MiniMjau Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 (endret) Har et par pallekasser(heter d d??) I hagen? Hva kan jeg plante av geønnsaker/salat etc rett ut i kassene? Eller forslag til noe som kan spes inne nå og sette ut når det er varmere. Endret 30. mars 2021 av MiniMjau
Thildamor Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Vi har planta setteløk. Senere blir det å så gulrot. Har også hatt sukkererter, forskjellig salater, reddik, rødbeter som jeg kommer på i farta. Har også mynte i en, men den har tatt fullstendig over hele kassa. 1
MiniMjau Skrevet 30. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2021 Thildamor skrev (17 minutter siden): Vi har planta setteløk. Senere blir det å så gulrot. Har også hatt sukkererter, forskjellig salater, reddik, rødbeter som jeg kommer på i farta. Har også mynte i en, men den har tatt fullstendig over hele kassa. Ja, jeg får litt setteløk jeg også Ja, kanskje jeg skal prøve noe urter.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 Det kommer litt an på høyden på kassa. Reddik er veldig lett. Den kan du høste og så på nytt flere ganger på en sesong. Agurk kan også gå fint hvis det er litt lunt og solrikt. (Den bør du plante inne først, og plante ut når det blir varmere. ) Tomat kan også plantes inne først og tas ut. Gressløk og Mynte bør du heller ha i egne potter, ellers tar de helt over... (Og jordskokk, hvis du vil prøve det. Vokser "som ugress" år etter år.) Sukkererter gror veldig fint, men trenger noe å klatre i. (Leste tips om å plante dem sammen med mais, så de kan vokse på maisen. ) Salat er lett og greit. Det kan også plantes mer av etter hvert som du spiser (Plukksalat) Hvis det er litt dybde på kassene, så er jo gulrot, rødbete, og andre rotvekster kjempefint. Flere ting jeg ikke har erfaring med, men som jeg tenker å prøve, er knutekål, blomkål, brokkoli, mais, squash, gresskar, purreløk og løk. Har pallekarm ute (en med "lokk" så det blir litt drivhus når i starten) der det ble plantet gulrøtter og noe andre rotgrønnsaker før det frøs i høst. De spirer nå. Mens alt annen driver jeg og planter inne fortsatt. Anonymkode: 80944...bd0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå