Gå til innhold

Colostrum og Melkeintoleranse og andre problemer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lavt stoffskifte og blir ellers lett syk. 

Nettopp vært forkjølet igjen, men har sluppet unna covid frem til nå (har testet meg ett par ganger).

Jeg ønsker å bygge opp immunforsvaret mitt. 

Jeg tar b vitaminer, D3, Tran og spiser ellers sunn mat og trener hver dag. Enten tar jeg en rolig joggeøkt, går en lang tur eller styrke trening. Men opplever stadig at jeg føler meg syk på kveldende (influensalignende følelse) selv om jeg trener moderat og ikke hardt. 

Jeg har også lest meg opp på autoimmunsykdom og kosthold, og prøver å holde meg til det kostholdet. 

Noen som har god erfaring med kosttilskudd som bygger opp immunforsvaret

Jeg kom over Colostrum som er laget av den første råmelken fra kua. Jeg tåler ikke gluten og melkeprodukter. Kan jeg ta det kosttilskuddet for det? Er det mye melkesukker i den første råmelken? 

Jeg ble heller ikke ammet som barn og har ofte lurt på om dette kan ha en sammenheng med dårlig immunforsvar. 
Jeg har hatt hyppig urinveisinfeksjon, blir lett syk. Tåler stress veldig dårlig. Både jeg og mine søsken har mange diffuse plager, men vi er fortsatt i full jobb. 

Litt uten om tema, men mine barn ble begge ammet til dem var ca 7 til 8 mnd. Jeg var veldig opptatt av rett næring, amming, , rette fettsyrer, tilknytning, gode rutiner osv. Dem går begge på  videregående og nesten ikke hatt en dags fravær pga av sykdom. Og begge gjør det veldig bra på skolen og dem har aldri nevnt at dem føler seg trøtt og sliten heller. Noe jeg var konstant på den tiden. Jeg måtte alltid hvile etter skolen, og også slitt med store konsentrasjons problemer (det samme gjelder mine søsken). 

Kan mangel på amming være årsaken? Jeg sliter også med noen kilo for mye, men dette jobber jeg med. Men vanskelig å gå ned i vekt tross sunt kosthold der jeg spiser litt mindre karbo og sliter med lavt stoffskifte og mye mage problemer. 

Dere som sliter med autoimmun sykdommer, ME og annet. Ble dere ammet som barn? Har dere vært mye syk og gått mye på antibiotika? Har dere hatt kyssesyken? (Jeg kan krysse av alt her. Hadde jeg visst bedre så hadde jeg ikke gått så mye på antibiotika). Jeg ba om lege journal for å få e oversikt av alle gangene jeg har fått utskrevet antibiotika. Tallet var neste opp i 100 utskrevet antibiotika behandlinger. Men har ikke tatt en kur på 3 år nå. 

Anonymkode: a90c1...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tranedatter

Tror du stresser for mye. Du høres overdrevet opptatt av "riktig næring", på detaljnivå som de aller fleste ikke behøver tenke på. 

1. Sover du bra? 

2. Har du et bra liv, lykkelig? Gjør du saker du blir glad av? 

3. Hvordan er jobben din?

4. Sosialt, har du venner i den omfattning du ønsker? (vi er alle ulike, noen trives alene, noen må ha en større flokk)

5. Når du blir syk, lar du deg bli ordentlig frisk før du begynner trene igjen?

Om alle punktene er på plass, så ta en tur til legen. Sjekk deg for vitaminer, mineraler, stoffskifte etc.  Og ta det der ifra.

ang ME: Jeg har ikke, men søster har. Hun ble ammet, sjeldent fysisk syk som barn. Men ofte engstelig og redd av seg. Fortsatt innom angst og depressjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...