AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Del Skrevet 30. mars 2021 Hei, Jeg vurderer å reise til Svalbard i juni kanskje, dersom smittenivået er blitt litt lavere igjen. Jeg ser det finnes noen fuglefjell som båtturer går litt innom, og lurte på om noen vet om det er en grei sjanse for å få sett Lundefugl på Svalbard? Og er sjansene store for å få sett hvaler eller andre sjøpattedyr når isen er smeltet? Jeg vet det finnes en del turer som ser på hvalrosser, men har ikke sett så mye info om andre sjøpattedyr. Anonymkode: b5a50...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Del Skrevet 30. mars 2021 kanskje Anonymkode: e80f2...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Del Skrevet 30. mars 2021 Jeg har sett lundefugl på Svalbard, men hvis målet ditt er å se lundefugl er det andre steder du heller burde reise til. Jeg har bodd der oppe og har sett det kun en gang i forbindelse med feltarbeid. Steinkobbe og ringsel er ganske vanlig å se, så der er sjansen stor. En båttur til fuglefjellene i Isfjorden gir ikke de helt store sjansene til å se hval, men man skal aldri si aldri. Hvithval er kanskje den mest sannsynlige. Anonymkode: a3ea5...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Del Skrevet 31. mars 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har sett lundefugl på Svalbard, men hvis målet ditt er å se lundefugl er det andre steder du heller burde reise til. Jeg har bodd der oppe og har sett det kun en gang i forbindelse med feltarbeid. Steinkobbe og ringsel er ganske vanlig å se, så der er sjansen stor. En båttur til fuglefjellene i Isfjorden gir ikke de helt store sjansene til å se hval, men man skal aldri si aldri. Hvithval er kanskje den mest sannsynlige. Anonymkode: a3ea5...9e0 Neida, det er ikke hovedmålet med turen. Aller helst vil jeg til Island men da må jeg i så fall satse på at smitten her er såpass lav at de da har åpnet grensene sine, slik at man slipper karantene, for jeg vil nok ikke være fullvaksinert innen juni, tipper jeg. Så jeg tenkte at kanskje Svalbard da kan være et spennende alternativ. Hvordan er det der i juni? Anonymkode: b5a50...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 31. mars 2021 #5 Del Skrevet 31. mars 2021 Har vært på Svalbard i juni, og da kan det være fint med åpent hav og båtturer, blomster og rikt fugleliv. Men har også opplevd at isen har ligget enda slik at det ikke er mulig å komme ut fjorden på båttur. Har fugleinteressert familie som har vært på Svalbard og vært svært fornøyd med opplevelsene der. Har selv fått med meg både hvalross og sel, rikt fugleliv med fuglefjell, polarrev, rein og isbjørn, sistnevnte dog på avstand men likevel veldig gøy! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 14.41): Hei, Jeg vurderer å reise til Svalbard i juni kanskje, dersom smittenivået er blitt litt lavere igjen. Jeg ser det finnes noen fuglefjell som båtturer går litt innom, og lurte på om noen vet om det er en grei sjanse for å få sett Lundefugl på Svalbard? Og er sjansene store for å få sett hvaler eller andre sjøpattedyr når isen er smeltet? Jeg vet det finnes en del turer som ser på hvalrosser, men har ikke sett så mye info om andre sjøpattedyr. Anonymkode: b5a50...312 Aner ikke angående Svalbard, men til attraksjonene du spør etter så har jeg et par innenlandstips: Du får sett lundefugl med Puffin Safari på Bleik eller Sea Safari på Andenes, som drar ut med båt til en av Norges største fuglefjell, Bleiksøya, hvor det hekker 40.000 lundefugl med mye havørn rundt seg. Og hvaler og spekkhuggere får du sett gjennom Hvalsafari eller Sea Safari på Andenes, 10 km fra Bleik. Så Andøya er rette plassen for deg Anonymkode: e7ba1...7e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Del Skrevet 3. april 2021 On 3/31/2021 at 3:13 PM, AnonymBruker said: Aner ikke angående Svalbard, men til attraksjonene du spør etter så har jeg et par innenlandstips: Du får sett lundefugl med Puffin Safari på Bleik eller Sea Safari på Andenes, som drar ut med båt til en av Norges største fuglefjell, Bleiksøya, hvor det hekker 40.000 lundefugl med mye havørn rundt seg. Og hvaler og spekkhuggere får du sett gjennom Hvalsafari eller Sea Safari på Andenes, 10 km fra Bleik. Så Andøya er rette plassen for deg Anonymkode: e7ba1...7e0 Var på Andøya i fjor høst, og skulle vært på hvaltur men storm forhindret at vi fikk dra, selv om vi var der i flere dager. Og lundefuglen hadde reist. Men veldig flott sted😊 Men vil gjerne se noe annet denne gangen. Lundefugl er ikke hovedgrunnen til reisen, men leste noe om Lundefugl på Svalbard, så lurte på om det var mulig å se dem der. Anonymkode: b5a50...312 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #8 Del Skrevet 3. april 2021 On 3/31/2021 at 3:04 PM, reiseglad said: Har vært på Svalbard i juni, og da kan det være fint med åpent hav og båtturer, blomster og rikt fugleliv. Men har også opplevd at isen har ligget enda slik at det ikke er mulig å komme ut fjorden på båttur. Har fugleinteressert familie som har vært på Svalbard og vært svært fornøyd med opplevelsene der. Har selv fått med meg både hvalross og sel, rikt fugleliv med fuglefjell, polarrev, rein og isbjørn, sistnevnte dog på avstand men likevel veldig gøy! Takk, det høres veldig bra ut😊 Har ikke særlig forhåpninger om å se isbjørn, men hadde vært veldig gøy å se isbjørn (på trygg avstand selvsagt!). Men hadde også vært gøy å se fjellrev og hvalross! Anonymkode: b5a50...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #9 Del Skrevet 4. april 2021 Satt en meter fra Lundefugl på Mykines på Færøyene. En flott fugl Anonymkode: 928e8...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå