Gjest Jaconandersen Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 (endret) Ekte diskriminering kommer fra makten, det vil si staten/politikerne, universiteter, media, bedriftsledere og de rike. Eliten. Her i Norge har vi et enormt system som skal føre kvinner opp og frem. Utdanningsektoren er lagt til rette for jenter, ikke gutter. Anti diskrimineringen tiltak, som kun eksisterer for kvinner. Det er et juridisk system som tvinger bedrifter til å gjøre som eliten vil. Når det kommer til rase ol, så begynner vi å få et lignende system. Resultatet av dette er ekte diskriminering. Diskriminering skapt av hatet til enorme mengder mennesker, som ofte får hatet sitt oppildnet av media og, utrolig nok; skolen. Ingen korrigerende stemmer. Som igjen forsterker tendenser i forhold til stemmer/valg. Dette reduserer både psykisk og fysisk helse innen befolkningen. Hvorfor støtter eventuelt du denne umoralen? Endret 30. mars 2021 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Barne og likestilligsdepartemendte består av 75% Kvinner som tjener 4.47% mer i snitt enn mennene som jobber der. Og det er de som jobber med likestilling, kjønnskamp. Lager retningslinjer og setter agendaen. Kvinner som hater menn?! Snu rollene og det hadde blitt ramaskrik og overskrifter. Men sånn er det nå i Norge.... menn som taper er bra, kvinner som vinner er best. Anonymkode: 16f85...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 ..si det til jenter som prøver å komme inn på vetrinærstudier. Menn får bonuspoeng på inntak. Sukk.. Det er vel sånn andre veien også i enkelte studier og jeg er så imot hele greia at jeg irriterer meg grønn. Samme med kvotering av kvinner inn i stillinger. Den beste for stillingen/ studien skal få plassen og det burte ikke ha noenting å si hva du har mellom beina! Anonymkode: d62e9...cd6
herzeleid Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 Noe av svaret ligger kanskje i at det ikke er noen gode alternativer å stemme på. Fra Rødt til Høyre vil en finne igjen en del av de samme feministiske mytene, manglende vilje til å undersøke årsaker til forskjeller og/eller påfølgende illiberale tiltak som diskriminering for å presse kvinner og menn inn i de rådende ideologiske rammene. Unntaket er kanskje Frp (og muligens SP) men for de fleste av oss er ikke det noe alternativ.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 Jaconandersen skrev (2 timer siden): Ekte diskriminering kommer fra makten, det vil si staten/politikerne, universiteter, media, bedriftsledere og de rike. Eliten. Her i Norge har vi et enormt system som skal føre kvinner opp og frem. Utdanningsektoren er lagt til rette for jenter, ikke gutter. Anti diskrimineringen tiltak, som kun eksisterer for kvinner. Det er et juridisk system som tvinger bedrifter til å gjøre som eliten vil. Når det kommer til rase ol, så begynner vi å få et lignende system. Resultatet av dette er ekte diskriminering. Diskriminering skapt av hatet til enorme mengder mennesker, som ofte får hatet sitt oppildnet av media og, utrolig nok; skolen. Ingen korrigerende stemmer. Som igjen forsterker tendenser i forhold til stemmer/valg. Dette reduserer både psykisk og fysisk helse innen befolkningen. Hvorfor støtter eventuelt du denne umoralen? Om du er mann og virkelig en eksepsjonell politiker med de kvaliteter som skal til så vil du nå til topps. Med unntak av Lan. Hun vinner på å være liten og søt selv om kun er kunnskapsløs. Hadde hun ikke hatt utseendet med seg så hadde hun ikke fått en eneste stemme. Sett hun var 150 kg kvinne med skjeggstubber og store vorter i ansiktet feks. Hun vekker et beskyttelsesbehov for seg og sine saker, selv om politikken er på bærtur. Anonymkode: e03e9...c76
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 Jeg kan ikke se at vi diskriminere norske menn, da jeg antar du mener alle med norsk pass. For norske menn har vi følgende fordeler: - Minst èn kvalifiserte norske menn som er funksjonshemmet må innkalles til intervju, og de hjelper også norske menn som har foreldre som er født utenfor EØS. - I tillegg har flere norske som har foreldre som er født utenfor EØS, mange fordeler rettet mot seg. Hva er det er savner? Anonymkode: ecbb6...321 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #7 Skrevet 30. mars 2021 Noe av det verste innenfor diskriminering mot menn er kvinnelige kvoter i offentlig sektor. Fra avdeling til avdeling. Det lovpålagte kvalifikasjonsprinsippet og egnethet utgår. Det ansettes basert på kjønn. F.eks. En offentlig avdeling søker etter 3 nye medarbeidere. De best kvalifiserte og dem med mest erfaring av søkerne er 6 menn, før en kvinne klarer å hevde seg. Likevel blir kun 2 av mennene ansatt, mens den tredje mannen blir ekskludert som følge av kvinnelige kvoter, og må derfor ofre jobben til fordel for en kvinne som langt ifra hadde lik kompetanse og erfaring. Dette er ikke engang likestilling. Det er rent diskriminering. Likestilling bør gjelde begge kjønn. Er det ikke det likestilling er? Anonymkode: bd252...966 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #8 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noe av det verste innenfor diskriminering mot menn er kvinnelige kvoter i offentlig sektor. Fra avdeling til avdeling. Det lovpålagte kvalifikasjonsprinsippet og egnethet utgår. Det ansettes basert på kjønn. F.eks. En offentlig avdeling søker etter 3 nye medarbeidere. De best kvalifiserte og dem med mest erfaring av søkerne er 6 menn, før en kvinne klarer å hevde seg. Likevel blir kun 2 av mennene ansatt, mens den tredje mannen blir ekskludert som følge av kvinnelige kvoter, og må derfor ofre jobben til fordel for en kvinne som langt ifra hadde lik kompetanse og erfaring. Dette er ikke engang likestilling. Det er rent diskriminering. Likestilling bør gjelde begge kjønn. Er det ikke det likestilling er? Anonymkode: bd252...966 Det er jo likestilling. Menn kvoteres også.... Anonymkode: 9b6b8...cf7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #9 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo likestilling. Menn kvoteres også.... Anonymkode: 9b6b8...cf7 Hvis du mener dette er likestilling så vet du ikke hva likestilling er. Menn kvoteres bort i det offentlige, for å ta inn kvinner. Man bør ansette basert på kvalifikasjoner, uavhengig av kjønn! Det er likestilling. Anonymkode: bd252...966 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #10 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du mener dette er likestilling så vet du ikke hva likestilling er. Menn kvoteres bort i det offentlige, for å ta inn kvinner. Man bør ansette basert på kvalifikasjoner, uavhengig av kjønn! Det er likestilling. Anonymkode: bd252...966 Jeg er uenig her. Jeg mener det hender vi trenger kvotesystemer. Man kvoterer aldri inn folk med dårlig fagkvalifikasjoner. Jeg mener for eksempel at vi bør kvotere inn gutter på psykologi, slik at vi får flere mannlige psykologer. Ingen vil vel egentlig tro at de mennene da ikke egentlig gjør seg som psykologer, eller at de etter endt utdannelse nødvendigvis må være dårligere enn de kvinnene som ikke fikk komme inn eller ble ansatt akkurat da? Det blir ikke kvotert fra ut av det blå. Jeg mener også at representasjon teller, og at det gir signal om at dette er et yrke eller et fag for både kvinner og menn. Jeg vet også at det "kvoteres" uformelt. Jeg søkte på en jobb hvor de så etter en mann, for å jevne ut kjønnsforskjellene, og da vi var likeverdige, så trakk han det lengste strået. Det er surt, men forståelig. Samfunnet må generelt sette menns problemer mer på agendaen, og få de opp i media (jeg mener vi ser en retning denne veien). Det er ikke slik at utdanningssystemet er for kvinner, men ikke menn. De fleste menn kommer seg gjennom skolen - de mennene som faller fra går nesten utelukkende på yrkesfag, ikke studiespes. Miljøet på yrkesfag er annerledes, gutta har lavere sosioøkonomisk status, lærlingeplassene er for få, etc. Det er mange faktorer her som spiller inn. Dessuten studerer veldig mange av jentene på seg et stort psykisk stress og presser seg altfor hardt. Så her må nyansene frem. Anonymkode: 22927...9ea
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #11 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er uenig her. Jeg mener det hender vi trenger kvotesystemer. Man kvoterer aldri inn folk med dårlig fagkvalifikasjoner. Jeg mener for eksempel at vi bør kvotere inn gutter på psykologi, slik at vi får flere mannlige psykologer. Ingen vil vel egentlig tro at de mennene da ikke egentlig gjør seg som psykologer, eller at de etter endt utdannelse nødvendigvis må være dårligere enn de kvinnene som ikke fikk komme inn eller ble ansatt akkurat da? Det blir ikke kvotert fra ut av det blå. Jeg mener også at representasjon teller, og at det gir signal om at dette er et yrke eller et fag for både kvinner og menn. Jeg vet også at det "kvoteres" uformelt. Jeg søkte på en jobb hvor de så etter en mann, for å jevne ut kjønnsforskjellene, og da vi var likeverdige, så trakk han det lengste strået. Det er surt, men forståelig. Samfunnet må generelt sette menns problemer mer på agendaen, og få de opp i media (jeg mener vi ser en retning denne veien). Det er ikke slik at utdanningssystemet er for kvinner, men ikke menn. De fleste menn kommer seg gjennom skolen - de mennene som faller fra går nesten utelukkende på yrkesfag, ikke studiespes. Miljøet på yrkesfag er annerledes, gutta har lavere sosioøkonomisk status, lærlingeplassene er for få, etc. Det er mange faktorer her som spiller inn. Dessuten studerer veldig mange av jentene på seg et stort psykisk stress og presser seg altfor hardt. Så her må nyansene frem. Anonymkode: 22927...9ea Javel, men da er du ikke særlig hypp på likestilling hvis du ønsker kvoteringer. Det blir faktisk kvotert ut ifra dårligere kvalifikasjoner, erfaringer og egnetheter. Det er jo nettopp det som skjer når noen kvoteres over andre. Vi har kvalifikasjonsprinsippet av en grunn. Men når dette utgår pga kjønn, så har man en dårlig rekruttering! Anonymkode: bd252...966 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #12 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Javel, men da er du ikke særlig hypp på likestilling hvis du ønsker kvoteringer. Det blir faktisk kvotert ut ifra dårligere kvalifikasjoner, erfaringer og egnetheter. Det er jo nettopp det som skjer når noen kvoteres over andre. Vi har kvalifikasjonsprinsippet av en grunn. Men når dette utgår pga kjønn, så har man en dårlig rekruttering! Anonymkode: bd252...966 Du kan ikke konkludere med at jeg 'ikke er hypp' på likestilling hvis jeg ønsker kvoteringer noen steder. Du kan derimot kritisere meg for ikke å være for likebehandling i alle tilfelle. Det er flere hensyn å veie opp mot hverandre, ikke bare kvalifikasjonsprinsippet. Hvis menn sliter, og, som menn ofte gjør, ikke søker hjelp, så mener jeg vi må senke terskelen for å be om hjelp. Mange menn ønsker heller en mannlig psykolog. Da er det dumt å ha et samfunn der 4 av 5 psykologistudenter er kvinner. Man kan like det eller ei - jeg gjør ikke forskjell på psykologer hva gjelder kjønn. Eller så må vi få flere menn til å ønske og bli psykologer på en annen måte. Jeg er ambivalent når det kommer til kvotering og hopper gjerne på alternative løsninger. Anonymkode: 22927...9ea
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #13 Skrevet 30. mars 2021 6 hours ago, Jaconandersen said: Når det kommer til rase ol, så begynner vi å få et lignende system. Tror du etnisk norske menn er mer undertrykt enn andre etnisiteter her til lands? Epitome av privilegert hvit man rett her … Anonymkode: 06e7a...be7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå