Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte skifter du klær på babyen din? Har et barn på 5 uker og hittil har vi sluppet unna gulp og lekkasjer fra bleier. Klærne blir derfor ikke skitne og bruker også nesten bare tynne ullklær. Likevel får barnet nyvaskede klær på hver morgen. Pysj har barnet to netter. Hvor ofte skifter du klær på barnet ditt?

Anonymkode: 00c43...665

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skifter når det blir møkkete eller lukter melk, gulp, tiss osv. Nå er min blitt 2,5 år og da skifter vi her dag for er bestandig en flekk. Men når de er små så var det ikke samme behovet hvis vi var flink til å skifte smekker og bruke klut under amming.

Anonymkode: 6fa21...195

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skiftet både dagantrekk og pysj etter tre dager hvis det ikke ble møkkete før det. Det skjedde av og til, men som regel holdt ikke samme antrekk så lenge pga tiss, bæsjebleier eller gulp. 

Anonymkode: 85e3a...693

AnonymBruker
Skrevet

Body hver dag og bukse kanskje annenhver. Med mindre det blir noe søl da.. 

Anonymkode: 530cb...4c4

AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt ofte da jeg har veldig sølete barn. Minst 3-4 ganger om dagen

Anonymkode: 7c9bf...90e

AnonymBruker
Skrevet

Baby 6 uker: når de er sølet til. Har gulpebaby så body må skiftes hver dag, pysj holder som regel to netter da gulpen havner i sengen og ikke på baby. Bukser holder gjerne tre dager, og da bytter jeg den uansett. Litt gulp på body får baby bare gå med, men tiss, bæsj eller mye gulp skiftes umiddelbart. 

Anonymkode: 97fc9...3dc

Skrevet

Her er baby 6 mnd, og gulper en del. Det varierer hvor ofte vi skifter, men stort sett går det:

2 til 3 bodyer om dagen

1 til 2 strømpebukser hver dag

Dette er det han har på inne. Ellers holder som regel 

Bukser/underdelen 2 til 3 dager 

Sokker: byttes annen hver dag 

Genser: annen hver/hver 3 dag med mindre han gulper.

Pysj skiftes hver dag, siden han stort sett gulper opp en del av frokosten på pysjen sin..

...

Det skal sies at baby sikler en del også, selv om vi bruker smekker så hender det at han sikler helt ned til magen sin. Det blir en del skift ekstra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri skiftet hver dag om jeg ikke hadde trengt det. Spesielt ikke når det er ull

Anonymkode: db447...30c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Baby 6 uker: når de er sølet til. Har gulpebaby så body må skiftes hver dag, pysj holder som regel to netter da gulpen havner i sengen og ikke på baby. Bukser holder gjerne tre dager, og da bytter jeg den uansett. Litt gulp på body får baby bare gå med, men tiss, bæsj eller mye gulp skiftes umiddelbart. 

Kan jeg spørre, hva gjør du med gulp i senga? Bruker du gulpeklut under hodet eller bytter laken hver dag?

Anonymkode: 1a595...2f5

AnonymBruker
Skrevet

Vi bytter når det er skittent. Dårlig for både miljøet og økonomien å vaske rene klær.

Førstemann var ekstremgulper, så def ble både body, bukse, og pysj skiftet flere ganger i døgnet.

Andremann gulpet lite, så der ble klær brukt i opptil en uke før det ble skiftet.

Klær vaskes om de lukter eller er synlig skitne, er regelen for alle her i heimen.

Anonymkode: dd995...b63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min gulpet som en ****. Frem til 6 mnd alder skiftet vi i gj.snittet 7 ganger om dagen 😩 Nå er det ca 1 skift ila dagen. 

Anonymkode: 3deba...62d

AnonymBruker
Skrevet

Her har alder alt å si og skifter om det blir søl eller møkk. Om de ser ok ut hver 3-4 dag. Ull skal jo liksom være selvrensende også. Nøstebarn råder til å bare lufte ullklærne deres med mindre de er skitne - da skal de tørkes av - og ellers vaskes en sjelden gang slik jeg forstår det. Dette følger jeg dog ikke og vasker det meste på 40 ullvask. Bruker bare ull om vinteren.

Bomullsklær skiftes hver 2-3 dag om de ikke er skitne. Jeg skjønner ikke helt greia med å ha nyvasket på små barn hver dag, man klarer da å bruke tøyet noen dager. Det gjør jeg selv også, uten at jeg lukter spesielt svette e.l. Det er heller ikke bra for miljøet å vaske for ofte.

Anonymkode: d332c...da3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan jeg spørre, hva gjør du med gulp i senga? Bruker du gulpeklut under hodet eller bytter laken hver dag?

Anonymkode: 1a595...2f5

Baby har en flanellklut under hodetpartiet av sengen, og den bytter jeg hver dag. Har det samme i vuggen, baby redet, vognen, på lekematten osv 😂 vasker en maskin med hvitt/gulpekluter hver dag, for å si det sånn... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...