Gå til innhold

Hvordan øke sexlyst hos damen (langvarig parforhold)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg tror at det er et "problem" mange menn opplever: med tiden går sexlysten ned his damene (i gjennomsnitt selvfølgelig, det er sikkert mange kvinner som har klart å opprettholde samme lyst gjennom årene). Flere studier bekrefter tendensen.

Jeg er mann i 30-årene og opplever at damen har mistet interesse. Vi ligger fortsatt men det er ikke som i starten (hvilket er greit) men jeg vil gjerne gi nytt liv/lidenskap i vårt forhold.

Jeg har tenkt på det følgende:

-ta enda mer vare på meg selv (trening, klær)

-ha et sosialt liv ute for familien for å fortsatt bli som den selvstendige mannen hun ble forelsket i

-gi henne fritid/frihet med venniner mens jeg passer barna

-gjøre henne (bare) litt sjalu? 

-vaske huset osv (alltid gjort det)

-ikke framstå som needy.

-ta tid til dater

Har noen andre forslag/tips?

Takker

Anonymkode: 8df35...c9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan begynne å bruke kondom så hun kan slutte på hormonprevensjon (typ p-piller, p-stav osv), da det gjerne dreper sexlysten hos kvinner

Anonymkode: 97a15...7af

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at de i denne tråden her er inne på noe:

Anonymkode: 208cb...8ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La henne få en elsker eller utforske videre med noen andre. Akkurat som med dere menn går vi kvinner lei av partneren vår i et forhold, men kvinner sin første intensjon er ikke å være utro eller finne en annen ettersom mange kvinner er monogame. Dette sett ifra et biologisk perspektiv. Er lite du kan gjøre om hun ikke er tiltrukket av deg lenger, hadde hun vært tiltrukket av deg og hatt lyst på deg så hadde hun hatt sex med deg. Hun trenger nok bare å ligge med noen andre. 

Anonymkode: a8adf...d83

• Liker 3
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei

Jeg tror at det er et "problem" mange menn opplever: med tiden går sexlysten ned his damene (i gjennomsnitt selvfølgelig, det er sikkert mange kvinner som har klart å opprettholde samme lyst gjennom årene). Flere studier bekrefter tendensen.

Jeg er mann i 30-årene og opplever at damen har mistet interesse. Vi ligger fortsatt men det er ikke som i starten (hvilket er greit) men jeg vil gjerne gi nytt liv/lidenskap i vårt forhold.

-ha et sosialt liv ute for familien for å fortsatt bli som den selvstendige mannen hun ble forelsket i

-ikke framstå som needy.

-ta tid til dater

Takker

Jo mer sex man har jo mer lyst på sex får man. Jo minder sex man har jo mindre lyst på sex får man.

I tillegg begynner sexen lenge før dere får av dere klærne. Hun må tennes mentalt lang tid i forveien. 

Hvorfor snakker dere ikke sammen? Snakk om sex og gjør det til et felles prosjekt å ha sex sammen oftere, så vil lysten hennes komme tilbake. I tillegg bør dere snakke om hennes behov og lyster når det kommer til sex. Hva tenner henne og hvordan liker hun det? Hva fantaserer hun om? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

La henne få en elsker eller utforske videre med noen andre. Akkurat som med dere menn går vi kvinner lei av partneren vår i et forhold, men kvinner sin første intensjon er ikke å være utro eller finne en annen ettersom mange kvinner er monogame. Dette sett ifra et biologisk perspektiv. Er lite du kan gjøre om hun ikke er tiltrukket av deg lenger, hadde hun vært tiltrukket av deg og hatt lyst på deg så hadde hun hatt sex med deg. Hun trenger nok bare å ligge med noen andre. 

Hadde du fulgt med litt her inne så hadde du visst at det forslaget (om å få seg en elsker) har motsatt virkning hos 95% av kvinnene. De vil tolke det som om han ikke lengre er glad i henne, at han er en taper, og så vil de miste siste rest av lyst.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
DEN NAKNE GARTNER skrev (1 minutt siden):

I tillegg begynner sexen lenge før dere får av dere klærne. Hun må tennes mentalt lang tid i forveien. 

Godt poeng!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så «veldig troverdig du er» som kvinne, forresten :ironi: 

Rart at du kommer med biologiske argumenter, og ikke egne erfaringer...

Her er et godt eksempel på hva kvinner tenker om dette:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hei

-ikke framstå som needy.

-ta tid til dater

Takker

Syns egentlig ingen av de ideene var gode for å få sexlivet bedre. Være masse fra hverandre og få henne sjalu?? Du er på feil spor!! 

For meg er det og bli sett. Jeg vil ha oppmerksomhet. Jeg vil ha komplimenter. Jeg vil føle at han blir tent på meg. Jeg vil ha små kjærtegn i løpet av dagen(klem, kyss, holde hender, holde rundt, lite klaps på rompa). 

Og sikkert flere ting. Han må få meg til å føle meg elsket. Rett og slett. Og det er så lite som skal til. 

Anonymkode: 654fd...c3f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde å få den tilbake dersom vi var ute av hjemmet en helg eller på mini-ferie osv. Mye tid alene som kjærester og knullet som kaniner på hotellrommet i flere timer hver dag. Dette fortsatte også når vi kom hjem igjen over en lengre periode. Badekar kan anbefales! 😜 Å komme seg bort fra hverdagen gjør underverker for meg i det minste. 

Anonymkode: 3cabc...715

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns egentlig ingen av de ideene var gode for å få sexlivet bedre. Være masse fra hverandre og få henne sjalu?? Du er på feil spor!! 

Jeg tenkte akkurat det samme :) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei

-ikke framstå som needy.

-ta tid til dater

Takker

Har du snakket med henne om dette? Det kan ha så mange årsaker, og noen av punktene dine kan ha motsatt effekt. Spesielt den sjalusibiten. Hadde min samboer gått inn for å gjøre meg sjalu hadde jeg virkelig ikke fått mer lyst på ham. Kommunikasjon er gull i alle fall. Spør henne og ikke ta deg nær av svarene du får,og ikke krangle på det. Kanskje er årsaken så enkel som hormonprevensjon, så da kan løsningen være at du begynner med kondom så hun kan slippe å proppe kroppen sin full av hormoner. Kanskje kan en løsning være at du tar mer ansvar hjemme. Og du, ikke kall det å "passe barna". Du er pappa, ikke barnevakt. Avlast henne litt, bli enig om fordeling av oppgaver. Kvinner ender ofte opp med å gjøre mange usynlige oppgaver (planlegging, organisering osv) som er mer utmattende enn man skulle tro. Ingen her kjenner din kone da, så du må spørre henne direkte om hva du/dere kan gjøre for å finne tilbake lidenskapen.

Anonymkode: a7c9e...157

• Liker 4
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Gjøre sjalu funker ikke på meg, hadde bare blitt usikker og mistet lyst.

Men punkter som funker:

- Vær fysisk i hverdagen uten at det konsekvent leder til sex. Litt sånn stryking på ryggen/i håret eller sndre steder hun liker. Ikke pupp/rumpe/underliv. 

- Kyssing uten at det alltid skal lede til sex

- Gi litt massasje innimellom uten at du hver gang går rett over på sex 

Så når du merker lysten er mer tilstede enn før:

- Langt og pirrende forspill

- La henne komme først på sine premisser 

- Ta en sjekk på om du faktisk er bra i senga. Gir du henne tid til å bare være i nytelsen? Gir du tid til å få orgasme uten at det skal skje helst innen 2 minutt? Følger du hennes tempo eller ditt?

- Kjøp Womanizer 😂 Neida. Men akkurat den liker ganske mange kvinner av en grunn. Funker dårlig i samleie, men om du er med på andre måter eller hun bruker den alene vil nok hennes erindring av at orgasme faktisk er hyggelig dukke opp igjen. 

- Spør henne om hva hun tenner mest på å motta/gjøre. Øv på å snakke om fantasier avogtil. 

Gi komplimenter i hverdagen som går på henne som attraktiv kvinne. 

Får hun ikke lyst på sex av noe av dette er det fordi hun A: er syk/utslitt/er påvirket av prevensjon B: ikke har lyst på deg lengre C. Er aseksuell

For meg har ikke deling av husarbeid noe med sexlyst å gjøre, jeg får ikke økt lyst av noe som er en selvfølge. 

Hilsen dame i langvarig forhold med barn osv. 

Gjest Paramount
Skrevet

At du skal gjøre deg selv mer attraktiv er en vanskelig vei, da vanens makt er sterk. Å forsøke å få henne til å føle seg enda mer attraktiv og sexy derimot, kan gi større utbytte. Selvsagt skal du ta vare på deg selv, men kvinner må først og fremst føle seg attraktive selv for ha lyst på sex. Du kan motivere henne til å bruke enda mer tid på seg selv. Gjør alt du kan for at hun får tid til seg selv. La henne få så mye tid at hun har fritid, selv etter å ha brukt mye tid på seg selv. Ikke forvent ros og skryt, ikke la henne få dårlig samvittighet, men du bør forvente å få mye annet godt fra henne 😊. It works.

Skrevet

Å daske min kone på rumpa rundt middagstider og fortelle henne hvor deilig den ser ut i den dongeribuksa, bruker å føre til snøret i bånn noen timer senere på kvelden👌😉 

• Liker 4
Gjest Fnuggolina
Skrevet
solangun skrev (3 minutter siden):

Å daske min kone på rumpa rundt middagstider og fortelle henne hvor deilig den ser ut i den dongeribuksa, bruker å føre til snøret i bånn noen timer senere på kvelden👌😉 

Haha....

Det hjelper kun for de som allerede har lyst og liker å bli litt høflig antastet ved kjøkkenbenken ;) 

Jeg liker all sånn hverdagstafsing, men damer med lav lyst får nok mer kvelningsfrysninger av det.

AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke til sjela hennes. Hva er det hun tenner på utenom sex? Strikking, matlaging, tandemhopp i fallskjerm, sport, barneomsorg, Marie Kondos ryddetips, karrieren sin, vinkveld, reiser? Finn hennes svake punkt, og dykk ned i interessen hennes og i tankene hennes med liv og lyst. Lytt, still spørsmål, virk sjarmert. La henne føle at hun er interessant og spesiell. Alle kvinner vil ha en skikkelig interessert mann. Brus i tillegg med fjærene, men de fleste tenner mest på å være begjært selv ikke på  begjære andre (selv om det og må til). 

Anonymkode: a3b4a...675

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt høy sexlyst. Nå er den på bunn.. Det skyldes mange ting,og totalen har ført til at jeg ikke føler meg vel med mannen min. 

Det er spørsmål som hvorfor puppene mine har blitt slik (fått melk i puppene, så tyngdekraften har gjort så brystvortene ikke er midt på puppen som to runde epler).. At han ikke ønsker å ta på puppene pga amming (greit nok, full forståelse) men unødvendig å legge til at brystvortene mine er turnoff å komme borti fordi dei er så lange... 

Så har vi den kvelden han sa at kanskje han drømmer om xxx i natt (en eller annen kjendis han syntes var digg). At han sier "neida" etterpå tar ikke bort den kommentaren... 

Og at en annen han kjenner ble kjempefeit i svangerskapet, så sier han (direkte sitat) : ikke slik som deg, ikke at du er feit, men skikkelig smellfeit. Ja. Ok. 

Det er slike kommentarer som alene ikke betyr så mye, totalen som gjør vondt... 

Så legger vi til at han inviterer meg til å komme og kysse og at det ikke trenger å bety sex. Så legger jeg meg bort til han, og det blir fort tydelig at det er sex som er planen hans. Og eneste sexstillingen vi har er meg på topp eller bakfra. 

Nei, jeg har ikke lyst på den mannen der. 

Anonymkode: 5afb7...dca

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
solangun skrev (13 minutter siden):

Ja, men hun har jo lyst på deg,da funker slikt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men hun har jo lyst på deg,da funker slikt. 

Det er vel fåtallet som går rundt og konstant har lyst? Denne lysten må jo vekkes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...