AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Hei, er det noen her som har studert eller studerer sykepleien og vil fortelle litt hvordan dette er? hva inngår i en arbeidsdag, hvilke arbeidsoppgaver har dere? er det mye praksis i studieløpet? Mye fagstoff/vanskelig fagstoff? Hvilke interesser og kvaliteter bør man ha for denne jobben? Vurderer å søke meg inn, men er ikke 100% sikker på om dette er hva jeg ønsker å studere.😅 Anonymkode: e0880...65a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Hva slags interesser og kvaliteter du bør ha kommer veldig an på hvor du ender opp med å jobbe når du er ferdig. Det er den store variasjonen i arbeidsplasser som er det flotte med å være sykepleier. Du kan jobbe med alt fra barnepsykiatri, poliklinikk for diabetes, operasjonsavdeling, akuttmottak, demensavdeling, ta nødanrop på AMK, Forsvaret, legekontor, kreftkoordinator i kommunen, rehabiliteringssenter, hudpleieklinikk eller offshore for å nevne noen veldig få arbeidsplasser. Derfor kan alle personlighetstyper passe i yrket, så lenge du liker å lære og har normalt utviklet empati. Jeg har ikke angret en dag. Mange assosierer det å være sykepleier med tunge løft og tung turnus på sengeposter og sykehjem, men det finnes SÅ mange andre muligheter som sykepleier😊 Anonymkode: bb857...af9 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 Studiet består av omtrent 50% praksis. Underveis i praksis har ikke vi hatt noen forelesninger, men en del innleveringer relatert til praksisen man er i. Har da for det meste kontakt med praksisveileder og lærer, samt andre studenter som er i praksis samme sted. Når man ikke er i praksis er det forelesninger, refleksjonsgrupper, individuelle og gruppevise innleveringer og ferdighetstrening. Hvor mye som er obligatorisk varierer nok, men ved universitetet jeg studerer er ikke de fleste forelesninger obligatoriske - men det er derimot innleveringer, refleksjonsgrupper og selvfølgelig ferdighetstrening. Fagstoffet er ikke nødvendigvis så vanskelig (men dette vil jo så klart være individuelt), men det er mye å lære - både praktiske ferdigheter og teori. Det er absolutt overkommelig, og ikke minst veldig interessant! Jeg valgte blant annet sykepleie på grunn av alle mulighetene. Man kan bruke bacheloren til veldig mye spennende. Tenker at mange ulike personlighetstyper kan passe til dette yrket! Anonymkode: a4f24...3ca 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva slags interesser og kvaliteter du bør ha kommer veldig an på hvor du ender opp med å jobbe når du er ferdig. Det er den store variasjonen i arbeidsplasser som er det flotte med å være sykepleier. Du kan jobbe med alt fra barnepsykiatri, poliklinikk for diabetes, operasjonsavdeling, akuttmottak, demensavdeling, ta nødanrop på AMK, Forsvaret, legekontor, kreftkoordinator i kommunen, rehabiliteringssenter, hudpleieklinikk eller offshore for å nevne noen veldig få arbeidsplasser. Derfor kan alle personlighetstyper passe i yrket, så lenge du liker å lære og har normalt utviklet empati. Jeg har ikke angret en dag. Mange assosierer det å være sykepleier med tunge løft og tung turnus på sengeposter og sykehjem, men det finnes SÅ mange andre muligheter som sykepleier😊 Anonymkode: bb857...af9 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Studiet består av omtrent 50% praksis. Underveis i praksis har ikke vi hatt noen forelesninger, men en del innleveringer relatert til praksisen man er i. Har da for det meste kontakt med praksisveileder og lærer, samt andre studenter som er i praksis samme sted. Når man ikke er i praksis er det forelesninger, refleksjonsgrupper, individuelle og gruppevise innleveringer og ferdighetstrening. Hvor mye som er obligatorisk varierer nok, men ved universitetet jeg studerer er ikke de fleste forelesninger obligatoriske - men det er derimot innleveringer, refleksjonsgrupper og selvfølgelig ferdighetstrening. Fagstoffet er ikke nødvendigvis så vanskelig (men dette vil jo så klart være individuelt), men det er mye å lære - både praktiske ferdigheter og teori. Det er absolutt overkommelig, og ikke minst veldig interessant! Jeg valgte blant annet sykepleie på grunn av alle mulighetene. Man kan bruke bacheloren til veldig mye spennende. Tenker at mange ulike personlighetstyper kan passe til dette yrket! Anonymkode: a4f24...3ca Tusen takk for svar, settes pris på😊 Anonymkode: e0880...65a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå