AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Del Skrevet 30. mars 2021 God morgen folkens, jeg har såkalt kvinnelig androgent hårtap og begynner nå på finasterid (tabletter) og minoxidil (liniment) for å se om jeg kan stoppe hårtapet litt, og helst få i gang litt ny vekst også. Jeg har sjekket det av tråder om temaet her på Kvinneguiden, og sett på andre norske fora også, og det er generelt få kvinner som skriver om dette. Så jeg ville lage en ny tråd og se om det er andre i samme situasjon! (Finasterid skal absolutt ikke brukes av kvinner som ønsker/planlegger/kan bli gravide, så det er nok ikke så mange leger som skriver det ut til kvinner i fruktbar alder.) Hadde vært moro å høre om andres erfaringer; jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå! Anonymkode: 06573...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Del Skrevet 30. mars 2021 Hvorfor skal ikke Finasterid brukes av kvinner? Anonymkode: 3c934...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Del Skrevet 30. mars 2021 Det er fordi det kan gi alvorlige skader på guttefostre, spesifikt på kjønnsorgan. Anonymkode: 06573...8b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nis Skrevet 10. juni 2024 #4 Del Skrevet 10. juni 2024 Lurer på hvordan det gik med deg med finasterid tablett og minoksidil? Jeg er nå i samme situasjon som deg, og derfor er jeg veldig interessert i hvordan det gik med deg? Ville være veldig takknemlig for dit svar🫰🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nis Skrevet 10. juni 2024 #5 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 11.48): God morgen folkens, jeg har såkalt kvinnelig androgent hårtap og begynner nå på finasterid (tabletter) og minoxidil (liniment) for å se om jeg kan stoppe hårtapet litt, og helst få i gang litt ny vekst også. Jeg har sjekket det av tråder om temaet her på Kvinneguiden, og sett på andre norske fora også, og det er generelt få kvinner som skriver om dette. Så jeg ville lage en ny tråd og se om det er andre i samme situasjon! (Finasterid skal absolutt ikke brukes av kvinner som ønsker/planlegger/kan bli gravide, så det er nok ikke så mange leger som skriver det ut til kvinner i fruktbar alder.) Hadde vært moro å høre om andres erfaringer; jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå! Anonymkode: 06573...8b5 Hjalp dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #6 Del Skrevet 10. juni 2024 Minoksidil er ett av få stoffer som har effekt mot hårtap. Kjør på! Anonymkode: 43203...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampoline_ Skrevet 4. juli 2024 #7 Del Skrevet 4. juli 2024 Nis skrev (På 10.6.2024 den 17.49): Lurer på hvordan det gik med deg med finasterid tablett og minoksidil? Jeg er nå i samme situasjon som deg, og derfor er jeg veldig interessert i hvordan det gik med deg? Ville være veldig takknemlig for dit svar🫰🏼 Også en som lurer på dette 🙋🏼♀️ vurderer tur til legen men vet ikke om fastlege har kunnskap nok på dette? Best å gå direkte til hudlege privat kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #8 Del Skrevet 5. juli 2024 Min mann har hatt veldig god effekt. Anonymkode: 43203...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #9 Del Skrevet 7. juli 2024 On 6/10/2024 at 6:49 PM, Nis said: Lurer på hvordan det gik med deg med finasterid tablett og minoksidil? Jeg er nå i samme situasjon som deg, og derfor er jeg veldig interessert i hvordan det gik med deg? Ville være veldig takknemlig for dit svar🫰🏼 Hei! TS her. Jeg holdt på i ca. et år med dette og hadde liten effekt, for noen er det sånn, selv om forskning viser at et flertall har noe eller god effekt av disse. Jeg er glad for å ha prøvd, da har jeg liksom gjort det. Nå bruker jeg forskjellige typer "alternativt hår" og har det veldig moro med det. Jeg plagdes av det tynne håret mitt i mange år, og nyter å ha tjukt hår nå, selv om jeg har kjøpt det på internett hehe. Anonymkode: 48f24...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
medlem555 Skrevet 12. oktober 2024 #10 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 20.44): Hei! TS her. Jeg holdt på i ca. et år med dette og hadde liten effekt, for noen er det sånn, selv om forskning viser at et flertall har noe eller god effekt av disse. Jeg er glad for å ha prøvd, da har jeg liksom gjort det. Nå bruker jeg forskjellige typer "alternativt hår" og har det veldig moro med det. Jeg plagdes av det tynne håret mitt i mange år, og nyter å ha tjukt hår nå, selv om jeg har kjøpt det på internett hehe. Anonymkode: 48f24...a08 Hva slags alternativt hår TS? Jeg har dessverre samme problem, er på utkikk etter nye løsninger Kunne du anbefale noen gode parykker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #11 Del Skrevet 29. oktober 2024 Bumper denne da jeg fikk resept på denne i dag. Anonymkode: f13b3...40d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #12 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bumper denne da jeg fikk resept på denne i dag. Anonymkode: f13b3...40d Samme her ❤️ Anonymkode: 13d4e...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #13 Del Skrevet 29. oktober 2024 Dette medikamentet virker altså ikke på tynt hår pga overgangsalder eller stress? Anonymkode: 15928...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 29. oktober 2024 #14 Del Skrevet 29. oktober 2024 Hvor lang tid tar det sånn ca før en ser om det har effekt? Er det dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #15 Del Skrevet 29. oktober 2024 Brukte finasterid i ca to år, ingen effekt. Var redd for å slutte, da jeg var fryktet det skulle bli verre. Tok til slutt mot til meg og sluttet i juli. Har ikke merket noe til eller fra. Anonymkode: 0a299...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå