AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Jeg har ikke tenkt å arrangere fest, men jeg er likevel nysgjerrig, for det er flere som sier at i private hjem er det bare en anbefaling om 2 personer, og det finnes ikke et påbud i eget hjem. Hvor mange person er det lov å invitere hjem til seg selv, i sitt eget private hjem? Jeg ser at det er en anbefaling om maks 2 personer. Maks 10 person er et krav utenfor privat hjem. Men er det en regel hvor for mange en kan ha på besøk privat? I så fall, kan noen vise meg hvor dette står? Anonymkode: 0ea6a...c5b
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Her står det https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/arrangementer-gjester-i-hjemmet-og-avstand/antall-gjester-pa-besok
PM75 Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 Det er jo nasjonale anbefalinger som gjelder for alle & så er det noen lokale anbefalinger eller påbud som er strengere enn de nasjonale. Så det kommer jo an på hvor du bor.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 Anbefaling er 2 stk, så kan du ikke bare overholde det og slutte å lete etter smutthull! Anonymkode: 86f65...cc2 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Anbefaling er 2 stk, så kan du ikke bare overholde det og slutte å lete etter smutthull! Anonymkode: 86f65...cc2 Jeg leter ikke etter smutthull. jeg skal ikke ha fest. Jeg vil bare vite hvor maks antall står. Anonymkode: 0ea6a...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 Catalina Culès skrev (14 minutter siden): Her står det https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/arrangementer-gjester-i-hjemmet-og-avstand/antall-gjester-pa-besok Her står det bare at en ikke bør har flere enn 2. Hvor står det hvor mange det er forbudt å ha i sitt eget private hjem? Anonymkode: 0ea6a...c5b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #7 Skrevet 30. mars 2021 Kommer vel an på hvor mange andre disse 2 besøkende også omgås? Uansett begrens kontakter! Anonymkode: 4ecfb...bc2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #8 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her står det bare at en ikke bør har flere enn 2. Hvor står det hvor mange det er forbudt å ha i sitt eget private hjem? Anonymkode: 0ea6a...c5b Lev som om det er et forbud mot å ha flere på besøk. Anonymkode: e2e06...b1b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #9 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lev som om det er et forbud mot å ha flere på besøk. Anonymkode: e2e06...b1b Hvorfor står det ikke at det er et forbud? Hvis en har 9 personer på besøk i et privat hjem, så kan vel ingen si noe på det siden det kun er en anbefaling om maks 2 personer? Og hvorfor omhandler punktet om maks 10 personer kun om privat sammenkomst i offentlig rom, og ikke privat hjem? Det hadde vært mye mer tydelig om maks 10 personer også gjaldt private hjem. Anonymkode: 0ea6a...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #10 Skrevet 30. mars 2021 Sjekk nettsiden til kommunen du bor i. To er bare en anbefaling, og så må man jo tenke praktisk også. På søndag var vi tre stk på besøk hos en singel. Jeg og den single kunne ha besøkt paret, men de bor smått, derfor samlet vi oss heller hos den single som har en gedigen stue. Her er det 10 som er maks. Anonymkode: b8b99...c18 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #11 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjekk nettsiden til kommunen du bor i. To er bare en anbefaling, og så må man jo tenke praktisk også. På søndag var vi tre stk på besøk hos en singel. Jeg og den single kunne ha besøkt paret, men de bor smått, derfor samlet vi oss heller hos den single som har en gedigen stue. Her er det 10 som er maks. Anonymkode: b8b99...c18 Kommunen har samme tiltak som nasjonale. Jeg følger anbefalingen om 2 personer på besøk. Det er uansett ikke et tema for meg denne påsken. Men det er tema for mange, og en del av disse argumenterer slik jeg gjør. 2 person er er bare en anbefaling, og 10 person er maks på offentlig sted. Derfor velger noen ha ha maks 10 personer hjemme hos seg selv, og mener det er riktig, fordi de mener det ikke er noe forskjell på privat hjem og offentlig sted. Og siden 2 person kun er en anbefaling, mener de også at politiet ikke kan anmelde før de overstiger maks 10 personer. Anonymkode: 0ea6a...c5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå