AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Del Skrevet 30. mars 2021 I mange år har jeg slitt med ekstrem svette, og det er ekstremt plagsomt. Jeg må alltid tenke på hva jeg har på meg, og ha med meg ting jeg kan knytte rundt livet i tilfelle det vises at buksen blir gjennomvåt av svette. Bare for å ta dagen i dag som et eksempel. Alt jeg har gjort i dag er å småpusle litt på kjøkkenet, vasket over kjøkkenbenken, ryddet ut av oppvaskmaskin, slike småting. Og jeg har allerede måttet bytte undertøy og genser en gang fordi jeg var klissvåt. Jeg har ikke spesielt dårlig kondis, så det skyldes ikke at jeg anstrenger meg hardt heller. Jeg har prøvd å antiperspiranter, men huden reagerer på det. Da jeg snakket med legen var hans respons: "og hva mener du jeg skal gjøre med det?", så der var det ingen hjelp å få. Er det noen som har gode råd? Anonymkode: a9645...9c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Del Skrevet 30. mars 2021 Absolutt noe fastlegen kan hjelpe deg å henvise til. Eller gå privat: https://www.aleris.no/plastisk-kirurgi/kosmetisk-behandling/overdreven-svette/?gclid=Cj0KCQjwmIuDBhDXARIsAFITC_7OSaIU1aCMNAc5bc8dwkeFmoMcEjldm7_b5SGtvNTFICHWXBPOQZ8aAqcNEALw_wcB Anonymkode: ac780...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Del Skrevet 30. mars 2021 Den behandlingen passer ikke når jeg svetter over hele kroppen. 😞 Anonymkode: a9645...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #4 Del Skrevet 30. mars 2021 Har du vurdert botox? En venninne av meg fikk dette dekket av det offentlige. Hun plagdes også med svette over hele kroppen, men det ble mye bedre med botoxbehandling. Det er virkelig verdt forsøket! Anonymkode: 3dd9d...8ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Del Skrevet 30. mars 2021 Jeg slet med tilsvarende problem i mange mange år. Primært i armhulene , men også ellers på overkroppen. Har fått Botox injeksjoner i armhulene som Lammer svertekjertlene. Det har også hjulpet på svetten ellers på kroppen. Ikke st jeg vet, men vil anta det er fult mulig og finne de over aktive kjertlene andre steder pÅ kroppen og lamme de på Samme måte Anonymkode: 671ea...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Del Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg slet med tilsvarende problem i mange mange år. Primært i armhulene , men også ellers på overkroppen. Har fått Botox injeksjoner i armhulene som Lammer svertekjertlene. Det har også hjulpet på svetten ellers på kroppen. Ikke st jeg vet, men vil anta det er fult mulig og finne de over aktive kjertlene andre steder pÅ kroppen og lamme de på Samme måte Anonymkode: 671ea...d5f Måtte du betale for dette selv eller dekket av det offentlige? Pris? Anonymkode: 3c943...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #7 Del Skrevet 30. mars 2021 Har du ikke blitt utredet i det hele tatt? Blodprøver? Klinisk undersøkelse? Da ville jeg byttet fastlege. Dette er ikke normalt, og du må jo få hjelp Anonymkode: 83e3f...cc5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #8 Del Skrevet 30. mars 2021 Jeg bruker Egazil mot svette, men sliter ikke med det over hele kroppen, så vet ikke hvordan det fungerer da. Mitt hovedproblem er ansiktssvette. Jeg syns de har litt ubehagelige bivirkninger,som munntørrhet, tørr hals og tett nese, så jeg tar de bare når jeg "må". Leste om de her inne og ba om resept av legen. Har prøvd meg litt frem og har funnet ut at jeg må ta 4 stk på tom mage, hvis ikke har de ingen effekt. Moren min sliter med det samme så jeg anbefalte det til henne også, og hun har også hatt god effekt av det. Hun trenger også færre tabl og har mindre bivirkninger enn meg. Det er også et annet legemiddel som fungerer på samme måte, men nå husker jeg ikke hva det heter i farta. Verdt et forsøk kanskje Anonymkode: a808e...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #9 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har du vurdert botox? En venninne av meg fikk dette dekket av det offentlige. Hun plagdes også med svette over hele kroppen, men det ble mye bedre med botoxbehandling. Det er virkelig verdt forsøket! Anonymkode: 3dd9d...8ed Da jeg undersøkte den muligheten fikk jeg beskjed om at den ikke fungerte for generalisert svette, som er problemet mitt. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har du ikke blitt utredet i det hele tatt? Blodprøver? Klinisk undersøkelse? Da ville jeg byttet fastlege. Dette er ikke normalt, og du må jo få hjelp Anonymkode: 83e3f...cc5 Nei, jeg har ikke blitt utredet i det hele tatt. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg bruker Egazil mot svette, men sliter ikke med det over hele kroppen, så vet ikke hvordan det fungerer da. Anonymkode: a808e...ef7 Takk for tips, det skal jeg lese mer om Anonymkode: a9645...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Del Skrevet 31. mars 2021 Det kan være høyt stoffskifte. Anonymkode: 537e3...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #11 Del Skrevet 31. mars 2021 Det finnes faktisk piller på resept du kan få mot overdreven svetting. Jeg husker ikke hva de heter, men de brukes bla. Mot ekstrem høy blæreaktivitet. Hvordan er vekten din? Selvom du er godt trent og sterk, kan noen få kilo ned gjøre noe med svetteproduksjon. Jeg opplevde å gå fra søkk våt rygg da jeg gikk ned 5 kilo😳 en bonus jeg ikke hadde tenkt på engang. Anonymkode: 4ebb8...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tånegla Skrevet 31. mars 2021 #12 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes faktisk piller på resept du kan få mot overdreven svetting. Jeg husker ikke hva de heter, men de brukes bla. Mot ekstrem høy blæreaktivitet. Hvordan er vekten din? Selvom du er godt trent og sterk, kan noen få kilo ned gjøre noe med svetteproduksjon. Jeg opplevde å gå fra søkk våt rygg da jeg gikk ned 5 kilo😳 en bonus jeg ikke hadde tenkt på engang. Anonymkode: 4ebb8...1c5 Ditopran og Dridase blir de markedsført under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Del Skrevet 31. mars 2021 Det første du bør gjøre er å bytte lege. Anonymkode: c57d9...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #14 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det kan være høyt stoffskifte. Anonymkode: 537e3...094 Det stemmer sikkert, men når jeg har tatt blodprøver for andre ting har stoffskiftet vært en del av det som har blitt sjekket, og de prøvene har vært normale. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det finnes faktisk piller på resept du kan få mot overdreven svetting. Jeg husker ikke hva de heter, men de brukes bla. Mot ekstrem høy blæreaktivitet. Hvordan er vekten din? Selvom du er godt trent og sterk, kan noen få kilo ned gjøre noe med svetteproduksjon. Jeg opplevde å gå fra søkk våt rygg da jeg gikk ned 5 kilo😳 en bonus jeg ikke hadde tenkt på engang. Anonymkode: 4ebb8...1c5 Vekt har ingen betydning her. Jeg veier 5 kg over trivselsvekt akkurat nå, men problemet var like stort da jeg veide 10 kg mindre også. tånegla skrev (4 minutter siden): Ditopran og Dridase blir de markedsført under. Takk, jeg skal sjekke dem ut Anonymkode: a9645...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå