Gå til innhold

Andre kvinner her som bruker Finasterid og/eller Minoxidil (Recrea Forte) mot hårtap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var jeg som skrev dette, fikk resept på finasteride fra hudlege. Men har hørt om folk som har fått det fra fastlegen også, så det varierer litt. Mange kan ikke så mye om kvinnelig hårtap. :(

Anonymkode: 48f24...a08

Hjalp det da? Kjenner flere som har prøvd mye rart men de har ikke fått noe virkning.

Anonymkode: ded66...626

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk minoxidil liniment av legen for hårtap, men måtte slutte på det da det også gjorde at det vokste mørke hår andre steder også. Hadde hårtap i tinningen, og det hjalp med minoxidil, men når det begynner å vokse mørke hår bortover resten av pannen mot øyebrynet var det ikke så stas... I tillegg fikk jeg mørke hår rett under underleppa mi og... Det gikk bort etter at jeg sluttet med linimentet. Legen sa det kunne skje da linimentet tas opp i resten av kroppen også, og dermed kunne påvirke hårvekst ellers på kroppen og. Da velger jeg heller å være litt tynn i håret (ser det nok best selv) enn å risikere mer og mørk hårvekst ellers på kroppen.... 

Anonymkode: 90e79...84e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hjalp det da? Kjenner flere som har prøvd mye rart men de har ikke fått noe virkning.

Anonymkode: ded66...626

Kanskje bittelitt men jeg så såpass lite endring at jeg sluttet etter seks måneder, både med finasteride og minoxidil. 

Anonymkode: 48f24...a08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk minoxidil liniment av legen for hårtap, men måtte slutte på det da det også gjorde at det vokste mørke hår andre steder også. Hadde hårtap i tinningen, og det hjalp med minoxidil, men når det begynner å vokse mørke hår bortover resten av pannen mot øyebrynet var det ikke så stas... I tillegg fikk jeg mørke hår rett under underleppa mi og... Det gikk bort etter at jeg sluttet med linimentet. Legen sa det kunne skje da linimentet tas opp i resten av kroppen også, og dermed kunne påvirke hårvekst ellers på kroppen og. Da velger jeg heller å være litt tynn i håret (ser det nok best selv) enn å risikere mer og mørk hårvekst ellers på kroppen.... 

Anonymkode: 90e79...84e

Samme skjedde hos meg. Hos meg gikk det ikke bort når jeg sluttet heller så jeg må barbere ansiktet nå. 😪

Anonymkode: ee4f9...6a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...