har pleid å alltid ligge på siden med han bak :) 

Jeg syns bakfra er best og da er ikke magen i veien heller. En sjelden gang har vi sex liggende bak på siden. Men vi begge kommer lettest i doggy. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi knapt samleie under graviditeten. Samboer klarer ikke tanken på at det er ett foster i magen...🙄

Anonymkode: 9555a...39c

AnonymBruker
Skrevet
Boomkat skrev (49 minutter siden):

Jeg syns bakfra er best og da er ikke magen i veien heller. En sjelden gang har vi sex liggende bak på siden. Men vi begge kommer lettest i doggy. 

:) Er i mnd 7 selv, men kan jo prøve å pakke dyna sammen og lene meg fremover på den..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...