Gå til innhold

12 års fengsel for så mye overgrep??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet
Bente1234 skrev (Akkurat nå):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jB2gqL/doemt-til-tolv-aars-fengsel-for-aa-ha-voldtatt-ni-stebarnebarn
jeg kjenner jeg ble kvalm av denne sakene. Alle disse menneskenes ødelagte liv er ikke verd mer enn 12 år i fengsel??? Hvorfor kan de ikke gå etter det pedofile miljøet i Norge når dette krypet har hørt til det i mange år? Hvorfor får de holde på slik? 

12 år er en vits i en sånn sak. Livstid eller dødsstraff er det eneste som passer her. 

Skrevet

Personlig synes jeg de bør få livvstid eller bli dømt til døden

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ryddet for hatefullt innlegg. 

_popcorn_, mod

Endret av _popcorn_
Skrevet

Det er alt for mange som blir dømt som overgripere fordi offeret har mye makt i retten. Og det er bra! Men da får vi veldig mange overgripere i fengsel - staten kan ikke ha så mange, så etterhvert må de ut av fengsel igjen. Det blir rett og slett stappfullt (som fisk i tønne) av menn i 50 - 70 åra i fengsel... Iallefall er det det jeg har blitt fortalt. 

Skrevet
Abley skrev (6 minutter siden):

Det er alt for mange som blir dømt som overgripere fordi offeret har mye makt i retten. Og det er bra! Men da får vi veldig mange overgripere i fengsel - staten kan ikke ha så mange, så etterhvert må de ut av fengsel igjen. Det blir rett og slett stappfullt (som fisk i tønne) av menn i 50 - 70 åra i fengsel... Iallefall er det det jeg har blitt fortalt. 

Frigjør plass på sykehjemmene da og ha disse grisene i bur

• Liker 1
Skrevet

Vi straffer ikke for å hevne. Vi straffer for å forhindre. I Norge har vi lave straffer og lite kriminalitet. Gjentagelsesfrekvensen er også lav sammenlignet med andre land. Det bør alle som ønsker hardere straffer og dårligere soningsforhold merke seg.

Når det gjelder seksuelle overgrep mot barn blir det brukt mer og mer forvaring. I den aktuelle saken blir 12 år antakelig vis livstid. Så vidt jeg husker fra nyhetene i går var mannen i slutten av 70-åra. Han hadde nok fått forvaring om han var yngre.

• Liker 1
Gjest In absentia
Skrevet
theTitanic skrev (5 timer siden):

12 år er en vits i en sånn sak. Livstid eller dødsstraff er det eneste som passer her. 

Skal jeg være direkte så synes jeg egentlig at dødsstraff hadde vært det beste i slike saker. Livstid burde i hvert fall vært rutine. 

Gjest In absentia
Skrevet
Brunello skrev (2 timer siden):

Vi straffer ikke for å hevne. Vi straffer for å forhindre. I Norge har vi lave straffer og lite kriminalitet. Gjentagelsesfrekvensen er også lav sammenlignet med andre land. Det bør alle som ønsker hardere straffer og dårligere soningsforhold merke seg.

Når det gjelder seksuelle overgrep mot barn blir det brukt mer og mer forvaring. I den aktuelle saken blir 12 år antakelig vis livstid. Så vidt jeg husker fra nyhetene i går var mannen i slutten av 70-åra. Han hadde nok fått forvaring om han var yngre.

Med livstid så hadde gjentakelsesfaren vært 0. Det norske folk fortjener bedre enn at sånne somdette skal gå løs.

Gjest theTitanic
Skrevet
Brunello skrev (2 timer siden):

I pedofilisaker er gjentagelsesfaren høy, saken er kjent så han har heller ikke noe å tape på å begå nye overgrep. Og livet hans er ikke over som 82 åring, så nei dette blir nok ikke som livstid å regne. 

Skrevet
theTitanic skrev (44 minutter siden):

I pedofilisaker er gjentagelsesfaren høy, saken er kjent så han har heller ikke noe å tape på å begå nye overgrep. Og livet hans er ikke over som 82 åring, så nei dette blir nok ikke som livstid å regne. 

Var han ikke 76? Da slipper han tidligst ut etter å ha passert forventet levealder for menn. Og fengsel betyr at helsen vil reduseres raskt.

• Liker 1
Skrevet
In absentia skrev (2 timer siden):

Med livstid så hadde gjentakelsesfaren vært 0. Det norske folk fortjener bedre enn at sånne somdette skal gå løs.

Det er mye bedre å sette ressursene inn på politiet slik at de får avdekket flere overgrep. 

Skrevet (endret)

jeg synes synd i dem som får 12 år.

Dem som gjør overgrep har mest sannsynlig gått gjennom en helvetes barndom med voldtekt, beføling av foreldre, eller onkel.. og lignende ting..

Istedent for 12 år, så burde dem heller få hjelp for å bli frisk.

En person som er blitt gjort overgrep på klarer mest sannsynlig å komme seg over det iløpet av et år å leve normalt. En person som har blitt gjort overgrep som barn blir å slite gjennom livet.

Endret av Revenmann29
Skrevet
3 minutter siden, Revenmann29 said:

Dem som gjør overgrep har mest sannsynlig gått gjennom en helvetes barndom med voldtekt, beføling av foreldre, eller onkel.. og lignende ting..

En person som er blitt gjort overgrep på klarer mest sannsynlig å komme seg over det iløpet av et år å leve normalt. En person som har blitt gjort overgrep som barn blir å slite gjennom livet.

🙃 Er dette et slags forsøk på ironi eller sarkasme?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Citha said:

🙃 Er dette et slags forsøk på ironi eller sarkasme?

Nei.. mener det jeg sier.

overgreper trenger profosjonell hjelp, ikke fengsel. 

Skrevet
Revenmann29 skrev (2 timer siden):

Det der er jo helt bak mål. Så om han ble voldtatt som barn så rettferdiggjør det at han voldtar andre barn igjen? De blir jo minst like ødelagt de. De er jo også barn. 

• Liker 3
Skrevet

Alikevel så jubler folk når noen som prøver å gjøre noe med det blir fengslet, f.eks MGO-medlemmer.

Da er det ikke rart at strafferammene ikke blir endret heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...