GrønnNellik68 Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 https://www.dagbladet.no/nyheter/sjokkert-av-synet---begynner-a-grate/73577807?fbclid=IwAR0UJTFV8JLZzKi_30U2O4JbvE-yPsiXqnDrBOhA3ypH8B9PcODA_n9z25s Er fattighuset blåkors? Trodde ikke noe het det nå tildags .. flaut bare å måtte ty til noe sånt men må man så må man. Overrasker meg nå ikke da. 2
Gjest Lawyam Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Mistenker at artikkelforfatteren ikke var i nærheten av tanken på å fremme tanken 'Flaut å ty til noe sånn' . Jeg oppfattet det som et rop om hjelp og flauhet på regjeringens og folkets vegne.
Marissa Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 Dette handler nok i hovedsak om arbeidsinnvandrere som ikke får jobb eller har rett på støtte (vært flere artikler om lignende tiltak her jeg bort der det kommer frem), og nordmenn som får støtte men ikke evner å disponere pengene sine. 5
Gjest Lawyam Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 Marissa skrev (40 minutter siden): Dette handler nok i hovedsak om arbeidsinnvandrere som ikke får jobb eller har rett på støtte (vært flere artikler om lignende tiltak her jeg bort der det kommer frem), og nordmenn som får støtte men ikke evner å disponere pengene sine. Nei, det er ikke et stykke som fordømmer. Det er et innlegg som gråter for hvor lite folk og regjeringen bryr seg eller forstår.
Rosabløff Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 Da jeg leste artikkelen tidligere i dag stod den side om side med kritikk av at man må på karantenehotell. Ironisk og gir samtidig en flau smak i munnen. Køen består nok både av arbeidsinnvandrere, korona-arbeidsledige og folk som har vært fattige i mange år av ulike årsaker. 1
Anbefalte innlegg